„Bendraujant su rajono gyventojais ne kartą teko išgirsti apie poreikį didinti bendruomenių finansavimą remiant pirmininkus, kompensuojant patiriamas komunalines išlaidas ir sunkumus, su kuriais susiduriama siekiant užtikrinti bendruomeninių organizacijų veiklos dokumentacijos tvarkymą. Turbūt niekam nekyla abejonių, jog aktyvus, savo bendruomenei atstovaujantis pirmininkas patiria nemažai išlaidų, o jų finansavimas lieka paties pirmininko atsakomybė. Nemanau, kad tokia nusistovėjusi situacija yra teisinga – ją reikia keisti įteisinant bendruomenių pirmininkų veiklos išlaidų apmokėjimą arba, kitaip tariant, kompensuojant bendruomenių pirmininkams jų patiriamas išlaidas, susijusias su tiesioginiu šių pareigų atlikimu.
Praėjusią savaitę sudariau darbo grupę, kuriai skyriau dvi užduotis. Pirmoji jų – artimiausiu metu bus parengta tvarka, kuri aiškiai apibrėš bendruomenių pirmininkų su šiomis pareigomis patiriamų išlaidų apmokėjimą. Antroji užduotis – parengti tvarką, kuria remiantis bus teikiama finansinė pagalba bendruomenių buhalterinei apskaitai tvarkyti ar projektams rengti. Darbo grupę kviesiu parengtus dokumentų projektus išsamiai pristatyti bendruomenėms, būtinai atsižvelgti į jų pastabas ar pasiūlymus, ir tik tuomet šios tvarkos bus teikiamos tvirtinti Savivaldybės tarybai. Tvarkose apibrėžtas finansavimo poreikis bus planuojamas 2023 metų Savivaldybės biudžete“, – planuojamą finansinę paramą bendruomenėms pristatė Savivaldybės meras Kęstutis Gusarovas.
Abi minėtąsias finansavimo tvarkas dėl bendruomeninių organizacijų buhalterinės apskaitos tvarkymo ar projektų parengimo ir bendruomenių pirmininkų veiklos išlaidų apmokėjimo parengs Savivaldybės mero potvarkiu suformuota darbo grupė, į kurią įtraukti Savivaldybės vadovai, teisininkai, finansų ir buhalterijos sričių specialistai, bendruomenės ir su jomis dirbantys atstovai.