
Šiandienos švietimo sistema susiduria su naujais iššūkiais. Vienas iš jų – atnaujintas ugdymo turinys. Siekiama laikytis į kompetencijas orientuoto ugdymo, kuriame mokinio tikslas yra ne tik įgyti žinių, bet ir mokėti tas žinias pritaikyti, turėti daugiau šiandieniniame pasaulyje reikalingų įgūdžių.
Suprasti mus supančią aplinką – suprasti tai, kokią žinią / informaciją perduoda mus supanti aplinka. Aplinką padeda suprasti ir aplink mus esantys įvairūs ženklai. Kiekvienas ženklas unikalus. O ar kada susimąstėme, ar tikrai suprantame visus ženklus savo aplinkoje?
Siekdamos sujungti visas mokymosi sritis ir atsakyti į rūpimus vaikams klausimus apie mūsų aplinkoje esančius ženklus, pirmų klasių mokytojos Živilė ir Dina inicijavo projektą „Reiškinys ženklai: kodėl svarbu suprasti ženklus?“. Jis vyko sausio mėnesio 3–4 savaitėmis. Didžiausią dėmesį mokytojos ir mokiniai skyrė patirtinio ugdymo idėjai. Vaikai savo žinojimą, įgūdžius, gebėjimus ir vertybes gilino komunikuodami, stebėdami, tyrinėdami. Aiškinosi, kokią reikšmę turi tam tikri ženklai, kam kokią žinią jais galima perduoti, kaip ženklai padeda mokytis.
Mokiniai įgyvendino įvairias veiklas per pamokas, susibūrė bendrai refleksijai ir dalyvavo Varnių gamtos mokyklos edukacijose.
Siekdamos ne tik paskatinti vaikus išbandyti naujus dalykus, bet ir paraginti tėvus aktyviai bei kūrybiškai įsitraukti į ugdymo(si) aplinką pirmų klasių mokytojos inicijavo mokinių ir tėvelių kūrybinę darbų parodą „Šeimos ženklas“.
Ši paroda – tai viena projekto „Reiškinys ženklai: kodėl svarbu suprasti ženklus?“ dalis.
Telšių „Kranto“ progimnazijos pirmų klasių mokytojos Živilė MIZGERIENĖ ir Dina MARGALIKĖ