Telšiškis Rolandas Pagojus praėjusių metų rugsėjo mėnesį Švedijoje patyrė traumą, dėl kurios pateko į ligoninę, du kartus buvo operuotas.
Švedijos medikai pateikė apie penkiolikos tūkstančių litų sąskaitą už operacijos išlaidas. R. Pagojus tikėjosi, kad šią sąskaitą padengs draudimas – praėjusių metų gegužės mėnesį vyriškio šeima apsidraudė draudimu nuo nelaimingų atsitikimų.
Draudimo bendrovė „Seesam“ padengė 200 Lt iš minėtos sumos. R. Pagojus teigia, kad draudėjas elgiasi neteisingai. Vyriškio šeimą apdraudusi draudikė Rita Erkinienė tikina, kad šeimos pasirinktas draudimas neatlygina operacijos išlaidų.
R. Pagojus pasakoja, kaip įvyko nelaimė: rugsėjo 8 dieną, būnant Švedijoje, draugas paprašė pagalbos: reikėjo nustumti didžiulį akmenį. Stumiant R. Pagojui trūko plaučio plėvė.
Keturiasdešimtmetis telšiškis buvo nugabentas į Blėkingės ligoninę, kur jam padaryta operacija. Kadangi kilo komplikacijų, atlikta ir antra operacija.
Švedijos ligoninėje telšiškis praleido dvi savaites. Tenykščius medikus žemaitis mini tik geru žodžiu: sako, kad ligoniai ten sulaukia didžiulio dėmesio, puikios priežiūros. „Grįžęs į Lietuvą nuėjau pas gydytoją. Sako: tu esi gyvas Švedijos gydytojų dėka, jie išgelbėjo tau gyvybę“, – dabar jau gerėjančia sveikata džiaugiasi R. Pagojus.
Telšiškis turi Švedijoje išduotą medicininę pažymą. Ją išvertė telšiškė vertėja. Pažymoje rašoma: „Ponas Pagojus sirgo dešiniojo plaučio pneumotoraksu ir buvo gydomas krūtininio latako drenavimu. Krūtininio latako drenavimas buvo nutrauktas vakar ir plaučių kontrolinis rentgeninis tyrimas šiandien parodė, kad plaučiai yra visiškai išsiplėtę.“
Draudimo polisas
Švedijos ligoninė už R. Pagojaus gydymą išrašė dvi sąskaitas: 37 tūkst. 188 kronų ir 3 tūkst. 200 kronų (apytiksliai 15 tūkst. Lt).
Telšiškis tikėjosi, kad šias išlaidas padegs draudimas, mat gegužės mėnesį vyriškio draugė Viktorija Mukontaitė nuvyko į Telšiuose esančią bendrovę „Alyvos žiedas“ ir „Seesam Insurance AS“ Lietuvos filialo draudimu apdraudė save ir savo šeimą: mažametę dukrą ir R. Pagojų nuo nelaimingų atsitikimų.
Draudimas metams kainavo 159 Lt. Draudimas galioja nuo 2011 m. gegužės 7 d. iki 2012 m. gegužės 6 d. Draudimo teritorija – visas pasaulis.
Polise išvardytos draudimo sumos: mirtis – 40 tūkst. Lt, neįgalumas – 80 tūkst. Lt, traumos – 20 tūkst. Lt ir traumos plius – 20 tūkst. Lt. Prie pastabų rašoma, jog polise nurodytos draudimo sumos yra bendros visiems apdraustiesiems, o draudimo suma vienam apdraustajam skaičiuojama proporcingai, atsižvelgiant į apdraustų asmenų skaičių.
„Buvo kažkokia akcija, pasiūlė imti šį draudimą“, – teigia R. Pagojus. Vyriškis pasakoja, jog draudėja jo draugei pasakiusi, kad asmuo, apsidraudęs šiuo draudimu, gavo 1 tūkst. Lt išmoką už lūžusį pirštą.
Telšiškio teigimu, jo draugė sutiko su pasiūlymu, tačiau iš draudėjos negavo jokių kitų dokumentų ar informacinių lapų, tik draudimo polisą.
Kaip minėta, draudimo bendrovė pervedė 200 Lt.
„Seesam“ atsakymas
„Seesam Insurance AS“ Lietuvos filialas nepanoro komentuoti, kodėl R. Pagojui išmokėti tik 200 Lt. Bendrovės rinkodaros specialistas Eugenijus Mažiulis teigia: „Siekdami užtikrinti savo klientų duomenų apsaugą ir vykdydami įsipareigojimus, kuriuos prisiimame, sudarydami draudimo sutartį, neturime teisės tretiesiems asmenims atskleisti informacijos apie draudėją ar apdraustąjį asmenį, todėl negalime komentuoti konkrečių savo klientų draudimo sutarčių ar žalų atvejų. Draudimo bendrovė „Seesam“ visada moka draudimo išmokas, atsižvelgdama į tai, kokių draudimo rūšių sutartys yra sudarytos ir kokią draudimo apsaugą jos suteikia mūsų klientams. Jeigu klientui dėl draudimo išmokos kyla klausimų, draudimo bendrovės klientas ar jo įgaliotasis asmuo (turintis teisėtą, notaro patvirtintą įgaliojimą) visada gali kreiptis į mūsų bendrovę dėl papildomo išaiškinimo.“
Pasirinko ne tą draudimo rūšį
Kalbesnė buvo „Alyvų žiedo“ vadybininkė Rita Erkinienė: „Yra draudimas nuo nelaimingų atsitikimų ir draudimas, kai išvyksti į užsienį. Pas mane atėjo R. Pagojaus draugė V. Mukontaitė su dukterimi. Aptarėme, koks yra draudimas, kai išvažiuoji į užsienį. Jis yra brangus, apie 1 tūkst. 500 Lt. Ji man sako, aš nenoriu draudimo su darbu. Kadangi ji turi mažą vaiką, jai buvo aktualus draudimas nuo traumų, kainuojantis 159 Lt. Jei vyras būtų atėjęs pats, gal būtų priėmęs kitokį sprendimą.“
R. Erkinienė pasakoja, kad moters pasirinktas draudimas nuo nelaimingų atsitikimų neapmoka operacijos išlaidų. Šis draudimas, anot telšiškės, moka už tokias traumas, kaip rankos lūžis.
„Moteris pagailėjo pinigų savo sveikatos sąskaita ir nuskriaudė savo šeimą. Jos pasirinktas draudimas nepadengia operacijos ir vaistų išlaidų. Tačiau dabar kaltina mane, kad negerą draudimą išrašiau. Aišku, žmonėms labai blogai, turės sumokėti tokius didelius pinigus“, – svarsto R. Erkinienė.
Moteris pasakoja, kad dažnai nesusipratimų kyla ir su mašinas besidraudžiančiais asmenimis: „Dažnai automobiliai užrašyti senelių vardu, o važinėja anūkai. Įvykus eismo įvykiui, draudimas atlygina tik 50 proc. žalos. Geriau sumokėti 30–40 proc. didesnę draudimo įmoką ir nereikės mokėti pusės padarytos žalos.“
Lietuvos banko atsakymas
Sveikatos draudimo problemas iki sausio 1 d. nagrinėjo Draudimo priežiūros komisija. Nuo 2012 m. sausio 1 d. ji panaikinta, funkcijos perduotos Lietuvos bankui.
Lietuvos banko atstovas Mindaugas Milieška teigia: „Nuo šių metų pradžios pasikeitė vartotojų ir finansų rinkos dalyvių ginčų nagrinėjimo ne teisme tvarka. Dabar vartotojas gali kreiptis į Lietuvos banką dėl jo pažeistų teisių, jei prieš tai nepavyko išspręsti problemos su paslaugų teikėju. Kaip nustatyta Lietuvos banko įstatyme, vartotojas, manantis, kad finansų rinkos dalyvis pažeidė jo sutartinių ar susijusių santykių teises ar teisėtus interesus, ir ketinantis dėl kilusio ginčo nagrinėjimo kreiptis į Lietuvos banką, prieš kreipdamasis į Lietuvos banką privalo raštu kreiptis į finansų rinkos dalyvį, nurodydamas ginčo aplinkybes ir savo reikalavimą. Finansų rinkos dalyvis privalo išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir pateikti vartotojui motyvuotą atsakymą dėl jo reikalavimo ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, jei kiti įstatymai nenustato kitaip. Finansų rinkos dalyviai vartotojų kreipimusis nagrinėja neatlygintinai.“
Anot Lietuvos banko atstovo, vartotojas, kurio finansų rinkos dalyvio atsakymas netenkina, turi teisę dėl to paties ginčo dalyko kreiptis į Lietuvos banką per 3 mėnesius nuo jį netenkinančio finansų rinkos dalyvio atsakymo gavimo dienos: „Jeigu finansų rinkos dalyvis per 30 kalendorinių dienų vartotojui neatsako, vartotojas turi teisę kreiptis į Lietuvos banką dėl ginčo nagrinėjimo per 3 mėnesius nuo šio termino pabaigos. Tas sprendimas bus rekomendacinio pobūdžio, t. y. neprivalomas nei vartotojui, nei paslaugų teikėjui – jiems išliks teisė kreiptis į teismą.“