Grundtvig programa – tai mokymosi visą gyvenimą programa, pagal kurią Nevarėnų vidurinė mokykla dalyvavo tarptautiniame projekte „Menas kaip priemonė, padedanti realizuoti pagrindinius žmogiškuosius poreikius. Neurodidaktiniai atsakymai į didėjančius socialinius reikalavimus“.
Projektas prasidėjo 2009 m. spalį ir baigsis 2011 m. liepos pabaigoje. Jame dalyvauja šešios Europos šalys: Didžioji Britanija (Londono rusų kalbos ir literatūros mokykla), Turkija (Ankaros Buyukhaul Kardeslerio tėvų asociacija ir privati pradinė mokykla), Čekija (Prahos Gawain tekstilės dirbtuvės ir mokytojų ruošimo akademija Tabor), Prancūzija (Russo miesto Le Pigeon Voyageur asociacija), Vokietija (Tiubingeno muzikos sąjunga ir Štutgartas) ir Lietuva. Lietuvai atstovavo Nevarėnų vidurinė mokykla.
Šio projekto tikslas – pasisemti patirties, vykdant socialinę veiklą, ugdant meninę saviraišką kaip saviugdos priemonę, siekiant realizuoti žmogiškuosius poreikius, taip pat keistis patirtimi ir naujas idėjas taikyti savo bendruomenėje, apjungiant užsienio kalbų mokymą ir mokymąsi, meninį ugdymą ir tėvų švietimą. Naujos mokyklos kūrimas vartojant žodį ir meną, dalyvaujant ne tik mokiniams, mokytojams bet ir tėvams – XXI a. būtinybė. Per susitikimus buvo organizuoti mokymai, seminarai. Susipažinome ir giliau nagrinėjome nepaprastą žmogaus smegenų galią mokantis, kaip būtina stiprinti jų veiklą nuo gimimo iki pat mirties, kokie yra specifiniai mergaičių ir berniukų smegenų vystymosi skirtumai paauglystėje, kokią neigiamą įtaką mūsų smegenims turi stresas ir kaip jis vis labiau užvaldo mūsų visą visuomenę. Smegenys visada buvo svarbus žmogaus organas. Šiuolaikiniai neurologiniai tyrimai pristato naujus atradimus, jų panaudojimą mokymosi procese, orientuotame į smegenų veiklą. Neurodidaktika – tai mokslas apie smegenų veiklą.
Per tuos dvejus metus aplankėme penkias šalis, kur vyko partnerių susitikimai, įgijome naujų žinių, patirties, susipažinome su įdomiais žmonėmis. Iš mūsų mokyklos išvažiavo ir kvalifikaciją kėlė 11 mokytojų, kurie grįžę perduodavo savo įspūdžius ir žinias kolegoms. Mokykloje vyko tėvų susirinkimai, 2 konferencijos, seminarai, atvirų durų savaitė. Visa veikla buvo skirta tėvams šviesti. Įsimintinas ne tik mūsų mokiniams, jų tėveliams, bet ir visai seniūnijos bendruomenei buvo tarptautinio projekto partnerių susitikimas Nevarėnuose, 2010 metų spalio mėnesį, kai violončelėmis ir elektriniais vargonėliais netradiciniu būdu grojo ne tik mokiniai, mokytojai, bet ir tėvai.
Birželio 25–27 dienomis Strazbūro mieste, Prancūzijoje, įvyko paskutinis projekto partnerių susitikimas. Šį kartą mūsų mokyklai atstovavo mokyklos direktorė I. Žutautienė, pradinių klasių mokytoja R. Vėlavičienė, vokiečių kalbos mokytoja N. Vyžintienė, kūno kultūros mokytojas G. Budginas ir muzikos mokytoja D. Kleivaitė-Hirzel. Dvi dienas vyko kongresas „Švietimas rytoj“, kuriame pranešimus skaitė vokiečių ir prancūzų referentai, architektė iš Vokietijos ir mokslų daktarė iš Strazbūro pristatė savo socialinius projektus. Kiekviena institucija partnerė taip pat skaitė pranešimus. Mūsų mokyklos mokytoja N. Vyžintienė pristatė temą „Tolerancija: viena iš sąlygų, padedanti siekti efektyvaus ugdymo rezultatų“. Labiausiai įsiminė Vokietijos, Ulmo universiteto dėstytojo mintis: „Ką reiškia mokytis? Tai palikti pėdsakus smegenyse taip, kaip lieka pėdos smėlyje ar mašinos provėžos. Kiekvienas žmogus išmoksta skirtingai, nes kiekvieno smegenys vis kitaip „dirba“. Mokytojas kiekvienam savo mokiniui duoda vienodai, bet ne kiekvienas išmoksta vienodai.“
Per šį renginį ėmė veikti tinklalapis apie pilotinę didaktiką (www.didactic-pilot.eu), tai yra mokytis su džiaugsmu! Čia skelbiamos mintys apie į smegenų veiklą orientuotą mokymąsi.
Nevarėnų vidurinės mokyklos