Jau yra žinomi 2024 metų valstybinių brandos egzaminų rezultatai. Šiemet abiturientams sekėsi daug geriau nei pernai. Net keturis šimtukus iš laikytų egzaminų surinko Telšių Žemaitės gimnazijos mokinys Rokas Bomblauskas.
Valstybinių brandos egzaminų statistika
2024 metų valstybinių brandos egzaminų rezultatai Telšių rajone puikūs. Gauta net aštuoniolika šimtukų: lietuvių kalbos ir literatūros – devyni, užsienio kalbos (anglų) – du, o po vieną šimtuką – iš matematikos, fizikos, informacinių technologijų, chemijos, biologijos, geografijos ir užsienio kalbos (vokiečių).
Mūsų rajone valstybinius brandos egzaminus laikyti rinkosi 402 kandidatai. Iš jų – 261 bendrojo ugdymo mokyklų mokinys, 125 Telšių regioninio profesinio mokymo centro mokiniai, šeši buvę mokiniai ir dešimt eksternų.
Šiemet išlaikyta 94,65 proc. visų pasirinktų valstybinių brandos egzaminų (pernai – 91,17 proc.).
Visi kandidatai išlaikė užsienio kalbos (vokiečių), istorijos, chemijos, fizikos, geografijos egzaminus. Didžiausia dalis (12,82 proc.) neišlaikė matematikos egzamino, tačiau rezultatas geresnis nei pernai (2023 metais matematikos egzamino neišlaikė 25,63 proc. kandidatų).
Šimto balų įvertinimą iš anglų kalbos egzamino gavo vienas Telšių „Džiugo“ gimnazijos mokinys. Visus kitus (17 šimtukų) – Žemaitės gimnazijos abiturientai.
Roko Bomblausko sėkmės istorija
Ruošdamasis egzaminams R. Bomblauskas stengėsi nesiblaškyti, susitelkti į darbą. Mokymosi medžiagą rinko internete, vadovėliuose, pamokų užrašuose. Turimą informaciją susistemindavo, perskaitydavo keletą kartų, o bandydamas įsiminti spręsdavo praktinius uždavinius. Rokas laikėsi nuoseklaus režimo, mokymąsi derindamas su poilsiu. Daug žinių įgijo dalyvaudamas fizikos, matematikos, chemijos ir informatikos olimpiadose, kurios nemažai padėjo ruošiantis egzaminams.
Vaikinas naudojo mokytojų rekomenduojamą literatūrą ir viską, ką sugebėjo rasti interneto platybėse. Jaunuolis teigė, kad internete informacija ne visada vienu klausimu būna vienoda, todėl tekdavo tikrinti net kelis šaltinius.
Mokykloje per pamokas būdavo atidus, todėl namų darbams ruošti nereikėdavo skirti daug laiko. Egzaminų sesijos metu mokėsi po 5–8 valandas per dieną. Jei tarp egzaminų būdavo didesnis laiko tarpas, pasiruošimui kasdien skirdavo mažiau laiko.
R. Bomblauskas pasakojo, kad šitokiems pasiekimams korepetitoriaus neprireikė. Brandos egzaminų programa jam atrodė suprantama, o visą trūkstamą informaciją susirasdavo internete. Specialių mokymosi metodų nenaudodavo, viskas vyko natūraliai ir savaime.
Abiturientas neslėpė, kad daugumos egzaminų išvakarėse būdavo streso ir nerimo, bet viskas baigdavosi gerai. Jam tvarkytis su stresu padėjo sąžiningas pasiruošimas ir savitaiga, kad viskas bus gerai.
Rokas spręsdavo senesnių egzaminų pavyzdžius, kurie jam sekėsi puikiai. Jo manymu, tai labiausiai padėjo sėkmingai pasiruošti valstybiniams brandos egzaminams. Prie sėkmingo rezultato prisidėjo ir ruošimasis rajoninėms bei respublikinėms olimpiadoms.
Vaikinas planuoja stoti į Vilniaus universitetą ir studijuoti programų sistemas. Tačiau jis neslepia, kad dėl studijų kilo dvejonių, taip pat norėjo rinktis studijuoti fiziką. Bet, jo manymu, programų sistemų specialybė yra perspektyvesnė ir jis galės joje pritaikyti savo sugebėjimus.
R. Bomblauskas pasidalijo geriausiu patarimu būsimiems abiturientams: „Raktas į sėkmę – nuoseklus, sąžiningas mokymasis mokykloje ir patirtis, kuri įgyjama papildomai domintis tuo, ko nėra mokyklinėje programoje.“
Mokytoja Raimonda Šarkytė-Mikašauskienė
Telšių Žemaitės gimnazijos anglų kalbos mokytoja Raimonda Šarkytė-Mikašauskienė buvo Roko auklėtoja tik vienerius metus. Tačiau ji daug papasakojo apie Roką kaip asmenybę ir jo mokymosi pasiekimus.
R. Bomblauskas visus ketverius metus Žemaitės gimnazijoje mokėsi puikiais pažymiais, garsino mokyklos vardą rajono ir šalies olimpiadose bei konkursuose. IV klasės mokymosi vidurkis buvo dešimtukas. Mokinio akademiniai pasiekimai įspūdingi: 2024 m. iškovota pirmoji vieta rajoninėje fizikos olimpiadoje, trečioji vieta dvidešimt aštuntajame prof. K. Baršausko fizikos konkurse, pirmoji vieta rajoninėje chemijos olimpiadoje, pirmoji vieta rajoninėje informatikos olimpiadoje, antroji vieta dr. J. P. Kazicko programavimo konkurse, pirmoji vieta rajoninėje matematikos olimpiadoje. 2023 m. užimta pirmoji vieta rajono matematikos olimpiadoje, pirmoji vieta rajono fizikos olimpiadoje, antroji vieta respublikinėje fizikos olimpiadoje, pirmoji vieta rajono chemijos olimpiadoje, trečioji vieta rajono informatikos olimpiadoje. 2022 m. užėmė pirmąją vietą rajono lietuvių kalbos ir literatūros olimpiadoje, trečiąją vietą respublikinėje lietuvių kalbos ir literatūros olimpiadoje, pirmąją vietą rajono fizikos olimpiadoje, pirmąją vietą rajono chemijos olimpiadoje, pirmąją vietą rajono biologijos olimpiadoje. 2021 m. – pirmoji vieta rajono lietuvių kalbos ir literatūros olimpiadoje, trečioji vieta respublikinėje lietuvių kalbos ir literatūros olimpiadoje, pirmoji vieta rajono chemijos olimpiadoje, pirmoji vieta rajono fizikos olimpiadoje, trečioji vieta rajono matematikos olimpiadoje, antroji vieta respublikiniame „Adventur“ geografijos žinių konkurse.
Mokytojos nuomone, kadangi Rokas visuomet labai sistemingai mokėsi, pasiruošimas egzaminams jam neturėjo būti didelis iššūkis – net ir dvyliktoje klasėje Rokui teko dalyvauti olimpiadose ir konkursuose, kuriems ruošdamasis jis pagilino ir apibendrino jau įgytas žinias. Paskutiniais mokslo metais R. Bomblauskas buvo labai susikaupęs ir tikslingai daugiau dėmesio skyrė būtent tiems dalykams, kurių egzaminus turėjo laikyti.
Per pamokas Rokas buvo aktyvus, smalsus, nebijojo išreikšti savo nuomonės, užduoti klausimų, kelti prielaidų, tačiau sykiu jis buvo mandagus, korektiškas.
Anglų kalbos mokytoją žavėjo auklėtinio apsiskaitymas, platus žodynas, įdomios mintys (Roko rezultatas iš anglų kalbos egzamino įspūdingas – 98 balai), imponavo jo kūrybiški sprendimai. Mokytoja mano, kad Roko sėkmės paslaptis – ne aklas „kalimas“, o nuoširdus domėjimasis mokomaisiais dalykais, gebėjimas surasti sąryšius tarp skirtingų dalykų ir integruoti tarpdisciplinines žinias, pvz.: ruošdamasis chemijos pamokoms, Rokas skaitydavo mokslinius straipsnius chemijos tema anglų kalba. Tai tikro mąstytojo ir mokslininko ypatybė. Nieko nuostabaus, kad Rokas dalyvavo daugybėje olimpiadų ir konkursų, dėl kurių nukentėdavo pamokų lankomumas. Gebėjimas įžvelgti sąsajas praverčia mokantis ir taikant visų dalykų žinias.
Mokytoja įsitikinusi, kad didelę Roko sėkmės dalį lėmė ir visi Žemaitės gimnazijos mokytojai, kurie atsidavę savo darbui ir neskaičiuodami laiko noriai dalijasi savo žiniomis, tačiau svarbiausias yra paties Roko indėlis ir sunkus darbas.
Vaikino auklėtoja mano, kad Roką motyvavo žinių troškimas, gebėjimas įžvelgti kiekvieną mokomąjį dalyką siejančius saitus, o tai padarius mokymasis tampa malonus ir intelektualiai stimuliuojantis susitelkti ir nešvaistyti laiko nesvarbiems dalykams.
Kaip asmenybė Rokas buvo labai susikaupęs ir susitelkęs siekti savo tikslo. Nemėgsta daugžodžiauti, girtis, yra gana uždaras, tačiau labai apsiskaitęs, įdomus pašnekovas, turintis subtilų humoro jausmą. O svarbiausia – labai darbštus ir gamtos apdovanotas gebėjimu į iškylančias problemas žvelgti kaip į matematikos lygtis.