
Telšių miesto gyventojai ir viena asociacija išreiškė susirūpinimą dėl Kauno gatvės rekonstravimo, nes, kaip teigiama, neatsižvelgta į tikrąją eismo situaciją. Nuogąstaujama, kad sprendimai, kurie buvo priimti, neatitinka kasdienio miesto gyvenimo dinamikos ir gali sukelti daugiau problemų nei naudos. Ar tikrai ši gatvė taps saugesnė ir patogesnė, kaip žadama?
Giedra AKAVICKIENĖ
Pėsčiųjų mažėja, automobilių daugėja
Lietuvos pieno ūkių asociacija išplatino raštą „Pastebėjimas dėl Kauno gatvės rekonstrukcijos“. Rašoma, kad asociacijos nariai, atstovaudami miesto gyventojams, reiškia susirūpinimą dėl pasirinktų sprendimų, kurie neatitinka realios Telšių miesto eismo situacijos: „Kiekvienas telšiškis puikiai supranta, kad šaligatviais vaikštančių pėsčiųjų nuolat mažėja, o transporto priemonių srautas, ypač lengvųjų automobilių, nuolat auga, ir tai akivaizdžiai pastebima kiekvieną dieną.
Kodėl šią realybę suprantame visi, tačiau priimami sprendimai – priešingi? Kodėl Kauno gatvė šiuo metu siaurinama, nors būtų logiška ją pritaikyti vis augančiam automobilių srautui?
Ypač svarbu apsvarstyti, kaip atrodys eismo situacija žiemą, – kai keliai siauresni, o oro sąlygos sudėtingesnės. Daugeliui vairuotojų jau dabar kyla klausimų dėl saugaus ir patogaus judėjimo nauja rekonstruota gatve.“
Lietuvos pieno ūkių asociacijos vardu pasirašė administracijos direktorė Kristina Katinienė.
Kreipimasis išsiųstas žiniasklaidai, Telšių rajono savivaldybės merui, Tarybai ir miesto seniūnui.

Meras žada, kad taip bus saugiau
Ar tikrai Kauno gatvė po rekonstrukcijos susiaurės? Kokio pločio buvo ši gatvė ir kokia bus po rekonstrukcijos? Kas sprendžia, koks plotis turi būti atnaujintos gatvės? Su tokiais klausimais „Telšių ŽINIOS“ kreipėsi į Telšių rajono savivaldybės merą Tomą Katkų.
Rajono vadovas nuramino gyventojus, kad Kauno gatvė po rekonstravimo darbų susiaurės neženkliai, tačiau taps funkcionalesnė ir saugesnė.
Kaip teigė T. Katkus, iki rekonstrukcijos atkarpoje nuo Masčio g. 38 iki Masčio g. 56 ji buvo apie 6 metrų pločio, o nuo Masčio g. iki Luokės g. – iki 8 metrų. Nors gatvė ir buvo platesnė, faktiškai didelę dalį pločio užimdavo stovintys automobiliai tiesiog gatvėje, prie bortų. Todėl dažnai eismas vykdavo tik viena kryptimi – automobiliams tekdavo laukti vienam kito, kad prasilenktų.
Po rekonstrukcijos, pasak mero, situacija pasikeis iš esmės – Kauno gatvėje bus įrengiamos atskiros automobilių stovėjimo vietos, tad vairuotojai galės naudotis dvipusiu netrukdomu eismu. Kauno gatvės plotis rekonstruotose atkarpose (nuo Masčio g. 38 iki Masčio g. 56) sieks 5,5 metro ir 7 metrus nuo Masčio iki Luokės gatvių sankryžos.
„Gatvių plotį ir kitus parametrus nustato galiojantys teisės aktai, statybos techniniai reglamentai bei bendrieji Telšių miesto planai. Sprendimai priimami atsižvelgiant į visus šiuos reikalavimus, užtikrinant eismo saugumą ir patogumą visiems eismo dalyviams“, – sakė rajono vadovas T. Katkus.
Laukiama daugiau spūsčių
Dėl vykstančios Kauno gatvės rekonstrukcijos Telšių gyventojų nuomonės įvairios. Feisbuko „Telšių ŽINIŲ“ paskyroje atlikę apklausą sužinojome, kad ne visi džiaugiasi pokyčiais.
Loreta paragino žmones džiaugtis nauju keliu ir kad tvarkomos tragiškos būklės gatvės.
Viktorijos pastebėjimu, nepaskraidysi tokiomis gatvėmis, didžioji dalis vairuotojų bus priversti išmokti normaliai vairuoti. Miegamuosiuose rajonuose autostradų niekam ir nereikia.
Ovidis replikavo, kad vietoj „gulinčio policininko“ gulintį kampą padarė.
Eglės nuomone, su atliekų gabenimo mašina prasilenkti bus neįmanoma, teks laukti, kol ji išvažiuos, tada įvažiuoti. Jei vienpusis eismas, tada vėl kažkokia nesąmonė, tik degalų naudojimas ir aplinkos teršalų kiekio išmetimas didinamas.
Viskas per subinę. Visi įstatymai, sprendimai ir t.t.
Vienas neadekvatus sugalvojo gatves siaurinti, kitas patvirtino ir še tau…