Praėjusį sekmadienį Getautės autokroso trasoje (Viešvėnų sen.) surengtos penktojo Lietuvos automobilių mini kroso čempionato etapo ir ketvirtojo Žemaitijos autokroso taurės etapo varžybos. Prie starto stojo daugiau nei penkios dešimtis dalyvių, pasiskirsčiusių per penkias klases.
Getautės trasa dalyvius ir žiūrovus pasitiko iš esmės atnaujinta. Varžybas čia organizavę naujieji trasos šeimininkai klubo „Lokys Motorsport“ atstovai neslėpė, jog pastarąjį mėnesį jie praktiškai gyveno šioje trasoje, mat iki varžybų dienos reikėjo nuveikti galybę darbų.
Panašu, visas ambicijas organizatoriai įgyvendinti spėjo: į varžybas susirinkę sportininkai galėjo mėgautis puikia trasa, o žiūrovai – kvapą gniaužiančiais momentais. Jų čia tikrai netrūko, kadangi prie starto stoti pasiryžo daugiau nei pusšimtis dalyvių, kurie trasoje kovėsi dėl kiekvieno jos metro.
Finišą, žinoma, pasiekti pavyko ne visiems. Vieni pasirodymo nebaigė dėl gedimų, kitus sustabdė incidentai. Net du kartus į trasą teko išvažiuoti medikams.
Būtent medikų pagalbos prireikė 2000 klasės dalyviui Vismantui Griciui. Jis su savo „Honda Civic“ rėžėsi į atitvarus. Automobilį kliudė ir dar du dalyviai. Po susidūrimo V. Griciui iš mašinos išlipti padėjo teisėjai, o į incidento vietą atskubėjo trasoje budėję Lietuvos automobilių sporto federacijos medikai. Lenktynininkui buvo suteikta pirmoji pagalba. Kaip vėliau paaiškėjo, sportininkui lūžo šonkauliai, tačiau, nepaisant tokios traumos, tą pačią dieną V. Gricius į trasą sugrįžo kaip žiūrovas.
Nė kiek ne mažiau dramatiškas buvo ir šios klasės finalinis važiavimas. Jame prispaustas varžovo į atitvarus rėžėsi Viktoras Mikuckis. Jo „Renault Clio“ keletą kartų virto. Trasoje ir vėl pasirodė medikai, tačiau šįkart vairuotojas rimčiau nenukentėjo ir atsipirko kojos sumušimu. Tačiau kur kas liūdniau atrodė jo „Renault Clio“. Avarijos metu buvo pažeisti automobilio saugos lankai. Į šią avariją įsivėlė ir neturėjęs kur trauktis Ričardas Jakimavičius. Jo „Volkswagen Golf“ buvo pažeistas alyvos aušintuvas, todėl pakartotiniam startui po avarijos jis nebesugrįžo.
Galiausiai finalą laimėjo Šarūnas Budrys. Kad kelias į pergalę nebuvo lengvas, bylojo ir ant jo automobilio likę kovos randai. Antras šioje klasėje finišavo taip pat incidentų nestokojęs Liutauras Mockus, o ant trečiosios vietos laiptelio prasibrovė latvė Endija Kervija, didžiąją dienos dalį buvusi varžovų šešėlyje.
3000 RWD klasėje įvykiai klostėsi kiek ramiau ir didelių tarpusavio kontaktų užfiksuota nebuvo. Nugalėtoju čia tapo Aurimas Jonaitis su BMW. Jam už nugaros labai graži ir artima kova virė tarp Nerijaus Taujenio ir Aido Grabausko. Vis dėlto greitesnis čia buvo N. Taujenis. A. Grabauskui teko tenkintis trečiąja vieta. Į finalą nepateko ketvirtasis šios klasės dalyvis Martynas Vaškys, kurio BMW visą dieną kamavo techninės problemos.
1600 klasėje triumfavo Vytautas Laužikas. Tiesa, jo „Honda Civic“ buvo gerokai apdaužyta, kai vienos iš kvalifikacijų metu jai teko išmėginti atitvarų kietumą. Taip pat kontakto su kitu dalyviu metu buvo apgadintas ir automobilio šonas. Prieš finalą V. Laužikas sakė, kad po avarijos keistus garsus pradėjo skleisti pavarų dėžė, tačiau paskutinę kovą ji ne tik atlaikė, bet ir leido kupiškėnui iškovoti nugalėtojo taurę. Antrojoje vietoje įsitvirtino Gytis Zabiela. Jam, kaip ir komandos draugui R. Jakimavičiui, šios varžybos buvo tikras iššūkis, kadangi jų išvakarėse kitose lenktynėse Latvijoje jie abu patyrė smarkius virtimus. Vis dėlto G. Zabielos ir jo mechanikų pastangos suremontuoti techniką atsipirko – ramygalietis namo grįžo su antrosios vietos taure ir gausiomis varžybų organizatorių dovanomis. Trečiojoje šios klasės vietoje įsitvirtino Einoras Jogminas, kuris šiemet demonstruoja itin didelį progresą ir puikų greitį.
„Super 2000“ klasėje visą dieną užtikrintai lyderiavo Modestas Šatkauskas, kuris ir laimėjo finalinį važiavimą. Jam įkandin finišavo Andrius Kviliūnas. Trečiosios vietos iš rankų vos nepaleido Edvinas Skripkus. Iki finišo likus porai ratų jis kliudė atitvarus ir sustojęs užtvėrė kelią kitiems dalyviams. Tačiau po sustojimo sugebėjo pajudėti pirmasis ir neprarado nė vienos pozicijos bei finišavo trečias.
Net 27 dalyviai susirinko „Folkreiss“ klasėje. Visi šios klasės sportininkai buvo padalyti į tris grupes, kol galų gale greičiausiųjų dešimtukas susitiko finale. Būtent finale visus kozirius ant stalo metė Tadas Bendaravičius. Vos patekęs į finalą jis jame sugebėjo aplenkti visus varžovus, atlikdamas įspūdingus lenkimus išorine trasos dalimi, ir išsivežė pirmosios vietos trofėjų. Antras čia finišavo Rokas Šatkauskas, o trečias – Gytis Aidulis. Šios klasės važiavimuose taip pat užfiksuoti keli virtimai, tačiau po jų medikų pagalbos neprireikė.
Trasoje pasirodė ir vienas bagis. Prie jo vairo sėdo Tomas Skrodenis. Nors bagių klasė ir nesusidarė, tačiau sportininkas organizatorių prašymu per vieną iš pertraukų įveikė keletą ratų dėl žiūrovų.
Komandinėje įskaitoje triumfavo šias varžybas organizavusi klubo „Lokys Motorsport“ komanda, taip simboliškai pažymėdama naują Getautės autokroso trasos erą. Antrojoje vietoje įsitvirtino „Ekroso“ komanda. Pakruojo ASK iškovojo trečiosios vietos taurę.
Amfiteatrinio stiliaus žiūrovams ypač patogioje Getautės trasoje veiksmo šiemet dar bus. Rugpjūčio 4 dieną čia vyks „bulių kautynių“ etapas, o rugsėjo 29 dieną bus surengtas paskutinio Žemaitijos autokroso taurės etapo varžybos.
Laurynas PAULAUSKAS