
Kovo 2–8 dienomis Telšių „Atžalyno“ progimnazijos Naujamiesčio skyriaus mokytoja Saida Krapikienė dalyvavo Nacionalinės švietimo agentūros vykdomo projekto „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“ veikloje „Pedagogų profesinės kompetencijos stažuočių užsienyje programa“.
Nacionalinė švietimo agentūra kvietė pedagoginius darbuotojus, dirbančius švietimo įstaigose, teikti paraiškas stažuotėms užsienyje, siekiant tobulinti profesines kompetencijas. Dalyviai turėjo galimybę savarankiškai pasirinkti 5–10 dienų trukmės veiklą, skirtą profesiniam augimui – kvalifikacijos tobulinimui organizuojančiose institucijose arba „šešėliavimui“ užsienio švietimo įstaigose. Šių stažuočių tikslas – įgyti ir (ar) plėtoti pedagogines kompetencijas, reikalingas profesinei veiklai ir pareigoms vykdyti. Stažuočių išlaidos buvo padengiamos iš Nacionalinės švietimo agentūros įgyvendinamo projekto „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“ lėšų.
Mokytoja S. Krapikienė savaitę stažavosi Prancūzijoje, Nicoje. Ji dalyvavo mokymuose pagal pasirinktą temą „Designing Inclusive Learning Environments (ILE) to Support All Students (DILEs)“ („Įtraukiančių mokymosi aplinkų kūrimas siekiant palaikyti visus mokinius“). Paskaitų tematika apėmė įtraukųjį ugdymą, jo sėkmingo įgyvendinimo metodus, pamokų vedimo pavyzdžius, iššūkius ir problemų sprendimo būdus. Mokymus vykdė Europos mokytojų akademija („Europass Teacher Academy“) tarptautiniuose namuose („International House“) Nicoje. Kursus vedė anglų tautybės dėstytoja Frances Osborne, ilgą laiką gyvenanti Prancūzijoje. Mokymuose dalyvavo 11 pedagogų iš įvairių Europos šalių – Švedijos, Portugalijos, Bulgarijos, Lenkijos. Užsiėmimų metu pedagogai aktyviai dalyvavo mokymosi procese: po temų pristatymo vyko grupinis darbas, diskusijos, atliktų užduočių pristatymai pasitelkiant multimedijos priemones. Viena iš pamokų buvo skirta sąmoningam vaikščiojimui („Mindful walk“), kuris padėjo ugdyti gebėjimą įtraukti kuo daugiau pojūčių atliekant paskirtas užduotis pasivaikščiojimo metu. Visi kursų dalyviai gavo tai patvirtinantį sertifikatą ir paskaitų medžiagą elektroniniu formatu.
Stažuotės dienos buvo intensyvios ir turiningos. Po paskaitų dalyviai galėjo jungtis į ekskursijas po Nicą su akademijos gide. Ekskursijų metu buvo siekiama supažindinti pedagogus su Nicos miestu, lankytinomis vietomis, istorija bei kulinarijos paveldu. Taip pat buvo suteikta galimybė savarankiškai keliauti po Prancūziją ir geriau pažinti šalį.
Stažuotėje mokytojai ne tik įgijo žinių apie įtraukiojo ugdymo galimybes, pamokų vedimo principus ir metodų taikymą, bet ir dalinosi patirtimi su pedagogais iš užsienio. Buvo aptarti dalyvių darbo iššūkiai ir pasiekimai. Tikimasi, kad parsivežta geroji patirtis ir pavyzdžiai prisidės prie sėkmingesnio ugdymo proceso ne tik pamokose, bet ir popamokinėje veikloje. Mokytoja džiaugiasi dalyvavusi šioje projektinėje veikloje. Stažuotė ne tik praplėtė akiratį, sustiprino pasitikėjimą savimi ir motyvaciją, bet ir suteikė naujų idėjų, kurias ji galės pritaikyti savo darbe.
„Telšių ŽINIŲ“ inf.
Šaunuolė mokytoja