Socialiniuose tinkluose užvirusi diskusija apie UAB „Telšių autobusų parkas“ vairuotojų darbo ypatumus ir nepateisinamą elgesį su keleiviais atkreipė ir valdžios atstovų dėmesį. Nors skundų gauta ir anksčiau, šį kartą, atrodo, vairuotojai turės keisti senus įpročius, nes žadama autobusuose įrengti vaizdo stebėjimo kameras su garsu, o priekyje – vaizdo registratorius.
Giedra AKAVICKIENĖ
Trys vaikai liko stotelėje
„Kaip, mamytės, jūsų vaikams sekasi važinėtis autobusais? Aš nebesuprantu, kas darosi. Ir vis problema su tuo pačiu vairuotoju, bent mano dukrai“, – sausio 10-ąją socialiniuose tinkluose rašė telšiškė, kuri, pasak jos, ir pati yra nukentėjusi nuo minėto vairuotojo: ir iš autobuso varė, ir krepšį prispaudė durimis.
Mamą papiktino dukros pasakojimas, kad tamsiu paros metu, apie 19 val., Plungės g. „Telšių autobusų parkas“ vairuotojas nuvažiavo nesustojęs autobuso sustojimo stotelėje, kur esą laukė trys vaikai, grįžtantys iš gyvūnų prieglaudos „Telšių uodegėlė“. „Kaip tokį darbą gali dirbti žmogus be atsakomybės?“, – širdgėlą liejo moteris.
Mamos pasakojimas sukėlė audringą diskusiją, ir kitos mamos žėrė kritiką autobusų vairuotojams. Ne viena, o net kelios telšiškės prisiminė, kad vidury maršruto netikėtai vairuotojas yra pareiškęs, kad jam dabar pietų metas, ir piktai paliepęs visiems lipti lauk, o tarp keleivių buvo ir senjorų, ir mokinukų.
Nesulaukę autobuso, kviečia taksi
Kita problema, kad Telšiuose autobusai į sustojimo stoteles atvyksta nesilaikydami grafiko – arba gerokai anksčiau, arba vėliau.
Kaip minėjo nukentėję keleiviai, tokiu atveju nebeaišku, ar dar laukti autobuso, ar rinktis kitą susisiekimo būdą.
„Telšių ŽINIOMS“ mergina papasakojo, jog sausio 8-osios pavakarę Luokės gatvėje laukusi autobuso, kad nuvažiuotų į Kalno gatvėje esančią gydymo įstaigą. Pagal grafiką autobusui taip ir nepasirodžius, svarstydama, kad galbūt jis jau nuvažiavo anksčiau, kvietėsi taksi baimindamasi pavėluoti atvykti pas odontologą.
Socialiniuose tinkluose Telšių gyventojos tvirtino, kad autobusas Nr. 4 dažnai atvyksta gerokai anksčiau negu turėtų pagal grafiką. Jei nori spėti, esą turi ateiti net 20 minučių anksčiau.
Kita mama papasakojo, kad autobusas Nr. 6 rytais, kai vaikai važiuoja į mokyklą, nuolat vėluoja. O kartą visai neatvažiavo, tad paskambinus į dispečerinę darbuotoja paaiškino: sugedo autobusas. Mamos nuomone, tokiais atvejais pasigendama keleivių informavimo, kad vaikai ieškotų kito būdo, kaip patekti į mokyklą ir nepavėluotų.
Daugelis diskusijoje dalyvavusių telšiškių tvirtino, kad dėl įvairių incidentų siuntė skundus su įrodymais į UAB „Telšių autobusų parkas“, tačiau atsakymų taip ir nesulaukė. O paskambinę išgirsta paaiškinimą: „Algos mažos, vairuotojai pikti ir pavargę“.
Atsiras vaizdo kameros ir registratoriai
Telšių rajono savivaldybės meras Tomas Katkus „Telšių ŽINIOMS“ pateikė komentarą:
„Tokio elgesio nepateisinu ir jis neturėtų toks būti, vairuotojas pagal vidaus taisykles privalo sustoti stotelėje.
Man, kaip rajono vadovui, be galo svarbu, kad visi gyventojai jaustųsi saugūs, būtų ramūs dėl savo vaikų, jog jie laiku sugrįš viešuoju transportu namo. Apie įvykusio incidento priežastis ir kitas esamas problemas sausio 11 dieną kalbėjausi su UAB „Telšių autobusų parkas“ laikinuoju direktoriumi Mariu Viburiu, įstaigos administracijos darbuotojais bei autobusų vairuotojais. Vairuotojas man paaiškino, kad tai buvo žmogiška klaida, jog stotelėje nematė laukiančio vaiko. Gal jis buvo užlindęs už kampo, ar laukė tolėliau – pasakyti negalėjo. Paklausęs, kodėl joje nesustojo, sulaukiau atsakymo, jog matydamas, kad niekas nenori stotelėje išlipti, o joje – niekas nelaukia – ją paprasčiausiai pravažiavo. Taip neturėtų būti – autobusai privalo stotelėse sustoti, nesvarbu, ar yra joje žmonių, ar ne. Laikinajam „Autobusų parko“ direktoriui nurodžiau, jog šios taisyklės būtų griežtai laikomasi.
Darome viską, kad mūsų miestas, rajonas būtų saugus, tačiau tokios situacijos išryškina spragas, kurių būti neturėtų.
Susitikimo metu taip pat iškėliau ir bendravimo su keleiviais etikos klausimą. Vairuotojai neturėtų leistis į ginčus su keleiviais, o tuo labiau su jais konfliktuoti. Visi mes esame žmonės ir kartais pavargstame, būname suirzę. Bet šis negatyvas negali būti liejamas nei ant keleivių, nei keleiviai jį turėtų lieti ant tų pačių vairuotojų. Tokiose istorijose dažniausiai būna dvi tiesos, o kuri ta tikroji, būna sunku atsakyti. Todėl kiekviename miesto autobuse privalo atsirasti vaizdo stebėjimo kameros: tiek stebėti, kas vyksta viešojo transporto viduje, tiek registratorius, fiksuojantis vaizdą autobuso priekyje.
Aptarėme ir dar vieną problemą – grafikai dažnai nesutampantys su laiku, kuriuo autobusai atvyksta į stoteles. Taip yra todėl, kad jie nebeatitinka šių dienų realijų. Kai kur autobusai turi važiuoti lėčiau iki stotelių, kad numatytu laiku atvažiuotų, kitur – lėkti, kad spėtų laiku atvykti. Pirmoji užduotis naujajam „Telšių autobusų parko“ direktoriui bus išspręsti miesto maršrutų grafikų klausimą.“
Gyventojai kviečiami netylėti
Autobusų istorija susidomėjo ir Seimo narys Valentinas Bukauskas, turėjęs pokalbį su AB „Telšių autobusų parkas“ laikinuoju direktoriumi Mariu Viburiu, kuris paaiškino, kad kiekvieną mėnesį vairuotojams už gerai atliktą darbą yra mokamas darbo užmokesčio kintamosios dalies priedas.
Vairuotojui už nusižengimą yra individualiai sprendžiama, kokią dalį priedo palikti ar iš viso neskirti. Todėl gyventojai kviečiami apie problemas informuoti tiesiogiai „Autobusų parko“ vadovybę.
Norinčiųjų dirbti daug nėra
„Telšių autobusų parkas“ laikinasis direktorius Marius Viburys „Telšių ŽINIOMS“ teigė, jog per mėnesį sulaukiantis 2–3 gyventojų nusiskundimų. Jo nuomone, tai yra daug. Daugiausiai keleiviai skundžiasi, kad vairuotojai nesilaiko grafiko ir pravažiuoja pro stoteles nesustoję.
Laikinasis direktorius sakė, jog pats lankėsi Užimtumo tarnyboje siekdamas pritraukti naujų vairuotojų į parką. Besiveržiančių į šį darbą daug nėra, nors vadovas norintiems dirbti žada lanksčias darbo sąlygas, pavyzdžiui, dirbti pusę etato.
Šiuo metu vidutinis vairuotojų amžiaus vidurkis per 50 metų, nemažai jų ir pensinio amžiaus.
Dėl pastarojo skundo su vairuotojais daug kalbėta. Paklausus, kokia jų reakcija, laikinasis direktorius teigė, jog kiekvienas turi savo tiesą, tačiau manantis, kad žmonės neturi laiko išsigalvoti negražias istorijas apie vairuotojų elgesį.
Jo ce gryna teisybe kad vairuotojai nesiskaito su zmonemis.buvo tokia situacija kad taip pat laukiau autobuso plunges g.ties plytine ziemos laiku vakare buvo kokia 15 laipsniu salcio ir puga.tai vairuotojas atvaziavo 10 min veluodamas nors stovejo paskutinej stotelej prie kapiniu.paklausus kas ce vyksta atsove kad tuscios stoteles jam nera kur skubet.tikiuosi pareis Petras Rocius atgal i direktorius pastatys juos i vieta.
Nebejuokaukit su tuo Rocium gal jus. Jau buvo jis tuom direktorium. Nieko nedare manot dabar darys.
Privačiam sektoriui tokių šposų nebūtų. Tuoj pat galėtų tiesiu taikymu į darbo biržą keliauti.