Telšiškis Benas Keršys neseniai grįžo iš Islandijos, kur kartu su dar dviem draugais iš Vilniaus per 20 dienų apkeliavo šią salą dviračiais.
Keliautojai, kovodami su šalto vėjo gūsiais, nakvodami palapinėse, gėrėdamiesi nuostabiais gamtos vaizdais: kriokliais, ledynais, juodo smėlio paplūdimiais, išsiveržusiu ugnikalniu, paragavę arklienos, dviračiais įveikė 1 685 kilometrus.
Aurelija SERVIENĖ
Pamėgo keliones dviračiu
B. Keršys kilęs iš Joniškio, bet jau bene šešti metai gyvena Telšiuose. Po studijų Vilniuje nenorėjo pasilikti dideliame mieste ir taip gana netikėtai pasirinko Žemaitijos sostinę.
Keliauti su dviračiu Benas pradėjo prieš trejus metus. Viskas prasidėjo nuo trumpų savaitgalio išvykimų su dviračiu, palapine ir kitu turistiniu inventoriumi. Tuo pat metu tokiu laisvalaikio praleidimo būdu susidomėjo ir buvęs jo grupės draugas vilniškis Justas, tad bičiuliai nutarė leistis į žygius kartu. Ir jau po kelių išvykų suprato, kad nori didesnių kelionių, ir susiplanavo dviejų savaičių atostogas ant dviračių. „Mynėme aplink Baltijos jūrą, aplankėme 4 valstybių sostines. Prie šios kelionės visai netikėtai prisijungė Dominyka. Nuo tada į didesnes keliones dažniausiai važiuojame visi kartu“, – pasakojo Benas.
Metė iššūkį
Mintis apkeliauti Islandiją trijulei gimė vakarojant prie laužo vieno žygio metu. Anot B. Keršio, nebuvo jokių diskusijų ar dvejonių – visi iškart vienbalsiai pritarė šiai idėjai.
„Į Islandiją nuvykti norėjau jau seniai. Norėjau savo akimis pamatyti tą įspūdingą kraštovaizdį. Kalnus, kanjonus, krioklius, ledynus, ugnikalnius, lavos laukus… O kelionė dviračiu aplink Islandiją taip pat skambėjo kaip labai geras iššūkis“, – teigė pašnekovas.
Kelionei ruošėsi pusmetį
Pasiruošimas šiai kelionei truko beveik pusmetį. Fiziškai ruoštis nereikėjo, mat Benas sportuoja kasdien, tad dėl to buvo ramus. O pačios kelionės maršrutui planuoti taip pat daug laiko neskyrė.
Telšiškio tvirtinimu, keliaujant dviračiu sunku laikytis kokio nors grafiko, dažnai viskas vyksta ekspromtu, priklausomai nuo oro sąlygų, savijautos ir kitų dedamųjų. Pagrindiniai pasiruošimo darbai buvo apsipirkinėjimai. Reikėjo atsinaujinti dviratį, dviračio krepšius, palapinę, miegmaišį, drabužius ir kitą inventorių. Islandija – atšiauraus klimato, retai apgyvendinta šalis, tad reikėjo būti pasiruošus šioms sudėtingoms sąlygoms.
Vėjo gūsiai vertė nuo dviračių
„Tris savaites trukusios kelionės pradžia buvo labai sunki“, – prisiminė Benas. Islandija keliautojus pasitiko labai vėjuotu ir šaltu oru, tad pirmas penkias dienas jiems teko intensyviai pakovoti su stipriu vėju. Jau antrąją kelionės dieną turėjo stumti dviračius daugiau nei 15 kilometrų, nes pavažiuoti buvo visiškai neįmanoma, vėjo gūsiai iškart versdavo nuo dviračių. Per pirmas dienas teko įdėti labai daug pastangų, kad labai neatsiliktų nuo suplanuoto vidutinio dienos kilometrų skaičiaus.
„Tikėjomės, kad čia bus sudėtingos oro sąlygos, bet nesitikėjome, kad taip labai… Jau atrodė, kad bus neįmanoma apvažiuoti visos salos. Paguodė tik tai, jog kelyje sustoję ir savo pagalbą siūlę vietiniai sakė, kad dabar tikrai labai blogas oras. Po kelių dienų vargų pagaliau susilpnėjo vėjas, taip pat gavome progą prisiminti, ką reiškia pasileisti pavėjui. Pasidarė vis realiau apkeliauti visą salą“, – sakė B. Keršys.
Pamatė ugnikalnio išsiveržimą
Keliautojų dviračiais tikslas buvo ne tik apminti Islandiją, bet ir kuo daugiau pamatyti, patirti. O pamatyti buvo ką!
„Nežinau, ar kur nors kitur tokiame nedideliame plote yra tiek daug ir tokių skirtingų gamtos dovanų, įdomybių. Reljefas, augmenija, spalvos – viskas nuolat kinta. Kriokliai čia nuostabūs, o kai kurie vaizdai lengvai šokiravo. Sunku suvokti, kaip taip gali būti, kai važiuoji keliu, o vos už kelių metrų keliose skirtingose vietose tiesiog iš žemės veržiasi dūmai. Taip pat didelį įspūdį padarė ledynas. Vienoje kelio pusėje visiškai juodo smėlio paplūdimys, o kitoje, už kelių šimtų metrų nuo kelio, guli ledyno liežuvis. Atskilę ledo luitai pasileidžia į savo kelionę po vandenyną. Dalį jų bangos išmeta atgal į krantą. Nugludinti ir blizgūs ledo gabalėliai dar labiau išryškėja ant juodo smėlio, atrodo tarsi dideli deimantai. Vyšnia ant torto tapo ugnikalnio išsiveržimas. Pačioje kelionės pabaigoje pavyko pamatyti veikiantį ugnikalnį. Ūžiantį, kunkuliuojantį ir besispjaudantį lavos pliūpsniais. Užsilipę ant kalno šitą įspūdingą reginį stebėjome kelias valandas ir nė trupučio nenusibodo“, – įspūdžiais dalijosi pašnekovas.
1 685 kilometrai
Kelionė dviračiais truko 20 dienų. Pirma ir paskutinė dienos buvo skirtos skrydžiams, mat yra nemažai reikalų transportuojant dviratį lėktuvu.
Per dieną vidutiniškai keliautojai numindavo po 92 km. Poilsio dienų nebuvo! Iš viso per kelionę dviračiais įveikė 1 685 km.
„Visas naktis miegojome palapinėse. Išskyrus vieną, kai naktį praleidome prie kelio rastame apleistame autobuse. Dėl uraganinio vėjo nebuvo įmanoma pasistatyti palapinių, jokios užuovėjos neradome kelias valandas. Šis autobusas mums buvo tikras išsigelbėjimas. Galinis langas buvo išdaužtas, durys sandariai neužsidarė, todėl vėjas košė išilgai viso autobuso, o gūsiai jį siūbavo visą naktį. Bet mes džiaugėmės ir šitokia pastoge, išsimiegojome komfortabiliai“, – apie patirtus nuotykius pasakojo Benas.
Ragavo arklienos
Pasak B. Keršio, valgyti kelionėje daugiausia gaminosi patys: „Labai norėjau paragauti arklienos. Visoje saloje gausu laisvai besiganančių avių, ožkų ir arklių. Pastarieji čia laikomi daugiausia dėl mėsos. Kelių kavinukių meniu nepavyko rasti patiekalų iš arklienos, tad nutarėme pabandyti pasigaminti patys. Parduotuvėje radome pirkti sūdytos kumelienos. Išsikepėme. Skanu! Labai nustebino, kad buvo tokia minkšta ir visiškai netąsi mėsa.“
Turistaus Lietuvoje
Kol kas suplanuotos naujos didesnės kelionės keliautojų trijulė, pasivadinusi „Daugiau ne mažiau“, neturi. Dabar norisi tik trumpam aplankyti kalnus ir paturistauti Lietuvoje.
„Reikia pasidžiaugti ir lietuviška vasara bei mūsų gamta“, – sakė Benas.