„Kai kiti mano bendraamžiai rinkosi alkoholį, aš ruošiausi dvikovoms“, – iš milžiniško reklaminio plakato sostinėje šalia Moksleivių rūmų į paauglius kreipiasi 22 m. amžiaus tenisininkas Ričardas Berankis. Jis kartu su krepšininku Martynu Gecevičium bei hip hopo didžėjumi DJ Mamania tapo socialinės kampanijos „Už jaunimo saviraišką be alkoholio 18+“ veidais.
Didžiuosius aludarius vienijanti Lietuvos aludarių gildija jau trečią mėnesį vykdo nacionalinę informacinę kampaniją „Už jaunimo saviraišką be alkoholio 18+“, kurios pagrindinis tikslas – šviečiant paauglius mažinti jų girtavimą. Unikali reklamos kampanija jau sulaukė visuomenės palaikymo.
Gruodį sukurtos ir pusę metų truksiančios socialinės reklaminės kampanijos ašimi tapo televizijos klipai, spaudos, interneto ir lauko reklama, kurioje valingi jaunimo autoritetai savo pavyzdžiu parodo, kad originaliu ir įdomiu sau ir bendraamžiams galima būti nevartojant alkoholio.
Aludarių iniciatyvą palankiai įvertino ne tik plačioji visuomenė, bet ir valdžia. Pasiteiravome mūsų rajone Seimo nariu išrinkto Almanto Petkaus, ką mano apie šią socialinę kampaniją.
„Jaunimas supranta tik tuos žodžius, kurie pasakyti jų kalba. Jie kovotojai, norintys pakeisti pasaulį. Tad jei jiems pamėtėsime idėją, kaip tai padaryti, manau, būsime išgirsti. Man patiko šios kampanijos idėja“, – „Telšių ŽINIOMS“ sakė Seimo narys A. Petkus.
Vis dėlto, anot A. Petkaus, vien socialinė reklama nepadės spręsti alkoholizmo problemos. „Juk gyvename ne rojuje, o žemėje. Visada atsiranda žmonių, kurie kenkia kitiems. Galime mažinti nusikaltimų skaičių, bet tikrai neišnaikinsime viso blogio. Tačiau jei nors vieną žmogų, ypač jaunuolį, tokia socialinė reklama priverčia pamąstyti, tai jau didžiulis pasiekimas“, – akcentuoja Seimo narys.
Uždega savo pavyzdžiu
„Norėjau būti krepšininku ir to siekiau nuo 7 metų, kai tik pradėjau žaisti krepšinį. Kai visi ėjo su draugais linksmintis, aš ėjau į treniruotes, į varžybas. Toks buvo mano pasirinkimas“, – sakė krepšininkas Martynas Gecevičius.
„Kiekvieną sutaupytą pinigą jaunystėje skyriau muzikai. Turėjau kitokius prioritetus, nei nemaža dalis mano bendraamžių. Man tiesiog nebuvo laiko gerti. Šioje kampanijoje dalyvavau su malonumu, nes noriu, kad jauni žmonės suprastų, jog ne girtavimas, o savo kelio suradimas padarys tave išskirtinį“, – mano taip pat akcijoje dalyvaujantis žymus hip hopo muzikos didžėjus DJ Mamania.
Švietimas – geriausia jaunimo girtavimo prevencija
Lietuvoje visuomenės tyrimai rodo, kad mūsų jaunimas alkoholį vartoti pradeda labai anksti: 95 proc. penkiolikamečių jau yra ragavę alkoholio, 70 proc. buvo bent sykį apsvaigę. Aludariai vienbalsiai sutinka, kad šią problemą spręsti būtina ir pradėti reikia nuo švietimo.
„Lietuvos aludarių netenkina susidariusi padėtis Lietuvoje, kuomet draudimais ir legalaus verslo ribojimais imituojama kova su girtavimu, ignoruojant tikrąsias piktnaudžiavimo alkoholiu priežastis – aiškių gyvenimo tikslų stoką, psichologinę ir socialinę neviltį bei blogus pavyzdžius šeimose.
Tikime, kad pakeisti dabartinę padėtį galime tik aktyviai šviesdami nepilnamečius bei plačiąją visuomenę, ir būtent tokiomis socialinėmis kampanijomis, kuriose į nepilnamečius jų kalba kreipiasi jų gerbiami herojai“, – pasakoja kampaniją inicijavusios Lietuvos aludarių gildijos vadovas Saulius Galadauskas.
Į gildiją susibūrusios alaus daryklos visos kampanijos metu savo produkciją ženklina specialiais kamšteliais, pažymėtais prekės ženklu „18+“. Šis ženklas nurodo, kad Lietuvos Respublikoje alkoholį įsigyti ir vartoti draudžiama nesulaukus 18 metų. Akcijos metu šiuo ženklu bus pažymėti 2 mln. alaus butelių.