Telšių „Atžalyno“ progimnazijoje ypač daug dėmesio skiriama didelį mokymosi potencialą turintiems mokiniams, kurie dar vadinami aukštesniųjų gebėjimų arba gabiais.
Šių metų gegužės 16 dieną į „Atžalyno“ progimnaziją susirinko gabūs mokiniai ir jų mokytojai ne tik iš Telšių miesto ir rajono, bet ir iš kitų Lietuvos miestų. Čia vyko respublikinė tiriamųjų darbų konferencija „Mokausi – tiriu – atrandu“, kurios tikslas – stiprinti gabių mokinių tiriamojo darbo rengimo ir pristatymo dalykines bei bendrąsias kompetencijas.
Renginį vedė 7a klasės mokinys Arijus Vaclovas Jonušas. Sveikindamas renginio dalyvius, progimnazijos direktorius Kęstutis Saplinskas pasidžiaugė, kad „Atžalyno“ gabių mokinių tiriamieji darbai „išplaukė į platesnius vandenis“. Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jadvyga Dapšienė visiems palinkėjo susikaupimo ir kantrybės. Telšių švietimo centro specialistė Indra Mileškienė patarė jauniesiems tyrėjams nesijaudinti ir drąsiai pristatyti savo darbus.
Konferenciją pradėjo „Atžalyno“ progimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Jūratė Šliažienė, kuri skaitė pranešimą „Aukštesniųjų gebėjimų mokinių ugdymas Telšių „Atžalyno“ progimnazijoje“. Ji pasidalijo sukaupta gabių mokinių ugdymo patirtimi. Be to, ji kalbėjo, kad didelį mokymosi potencialą turintys vaikai yra visos mūsų šalies turtas, kad jiems reikia tokio pat dėmesio, kokį dabar švietimo politikai skiria įtraukiajam ugdymui.
Renginyje pranešimus pristatė 28 mokiniai iš Telšių „Ateities“ progimnazijos „Saulėtekio“ skyriaus, Telšių „Atžalyno“ ir Mažeikių Kalnėnų progimnazijų, Telšių rajono Tryškių Lazdynų Pelėdos ir Šilalės Simono Gaudiešiaus gimnazijų.
Mažiausi konferencijos pranešėjai buvo pradinių klasių mokiniai. „Ateities“ progimnazijos „Saulėtekio“ skyriaus mokinės Urtė Bagdonaitė ir Darija Valiūtė (mokytoja Zita Jonkuvienė) pristatė tiriamąjį darbą „Mūsų kiemo gyventojas – skiauterėtasis tritonas“. „Atžalyno“ progimnazijos pradinukai Reda Rudnikaitė, Vytis Razminas ir Benas Stasiulis (mokytoja Jūratė Petrulienė) skaitė pranešimą „Atžalyno“ pradinukai – aplinkos saugotojai“. Mažeikių Kalnėnų progimnazijos mokinės Urtė Kleišytė ir Ema Kancė (mokytoja Jūratė Lupeikienė) nuotaikingai papasakojo apie Žemaitiją, Aukštaitiją, Suvalkiją, Dzūkiją ir Mažąją Lietuvą (jų pranešimo tema „Lietuvos etnografiniai regionai“).
„Atžalyno“ progimnazijos penktokės Aistė Bučiūtė ir Augustė Šapalaitė (mokytoja Jūratė Šliažienė) pristatė tiriamąjį darbą „Telšių „Atžalyno“ progimnazijos penktokų vartojamos skaičiuotės“. Elina Urnikytė, Tryškių Lazdynų Pelėdos gimnazijos šeštokė (mokytoja Neringa Lemežienė), anglų kalba papasakojo apie tai, kaip jos klasės draugai leidžia laisvalaikį („How do my classmates spend their free time?“).
7–8 klasių mokinių pranešėjų grupė buvo gausiausia. Tryškių Lazdynų Pelėdos gimnazijos septintokės Dominyka Rimkutė ir Viltė Andriušytė (mokytoja Neringa Lemežienė) angliškai išanalizavo, kas yra vaizdo žaidimai: palaima ar prakeikimas („Video games: a blessing or a curse?“). „Atžalyno“ progimnazijos 7 klasės mokinės Akvilė Nekrašiūtė ir Emilė Bagužaitė (mokytoja Angelina Streckienė) skaitė pranešimą „Matematika gyvūnijos (augalijos) pasaulyje“, o Martyna Jankauskaitė (mokytoja Laima Baltrukonienė) išsamiai atsakė į klausimus „Ar tvarus mūsų kelias į mokyklą? Ar galima tvariau?“. Taip pat „Atžalyno“ septintokai Gytis Vilkas ir Domas Žaronskis (mokytojos Sonata Kazokevičienė ir Dinara Dacienė) pristatė du pranešimus: „Lietuvių kalbos pagalbininkas“ (jį parengė kartu su Akvile Nekrašiūte) ir „Atžalyno“ progimnazijos mokiniai – dainų ir šokių švenčių dalyviai“. Mažeikių Kalnėnų progimnazijos 7–8 klasių mokiniai Eimantas Velžis, Ridas Mačys ir Gabrielė Šlaustaitė (mokytoja Jūratė Fridrikienė) ištyrė, kokią įtaką anglies dioksido kiekiui ore daro jų mokyklos mokinių transporto priemonės, kuriomis jie atvyksta į pamokas („Mažeikių Kalnėnų progimnazijos mokinių atvykimui į mokyklą naudojamų priemonių įtaka anglies dioksido kiekiui ore“). Mažeikių Kalnėnų progimnazijos aštuntokės Ugnė Dulinskytė, Darija Mažonaitė ir Ieva Kašietaitė (mokytoja Snieguolė Vitkevičienė) papasakojo, kaip joms pavyko surasti dažančių augalų ir jais nudažyti lininį audinį („Augalų dažančiųjų savybių išdaigos“). „Atžalyno“ aštuntokės Greta Zdramytė ir Greta Martinkutė (mokytoja Kristina Bagužienė) anglų kalba papasakojo apie savo mokyklos mokinių pomėgius („The hobbies of the students from Telsiai Atzalynas progymnasium“).
Ypač daug dėmesio tarp renginio dalyvių sulaukė vyresnieji – pirmų klasių gimnazistai iš Šilalės Simono Gaudiešiaus gimnazijos. Guoda Baldauskaitė (mokytoja Jolanta Baubkuvienė) visus supažindino su mažosios architektūros statiniais („Lietuvių liaudies mažoji architektūra“), Joris Zaikauskas (mokytojas Andrius Zaikauskas) ne tik papasakojo apie savo sukonstruotus automobilius („Stendinio konceptinio automobilio modeliavimas“), bet ir pademonstravo, kaip jie veikia, o Vykintas Mylimas (mokytojas Algirdas Jasinevičius) visų paprašė parsisiųsti jo sukurtą mobiliąją programėlę „Fizzika“ („Mokomoji fizikos mobilioji programa „Fizzika“) ir išsamiai paaiškino, kaip ji gali padėti 7–10 klasių mokiniams mokytis fizikos.
Konferenciją apibendrino ir pranešėjams bei jų mokytojams padėkojo direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jadvyga Dapšienė. Labai džiugu, kad šiame renginyje gabūs mokiniai puikiai įrodė, jog jie ne tik stropiai mokosi, bet ir atidžiai ieško, atranda bei atsakingai ištiria daug naujų dalykų savo socialinėje aplinkoje ir gamtoje.
„Atžalyno“ progimnazijos mokytoja Jūratė ŠLIAŽIENĖ