• Pagrindinis
  • Kontaktai
  • Prenumeratos kaina
  • Reklama
  • Balsavimų archyvas
  • Pranešk naujieną
Telšių žinios - Telšių apskrities laikraštis
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video
No Result
View All Result
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video
No Result
View All Result
Telšių žinios - Telšių apskrities laikraštis
No Result
View All Result

Pri­mi­ty­vus gy­ve­ni­mo bū­das Že­mai­čių kai­mo mu­zie­jaus va­do­vui Graž­vy­dui Kon­ta­rui – tar­si ne­si­bai­gian­tis nuo­ty­kis

Telšių žinių redakcija
19 gegužės, 2025
Tvari kultūra Žemaitijoje, Žmonės ir Nuomonės, Pirmas puslapis, Teminiai puslapiai
0
Jūsų naršyklė nepalaiko audio elementų.

Že­mai­čių kai­mo mu­zie­jus, įsi­kū­ręs Tel­šiuo­se, yra et­nog­ra­fi­jos mu­zie­jus, rep­re­zen­tuo­jan­tis XIX a. gy­ve­ni­mo bū­dą. Lie­tu­vo­je to­kių au­ten­tiš­kų vie­tų vos ke­le­tas. Nuo 2024 me­tų pa­va­sa­rio mu­zie­jui va­do­vau­ja iš Prie­ku­lės ki­lęs ir šiuo me­tu Plun­gės ra­jo­ne gy­ve­nan­tis Graž­vy­das Kon­ta­ras.

Paš­ne­ko­vo tei­gi­mu, mu­zie­jaus plo­tas – dau­giau nei 8 hek­ta­rai, čia nuo­la­tos yra ką veik­ti, o gal­vo­je ver­da tiek daug idė­jų, kad esa­mo plo­to ne­pa­kan­ka vi­siems su­ma­ny­mams įgy­ven­din­ti, tik plės­tis nė­ra ga­li­my­bės, ka­dan­gi ap­lin­kui – pel­ky­nai, miš­kai, bet dėl rei­ka­la­vi­mų spra­gų daž­nai su­si­du­ria­ma su sun­ku­mais kur­ti au­ten­ti­ką.

Dia­na PU­ZE­RĖ

Apie moks­lus, ves­tu­ves ir šalt­kal­vys­tę

Že­mai­čių kai­mo mu­zie­ju­je Graž­vy­das jau­čia­si kaip sa­vo ro­gė­se, ka­dan­gi yra įgi­jęs tai­ko­mo­sios is­to­ri­jos spe­cia­ly­bę, tad šis dar­bas pui­kiai at­spin­di jo baig­tų moks­lų kryp­tį. Šiuo me­tu Lie­tu­vo­je šios spe­cia­ly­bės stu­di­jų jau nė­ra, nes bai­gus tai­ko­mą­ją is­to­ri­ją dar­bą su­si­ras­ti itin su­dė­tin­ga.

Stu­di­juo­da­mas Vil­niu­je is­to­ri­kas su­si­pa­ži­no su sa­vo da­bar jau žmo­na klai­pė­die­te Elz­bie­ta. Dar stu­di­jų pa­sku­ti­niais me­tais juo­du su­si­tuo­kė. Juos abu vi­lio­ja gam­ta, na­tū­ra­lu­mas, se­no­ji is­to­ri­ja ir ama­tai…

Bai­gęs moks­lus Graž­vy­das su žmo­na ap­si­gy­ve­no bu­te Klai­pė­do­je. Tai juos la­bai slė­gė, nes jau­ną šei­mą vi­suo­met la­bai trau­kė gam­ta. Po­ra ne­jau­tė pil­nat­vės, jau­tė­si vie­ni­ši, nors ir ap­sup­ti žmo­nių – vi­si gy­ve­no sa­vuo­se „bur­bu­luo­se“. Ku­rį lai­ką Graž­vy­das Klai­pė­do­je dir­bo šalt­kal­viu, nes la­bai no­rė­jo iš­mok­ti se­no­jo kal­vys­tės ama­to, bet su­pra­to, kad ši kryp­tis – ne jam. Nors pa­ti šalt­kal­vys­tė ir trau­kė, ta­čiau ne­pa­ti­ko šio ama­to žmo­nių kul­tū­ra.

Ro­bo­ti­ka ir At­vi­ro jau­ni­mo cent­ro iš­šū­kiai

Graž­vy­das, me­tęs šalt­kal­vys­tę, pra­dė­jo ves­ti ro­bo­ti­kos už­siė­mi­mus, o kiek vė­liau ga­vo pa­siū­ly­mą dirb­ti At­vi­ro jau­ni­mo cent­ro pa­da­li­ny­je Klai­pė­do­je. Dar­bas su 12–24 me­tų jau­ni­mu vy­rui la­bai pa­ti­ko.

„Čia lan­ko­si ne tik pro­ble­miš­ki jau­ni žmo­nės – jau­čia­mi di­de­li kont­ras­tai tarp lan­kan­čių­jų. Kaip be­bū­tų, vi­si mes tu­ri­me sa­vų rū­pes­čių, iš­gy­ve­ni­mų ir kiek­vie­nam sa­va bė­da yra pa­ti di­džiau­sia. Jau­ni­mas nie­kuo ne­si­ski­ria – jie taip pat tu­ri el­ge­sio, san­ty­kių, šei­mos pro­ble­mų. Iš­gy­ve­na tą pa­tį kaip ir suau­gu­sie­ji.

Kuo dau­giau suau­gu­sie­ji sau­go vai­kus nuo pro­ble­mų spren­di­mo, ati­to­li­na nuo jų, tuo sun­kiau su pro­ble­mo­mis jiems bus do­ro­tis jau suau­gus“, – da­li­na­si įžval­go­mis pa­šne­ko­vas.
G. Kon­ta­rui te­be­dir­bant su jau­ni­mu bu­vo pa­skelb­tas kon­kur­sas Plun­gės ra­jo­no sa­vi­val­dy­bė­je, į di­rek­to­riaus vie­tą Plun­gės at­vi­ra­me jau­ni­mo cent­re. Graž­vy­das lai­mė­jo kon­kur­są, ta­čiau bu­vo la­bai sun­ku, nes iš­si­kė­lė per di­de­lius tiks­lus, o fi­nan­sa­vi­mas bu­vo itin ma­žas. Vy­ras per­de­gė ir la­bai grau­žė­si, kad jam ne­pa­vyks­ta įgy­ven­din­ti tiks­lų, nes dar­bą su jau­ni­mu iš­ties mė­go ir, pa­sak jo, bū­tent jau­ni­mas jam pa­dė­jo su­for­muo­ti įgū­džius, iš­mo­kė įveik­ti iš­šū­kius ir pa­dė­jo su­vok­ti, ko­kia link­me no­ri ei­ti.

Pri­mi­ty­vus gy­ve­ni­mas – be du­šo ir tua­le­to

Liū­de­sį dėl dar­bo ne­sėk­mių pa­dė­jo įveik­ti įgy­ven­din­ta se­na sva­jo­nė. Graž­vy­das su žmo­na sva­jo­jo apie so­dy­bą vien­kie­my­je, ta­čiau net pen­ke­rius me­tus tru­ku­sios paieš­kos bu­vo ne­sėk­min­gos dėl nea­ti­tin­kan­čių iš­si­kel­tų kri­te­ri­jų. Ga­liau­siai prieš ket­ve­rius me­tus, šiek tiek su­ma­ži­nę lū­kes­čius ir priė­mę tam tik­rus komp­ro­mi­sus, ra­do tai, ko ieš­ko­jo, – 1780 me­tų sta­ty­bos au­ten­tiš­ką že­mai­tiš­ką so­dy­bą Plun­gės ra­jo­ne. Šei­mos gy­ve­ni­mas pa­si­kei­tė iš pa­grin­dų. Pra­džio­je su­lau­kė ar­ti­mų­jų nei­gia­mo po­žiū­rio, ta­čiau da­bar jie pa­tys no­ri at­va­žiuo­ti į sve­čius. Džiau­gia­si, jiems vien­kie­mis – kaip nuo­ty­kis.

Kon­ta­rų so­dy­ba yra nu­to­lu­si net 1,5 km nuo pa­grin­di­nio ke­lio, tad kas kar­tą, no­rė­da­mi vyk­ti į dar­bą ar mies­tą, tu­ri ei­ti, kol pa­sieks au­to­mo­bi­lį. Gre­ta yra miš­kas, upe­lis. Ar­ti­miau­sias kai­my­nas už 700 met­rų. So­dy­bos iš­vaiz­dą šei­mi­nin­kai pa­li­ko kiek įma­no­ma au­ten­tiš­ką, tad at­li­ko tik svar­biau­sius dar­bus, kad ji bū­tų gy­ve­na­ma. Šei­ma gy­ve­na pri­mi­ty­viai – vi­du­je ne­tu­ri nei du­šo, nei tua­le­to, ta­čiau tu­ri šu­li­nį. Vie­nin­te­lė pra­ban­ga jų na­muo­se – elekt­ra, in­ter­ne­tas ir ka­na­li­za­ci­ja, ku­rią įsi­ve­dė praė­ju­sį ru­de­nį.

„Ži­no­ma, kar­tais šiek tiek pa­vargs­ti, tad na­tū­ra­liai ke­le­tą gy­ve­ni­mo są­ly­gų pa­ge­ri­no­me dėl sa­vęs“, – at­vi­rau­ja Graž­vy­das, ta­čiau po­zi­ty­vu­mo ne­pra­ran­da ir sa­ko, kad į vi­sa tai žiū­ri tar­si į nuo­ty­kį, tad jo­kių di­de­lių sun­ku­mų ne­pa­ti­ria.

Po­ra lais­va­lai­kiu už­sii­ma se­nai­siais ama­tais – dro­žy­ba, ga­mi­na gin­ta­ri­nius pa­puo­ša­lus, taip pat ūki­nin­kau­ja, tu­ri so­dą. Graž­vy­das su žmo­na įsi­ti­ki­nę, jog be gy­vū­nų ir gy­vos gam­tos kai­me ne­bū­tų ir gy­vy­bės, bū­tų ny­ku. Šiuo me­tu šei­ma au­gi­na triu­šius, viš­tas, an­tis, žą­sis ir ka­la­ku­tus. Taip pat na­muo­se gy­ve­na du šu­nys ir ke­tu­ri ka­ti­nai.

At­ra­dę to­kį gy­ve­ni­mo bū­dą Graž­vy­das ir Elz­bie­ta vi­siš­kai ati­to­lo nuo tech­no­lo­gi­jų.

No­rin­čiuo­sius pa­tir­ti au­ten­tiš­ku­mą kvies į šei­mos na­mus

Ka­dan­gi, pa­sak vy­ro, šiuo­lai­ki­niai žmo­nės iš­le­pę, atei­ty­je pla­nuo­ja no­rin­tie­siems pa­tir­ti au­ten­ti­ką leis­ti ap­si­lan­ky­ti šei­mos na­muo­se. Žmo­nės čia ga­lės per­nak­vo­ti, bus ren­gia­mos edu­ka­ci­jos. Tiks­las – pa­ro­dy­ti, kiek ne­daug rei­kia žmo­gaus pri­gim­čiai, su­pa­žin­din­ti su se­no­vi­ne gy­ven­se­na, nes ji nyks­ta ir esą dau­gu­ma net ne­tu­ri su­vo­ki­mo, kaip gy­ve­ni­mas kai­me at­ro­dė anks­čiau.

„At­va­žiuos, sa­vai­tę pa­bus ir at­ras ki­tą gy­ve­ni­mą. Pri­mi­ty­vu­mas ne­ga­li iš­nyk­ti“, – įsi­ti­ki­nęs Graž­vy­das.

Li­ki­mas at­ve­dė į Že­mai­čių kai­mo mu­zie­jų

Be­si­ku­riant nau­juo­se na­muo­se Graž­vy­dui te­ko pa­lik­ti dar­bą Plun­gės at­vi­ra­me jau­ni­mo cent­re ir ku­rį lai­ką per­mąs­ty­ti, ką veik­ti to­liau. Ta­čiau li­ki­mas pa­ts vis­ką su­dė­lio­jo į vie­tas – is­to­ri­kas su­ži­no­jo, jog vyks­ta kon­kur­sas Tel­šiuo­se Že­mai­čių kai­mo mu­zie­jaus va­do­vo pa­rei­goms ei­ti.

„La­bai su­ta­po ma­no pro­pa­guo­ja­mas gy­ve­ni­mo bū­das su mu­zie­jaus gy­ven­se­na. Tad nu­spren­džiau su­ri­zi­kuo­ti“, – pa­sa­ko­ja Graž­vy­das, da­bar jau va­do­vau­jan­tis Že­mai­čių kai­mo mu­zie­jui, ku­ris yra Že­mai­čių mu­zie­jaus „Al­ka“ pa­da­li­nys.

Že­mai­čių mu­zie­jaus „Al­ka“ di­rek­to­rė Eva Ston­ke­vi­čie­nė džiau­gia­si, kad kai­mo mu­zie­jui va­do­vau­ja bū­tent Graž­vy­das, nes jo pri­mi­ty­vus gy­ve­ni­mo bū­das su­tam­pa su šio mu­zie­jaus ver­ty­bė­mis: „Šis žmo­gus yra tai, ko mums ir rei­kė­jo.“

Iš­ties is­to­ri­kas tei­gia jau­čian­tis pil­nat­vę bū­da­mas čia – jis nė­ra vie­nas, su­pa di­de­lis ko­lek­ty­vas, o vi­si kar­tu ga­li daug dar­bų pa­da­ry­ti. Va­do­vo gal­vo­je ver­da daug idė­jų, o svar­biau­sia, kad jo min­tys su ko­le­gų min­ti­mis su­tam­pa.

„Nors ir gy­ve­na­me su žmo­na nu­to­lę nuo Tel­šių, ta­čiau nė kiek ne­si­gai­liu, jog kas­dien ten­ka vyk­ti į Tel­šius. Tel­šiai – gra­žus ir la­bai gy­vas mies­tas“, – šyp­so­si pa­šne­ko­vas.

Že­mai­čių kai­mo mu­zie­ju­je vi­sus me­tus ver­da gy­ve­ni­mas

Ka­dan­gi Graž­vy­das Že­mai­čių kai­mo mu­zie­ju­je pra­dė­jo dirb­ti praei­tų me­tų pa­va­sa­rį, šil­ta­jam me­tų se­zo­nui jau bu­vo su­kur­ti pla­nai, tad pir­miau­sia te­ko ste­bė­ti ir su­si­pa­žin­ti su ap­lin­ka. Va­sa­rą bu­vo ren­gia­mos įvai­rios sto­vyk­los, už­siė­mi­mai, bu­vo daug be­si­lan­kan­čių žmo­nių. Žie­mą Že­mai­čių kai­mo mu­zie­ju­je yra or­ga­ni­zuo­ja­mos edu­ka­ci­jos, ren­gi­niai. Vie­na lau­kia­miau­sių Graž­vy­do šven­čių mu­zie­ju­je – Už­ga­vė­nės, ku­rios, kaip ir kas­met, vyks pa­gal vi­sas se­ną­sias tra­di­ci­jas.

„Dau­gu­ma šiuo­lai­ki­nių vai­kų net ne­ži­no, kas tos Už­ga­vė­nės, kaip jos šven­čia­mos, ko­kia jų pra­smė. Ta­čiau tai yra suau­gu­sių žmo­nių pa­rei­ga reng­ti šven­tes, kur­ti, vi­sus iš­ju­din­ti.

Vis­kas pri­klau­so nuo mū­sų pa­čių po­žiū­rio. Vi­sos et­nog­ra­fi­nės šven­tės yra la­bai pri­mi­ty­vios, bet ta­me ir yra vi­sas jų gro­žis“, – įsi­ti­ki­nęs vy­ras.

Bū­tent vi­sų et­nog­ra­fi­nių šven­čių pri­mi­ty­vu­mą Že­mai­čių kai­mo mu­zie­jus ir ban­do pa­ro­dy­ti, mo­ko kur­ti šven­tes pa­tiems, ana­li­zuo­ti ir įsi­gi­lin­ti į jų pra­smę.

Mu­zie­ju­je yra gy­vu­lių, kaip ir pri­klau­so tik­ra­me et­nog­ra­fi­nia­me kai­me. Ark­liai žie­mo­ja ark­li­dė­se, ož­kos – tvar­te­liuo­se, o avys – „kiau­li­ny­ke“.

Šil­tuo­ju se­zo­nu dar­buo­to­jai pa­tys au­gi­na pa­ša­rus gy­vu­liams – Že­mai­čių kai­mo mu­zie­ju­je yra di­de­lis ūkis, dar­žas.

Šiuo­lai­ki­niam jau­ni­mui yra su­dė­tin­giau

Is­to­ri­ko tei­gi­mu, et­nog­ra­fi­nis kai­mas tu­ri bū­ti sau­go­mas, ka­dan­gi to­kio ti­po mu­zie­jus po­pu­lia­ri­na se­no­vi­nį gy­ve­ni­mo bū­dą ir mo­ko jau­ni­mą.

Vy­ras pa­sa­ko­ja, jog XIX–XX am­žiu­je 5 me­tų vai­kas jau tu­rė­jo at­sa­ko­my­bių, pa­vyz­džiui, gau­dy­da­vo žą­sis ir taip už­dar­biau­da­vo. Anks­čiau žmo­nės gy­ve­no ne­pri­tek­liu­je, o da­bar – per­tek­liu­je, dėl ko da­bar­ti­niam jau­ni­mui sun­ku su­pras­ti, kas yra pa­sek­mės, at­sa­ko­my­bė.

Vi­sų bran­da yra skir­tin­ga, ma­no Graž­vy­das. Ta­čiau šiuo­lai­ki­nis jau­ni­mas bręs­ta anks­čiau dėl žai­biš­kos in­for­ma­ci­jos, leng­vo priė­ji­mo prie jos. Vy­ro nuo­mo­ne, da­bar­ti­niam jau­nam žmo­gui yra ženk­liai su­dė­tin­giau, ka­dan­gi jį su­pa per­ne­lyg di­de­lis pa­si­rin­ki­mų ra­tas – sun­ku iš­si­rink­ti, o anks­čiau to­kios pra­ban­gos ne­bū­da­vo, tad jau­ni­mas rin­ko­si pa­gal esa­mą ap­lin­ką.

Prie šiuo­lai­ki­nės vi­suo­me­nės pro­ble­mų is­to­ri­kas pri­ski­ria ir tech­no­lo­gi­nius prie­tai­sus, esą šiuo­lai­ki­nis žmo­gus tar­nau­ja daik­tams, ta­čiau tu­rė­tų bū­ti at­virkš­čiai – daik­tai tu­rė­tų tar­nau­ti žmo­nėms.

„Šiuo­lai­ki­niam žmo­gui de­rė­tų pa­si­mo­ky­ti iš praei­ties, kaip spręs­ti pro­ble­mas, ne­kel­ti rū­pes­čių. Anks­čiau žmo­nėms rit­mą dės­tė gam­ta, o da­bar vis­kas iš­si­ba­lan­sa­vę“, – pa­ste­bi vy­ras.

Projektą iš dalies finansuoja Medijų rėmimo fondas

Medijų ir radijo fondas
Kitas įrašas

Kokios stogo dangos tarnauja ilgiausiai? 2025 m. rekomendacijos

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

CAPTCHA vaizdas
Atkurti Vaizdą

*

Video rekomendacijos:

Taip pat skaitykite:

Pirmas puslapis

Ka­rių sa­va­no­rių kuo­pa – kaip vie­na šei­ma
Tel­šių mo­te­rų LIONS klu­bas tu­ri nau­ją pre­zi­den­tę
Ar gir­di­me vai­kus? At­lik­ti ty­ri­mai ver­čia su­si­mąs­ty­ti
Pen­ki de­šimt­me­čiai su bib­lio­te­ka
Dviguba šventė: nau­ji Pa­ra­pi­jos na­mai ir tarnystės jubiliejus
Dvie­jų su­kak­čių įkvėp­ta prem­je­ra

Žemaičių kultūra

Liaudies šokių šventė Plungėje: „Jūs – mūsų tautos savitumas“
Sąjūdžio gimtadienis – tarp bendraminčių
Iš Nepriklausomybės paminklo Ketūnuose liko pamatai
Domėnai prašo nepamiršti vardų
Plungėje pirmą kartą surengtas festivalis „Žemaitiu dėinas“
Gedulo ir vilties dienai – paliktų namų simbolis

Laisvalaikis

Dviguba šventė: nau­ji Pa­ra­pi­jos na­mai ir tarnystės jubiliejus
Dvie­jų su­kak­čių įkvėp­ta prem­je­ra
Žy­gis Že­mai­tės at­mi­ni­mui. Kar­tu ke­lia­vo ir jos pro­proa­nū­kė
Pa­sau­lio stip­riau­sių­jų še­še­tu­ke – tel­šiš­kė Gi­ta­na Lipskienė
Šach­ma­tų čem­pio­na­tas Tel­šiuo­se
Bend­rys­tės šven­tė „Kran­to“ pro­gim­na­zi­jo­je

Sveikata

Kodėl profesionali burnos higiena svarbi net tiems, kurie valosi dantis du kartus per dieną?
Patarimai į ką atkreipti dėmesį renkantis žuvų taukus
Iš Ma­ro­ko į Tel­šius: gy­dy­to­jas Ham­za Bou­boual sa­vo pa­šau­ki­mą ra­do Lie­tu­vo­je
Ar­tė­jant va­sa­rai – di­des­nis Eu­ro­pos svei­ka­tos drau­di­mo kor­te­lių po­rei­kis
Orams vės­tant, ser­ga­mu­mas vėl au­ga
V. Gir­čiui – Nu­si­pel­niu­sio Lie­tu­vos gy­dy­to­jo var­das
No Result
View All Result

Laikraštis

Apklausa

Pasak atlikto tyrimo, kas antras vaikas Lietuvoje nesikalba apie savo problemas su tėvais ar seneliais ir jaučiasi vieniši. Kaip manote – ar jūsų vaikai jums pasipasakoja apie bėdas?

Rezultatai

Loading ... Loading ...
  • Archyvas

Orai

Orai Telšiuose
Orai
Orai Telšiuose 2 savaitėms
  • Naujienos
  • Teminiai puslapiai
  • Teisėsauga
  • Laisvalaikis
  • Archyvas
  • Prenumeratos kaina
  • Reklama
  • Kontaktai

Visos teisės saugomos © 2021 tzinios.lt

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
No Result
View All Result
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video

Visos teisės saugomos © 2021 tzinios.lt

Skip to content
Open toolbar Pritaikymo neįgaliesiems įrankiai

Pritaikymo neįgaliesiems įrankiai

  • Padidinti tekstąPadidinti tekstą
  • Sumažinti tekstąSumažinti tekstą
  • Nuorodos pabraukimasNuorodos pabraukimas
  • Skaitomas šriftasSkaitomas šriftas
  • Reset Reset