2011 m. UAB Telšių autobusų parkas pateikė paraišką projekto „Mažai taršių miesto autobusų keitimas, atnaujinant Telšių autobusų parko transporto priemones“ finansavimui gauti. Baigiantis metams, LR aplinkos ministras rajono vadovams garantavo, kad UAB Telšių autobusų parkas gaus devynis, o gal net ir dešimt naujų autobusų. Iš viso Lietuvos savivaldybėms planuojama nupirkti bemaž 90 naujų autobusų. Paraiška pateikta laiku ir tinkamai. Kodėl Telšių rajono savivaldybės administracija, turėdama Strateginio planavimo ir investicijų skyrių, visus rūpesčius numėtė ant Telšių autobuso parko pečių?… Neoficialiais duomenimis, Strateginio planavimo ir investicijų skyrius tada, kai buvo svarstoma galimybė teikti paraišką finansavimui gauti, atsisakė šio darbo, o savo sprendimą pagrindė tuo, kad paraiškos parengimas kainuos apie 15 tūkst. Lt, be to, laiku nebus spėta jos parengti. Tačiau UAB Telšių autobusų parkas sugebėjo laiku parengti bei pateikti paraišką ir tam neišleisti nei vieno lito.
Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondas paskelbė konkursą teikti paraiškas paramai gauti pagal Klimato kaitos specialiosios programos lėšų naudojimo 2011 m. sąmatos priemonę „Ekologiško viešojo transporto ir infrastruktūros plėtra, aplinkai palankių technologijų ir priemonių, mažinančių į atmosferą išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, viešose erdvėse diegimas“ ir Klimato kaitos specialiosios programos lėšų naudojimo 2011 m. sąmatą detalizuojančio plano priemonę „Mažai taršių miesto autobusų keitimas, atnaujinant autobusų parko transporto priemones“. Siekiama mažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, nes perkamos transporto priemonės turės būti suspaustomis-suslėgtomis dujomis ar hibridiniu varikliu varomi autobusai.
„UAB Telšių autobusų parkas taip pat pateikė paraišką minėtam projekto finansavimui gauti, – „Telšių ŽINIOMS“ pasakojo Telšių rajono savivaldybės administracijos direktorius Saulius Urbonas. – Iš viso prašėme, kad būtų skirti ne mažiau nei 5 nauji autobusai, kurių vieno vertė siekia apie 1 mln. Lt. Telšių autobusų parko pateikta paraiška tapo 3-čia iš 7 kitų savivaldybių pateiktų paraiškų. Prieš Naujuosius metus Seimo nariui Valentinui Bukauskui, man ir mano pavaduotojui Kęstučiui Anglickui lankantis pas aplinkos ministrą, šis garantavo, kad Telšiams bus skirti devyni, o gal ir dešimt naujų, ekologiškų, ekonomiškų 40 vietų autobusų.“
Anot S. Urbono, laimėti šį projektą buvo nuostabu, mat Telšių autobusų parko technika yra labai sena, o jai atnaujinti lėšų nebuvo nei bendrovės, nei Savivaldybės biudžete.
Paklausus, kodėl paraišką projektiniam finansavimui gauti buvo pavesta parengti Telšių autobusų parkui ir kodėl jos nerengė tiesiogiai už rajono projektus atsakingas Strateginio planavimo ir investicijų skyrius, S. Urbonas atsakė: „Gal ne visai taip buvo, kad Strateginio planavimo ir investicijų skyrius šio darbo atsikratė. Kai Telšių autobusų parko direktorius iškėlė idėją teikti paraišką naujiems autobusams gauti, mes diskutavome su Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus vedėju, o jis paabejojo dėl terminų. Buvo nutarta, kad pats autobusų parkas, bendradarbiaudamas su kitų rajonų autobusų parkais, parengs ir pateiks tą paraišką. Nereikia suprimityvinti, kad vienas autobusų parkas rengė paraišką – jis ją rengė pagal kitų autobusų parkų paraiškų pavyzdžius. Rajone įgyvendiname apie 50 projektų, tad Strateginio planavimo ir investicijų skyrius turi sočiai darbo ir taip.“
„Gal galėtumėte įvardyti, kada Strateginio planavimo ir investicijų skyrius kratėsi šio darbo ir kas tai deklaravo? Aš tokio dalyko nepamenu, – nuo pat pirmo klausimo gynybos siena atsitvėrė Telšių rajono savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus vedėjas Almantas Lukavičius. – Visų pirma, paraiškai parengti buvo skirta labai mažai laiko. Aš kalbu apie terminus, t. y. kad mes nebeturėjome laiko paraiškos parengimo paslaugoms nupirkti.“
Tačiau kodėl laiku parengti ir pateikti paraišką spėjo, už tai nesumokėdamas nė vieno lito, Telšių autobusų parkas? Anot A. Lukavičiaus, Telšių autobusų parkas bendradarbiavo su kitų rajonų, teikiančių paraiškas, autobusų parkais ir rėmėsi jų pavyzdžiais. Į klausimą, kas Strateginio planavimo ir investicijų skyriui trukdė ruošiant paraiškas bendradarbiauti su Telšių ir kitų rajonų autobusų parkais, A. Lukavičius atrėžė: „Mes galime kalbėti taip, kaip norime. Tačiau buvo pasirinktas greičiausias ir paprasčiausias variantas, nes autobusų parkai bendradarbiauja tarpusavyje ir geriau išmano savo darbo specifiką. Be to, paraiška turėjo būti teikiama ne iš kažkokių jau vykstančių priemonių, su kuriomis dirbti Strateginis planavimo ir investicijų skyrius turi patirties, o iš grynai naujų. Jeigu mes būtume važiavę dar semtis patirties, nebūtume tilpę į terminus. Mes neatsisakėme rengti paraiškos – ne taip buvo formuluojamas klausimas, rengti ar nerengti. Jeigu mums būtų pavedę tai daryti, mes ir būtume padarę. Tačiau gamybinio posėdžio metu nuspręsta pasirinkti kitą variantą, t. y. kad paraišką parengtų pats Telšių autobusų parkas.“