
Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ Vilniuje surengtoje 14-ojoje meno mugėje „ArtVilnius‘23“ komisija įvertino Vilniaus dailės akademijos (VDA) Telšių dailės galerijos pasirinkimą rodyti skulptūros darbus (skulptoriaus, VDA Telšių fakulteto dėstytojo Donato Repeikos kūrybos darbas „Objektai“), atspindinčius skulptūros meno stiprybę regione, ir įtraukė ją į geriausių mugės galerijų septynetą.
Mugėje „ArtVilnius’23“ šiemet dalyvavo 70 meno galerijų ir institucijų bei 300 menininkų iš 18 pasaulio šalių. Šių metų meno mugės tema ir akcentas – performatyvumas. Komisija išrinko 7 geriausias mugės „ArtVilnius’23“ galerijas, geriausią parodos menininką, geriausią jaunąjį menininką ir geriausią mugės instaliaciją. Komisijos nariai, įvertinę VDA Telšių galerijos programą ir puikiai parengtą bei apgalvotą ekspoziciją, įtraukė šią galeriją į geriausių mugės galerijų septynetą.
Pristatydamas VDA Telšių galeriją, skulptorius D. Repeika savo meniniame tyrime / parodoje naudojo uždengimo – nuo XX a. antrosios pusės sparčiai populiarėjančios meninės išraiškos – strategiją. Autorius, gilindamasis į meno lauke vykusius ir tebevykstančius procesus, pastebi, kad vis plačiau į įvairias gyvenimo sferas įsišaknijanti mechaninė reprodukcija, su kubistų koliažais pasikeitusi reprezentacinė sistema, su „ready-made“ į meno lauką įžengę pramoniniu būdu sukurti daiktai sudarė palankią terpę formuotis apropriacijos reiškiniui, kurio bruožai, metaforiškumas ir keliami kūrinio originalumo klausimai būdingi ir uždengimui.
Jis tyrinėjo įvairių menininkų kūrybą ir pastebėjo, kad nors šie kūrėjai turėjo skirtingus motyvus apgaubti objektus, jų kūriniuose buvo ir bendrų savybių – formų apibendrinimas, priešpastatymas, metaforiškumas, kurios objektams suteikdavo estetinius ir / ar socialinius, politinius prasminius laukus.
Ieškodamas savitos prieigos prie uždengimo, kūrybos darbe „Objektai“ D. Repeika pabandė savitai interpretuoti šiuos bruožus. Pagrindu naujiems objektams sukurti jis panaudojo jau egzistuojančias uždengimo formas – keturis muzikos instrumentų dėklus, pagal kuriuos autorius iš akmens sukuria šių dėklų turinį. Metaforiškumo aspektą D. Repeika interpretuoja per netiesioginius, simbolinius dėklo ir turinio ryšius (spalvas ir faktūras). Galutiniame rezultate – ekspozicijoje kaip lygiaverčiai kūriniai pateikiami dėklai ir skulptūros kelia klausimą: kas yra tikrasis meno kūrinys?