
Užimtumo tarnyba (UŽT) pasiruošusi sugriauti dešimt gajų mitų, kurie trukdo efektyviai naudotis jos paslaugomis.
Pirmas mitas: išėjus iš darbo, per tris darbo dienas būtina registruotis UŽT.
Termino, per kiek laiko reikia užsiregistruoti UŽT, nėra. Jei UŽT paslaugos nereikalingos, registracija nėra privaloma.
Registracija gali būti aktuali norint gauti pagalbą įsidarbinant ar norint persikvalifikuoti:
gyventojai turi teisę į nedarbo socialinio draudimo išmoką (NSDI), kurią skiria ir moka „Sodra“ tik registruotiems UŽT bedarbiams;
siekiant privalomojo sveikatos draudimo (PSD) valstybės lėšomis. Išeinant iš darbo PSD galioja iki darbo santykių pasibaigimo mėnesio paskutinės dienos.
Antras mitas: kol gyventojas registruotas UŽT, negali išvykti atostogauti svetur.
Dėl trumpalaikio išvykimo žmogaus registracija UŽT nenutraukiama. Tačiau svarbu iš anksto apie planuojamą atostogų laikotarpį pranešti savo konsultantui. Tai leis tinkamai suderinti susitikimus ir išvengti neplanuotų kvietimų.
Trečias mitas: UŽT moka NSDI.
Jokių išmokų ir pašalpų UŽT nemoka. Jos klientui suteikiamas bedarbio statusas yra vienas iš reikalavimų gauti „Sodros“ skiriamą ir mokamą NSDI.
Norint gauti NSDI, reikia turėti bent minimalų darbo stažą, kuris paprastai yra 12 mėnesių per pastaruosius 30 mėnesių. Ši išmoka skirta padėti žmogui ieškoti darbo, o ne užtikrinti nuolatinį pajamų šaltinį.
Socialinę paramą (pašalpas) skiria ir moka rajono savivaldybė. O privalomuoju sveikatos draudimu valstybė draudžia bedarbio statusą turinčius UŽT klientus.
Ketvirtas mitas: užsiregistravęs UŽT, asmuo gaus bedarbio statusą.
UŽT užsiregistravusiam žmogui pagal iš įvairių valstybės informacinių registrų gautus duomenis suteikiamas atitinkamas statusas.
Klientui gali būti suteiktas užimto asmens statusas (kai žmogus dirba), besimokančio asmens statusas (kai žmogus mokosi), darbo rinkai besirengiančio asmens statusas (kai žmogus susiduria su iššūkiais, trukdančiais įsidarbinti) ir bedarbio statusas (kai žmogus ieško darbo), pensinio amžiaus (kai žmogus jau gauna pensiją) arba asmens, praradusio bedarbio statusą, statusas.
Penktas mitas: gydytojas nedarbingumo pažymėjimą gali išduoti tik dirbantiems žmonėms.
Kai suserga darbo ieškantis UŽT klientas, gydytojas gali jam išduoti nedarbingumo pažymėjimą. Tarnybos konsultantas tokią informaciją mato el. sistemoje.
Nedarbingumo pažymėjimas yra viena iš pateisinamų priežasčių neatvykti paskirtu laiku į numatytą susitikimą su savo konsultantu arba nedalyvauti klientui skirtuose užsiėmimuose.
Šeštas mitas: registracija UŽT – tai laikinos atostogos.
UŽT siūlo darbo paieškos, mokymų, konsultacijų bei kitas paslaugas, o kiekvienas klientas įsipareigoja aktyviai ieškotis darbo ir dalyvauti numatytose veiklose. Pavyzdžiui, aktyvi savarankiška darbo paieška, už kurią klientas turi kas mėnesį atsiskaityti savo konsultantui – kiekvieno bedarbio statusu registruoto žmogaus pareiga.
Jeigu žmogus be pateisinamų priežasčių savarankiškai neieško darbo arba antrą kartą per 6 mėnesių laikotarpį nuo pirmojo atsiskaitymo už savarankišką darbo paiešką pažeidžia tvarką, klientas netenka bedarbio statuso.
Septintas mitas: siūlo tik nekvalifikuotą ir prastai apmokamą darbą.
Darbdaviai UŽT registruoja įvairias darbo vietas – nuo nekvalifikuotų iki aukštos kvalifikacijos specialistų pozicijų. Darbo pasiūlymai yra nuolatos atnaujinami ir skelbiami viešai.
Specialistai teikia informaciją apie visas darbo vietas, atsižvelgdami į žmogaus išsilavinimą, patirtį, tinkamo darbo pasiūlymo apibrėžimą bei skatina savarankišką darbo paiešką kitais informaciniais kanalais.
UŽT taip pat veikia Aukštos kvalifikacijos atrankų skyrius, kuris dirba tik su aukštą kvalifikaciją turinčiais klientais.
Aštuntas mitas: UŽT konsultantai stengiasi įdarbinti bet kur, nes už tai gauna didesnę algą.
UŽT klientai skatinami aktyviai savarankiškai ieškoti darbo. Aktyvi savarankiška darbo paieška didina tikimybę jį greičiau rasti. Be to, žmogus gali rinktis jam priimtiniausią įmonę ar poziciją. Už savarankišką paiešką klientas turi atsiskaityti, o tai leidžia specialistams vertinti žmogaus darbo paieškos įgūdžius ir teikti pagalbą.
Kol klientai savarankiškai ieško darbo, jiems iki 9 mėnesių teikiami tinkamo darbo pasiūlymai, atitinkantys kvalifikaciją, patirtį, pageidavimą. Įdarbinimo konsultantai už tai jokių priedų negauna.
Devintas mitas: UŽT paslaugos teikiamos tik kontaktiniu būdu.
UŽT klientai gali pasirinkti patogiausią paslaugų gavimo būdą – kontaktinį, nuotolinį arba mišrų. Be kita ko, klientams rekomenduojama dokumentus teikti prisijungus prie savo elektroninės paskyros – taupant savo ir konsultanto laiką.
Dešimtas mitas: jei išbraukė iš UŽT, registruotis antrą kartą negalima.
Termino, kada žmogus gali registruotis pakartotinai po registracijos nutraukimo savo noru, nėra.
Dėl pareigų nesilaikymo ar kitų pažeidimų netekusiam bedarbio statuso bus suteiktas praradusio bedarbio statusą asmens statusas.
Registracijos trukmė priklauso nuo kliento poreikių: jeigu jam reikalingos paslaugos, jis naudojasi suteiktomis teisėmis ir vykdo numatytas pareigas – jokio termino, kiek jis gali būti registruotas, nėra.
NSDI moka „Sodra“, ir ši išmoka neturi įtakos registracijos trukmei.
UŽT inf.