Telšių švietimo centro pedagoginės psichologinės tarnybos skyriaus specialistai, Vaikų su negalia centro pedagogai, vaikų globos namų bei „Ateities“ vidurinės mokyklos specialieji pedagogai dalyvavo Joniškyje organizuotoje respublikinėje konferencijoje „Ugdymo proceso ypatumai lavinamosiose klasėse. Geroji patirtis“.
Tai graži bendradarbiavimo ir dalijimosi gerąja darbo patirtimi tradicija tarp Telšių ir Joniškio pedagogų, dirbančių su specialiųjų poreikių vaikais. Mus vienija bendras tikslas – tobulėti, dalytis gerąja patirtimi, užmegzti naujus bendradarbiavimo ryšius.
Konferencijoje dalyvavo pedagogai iš Kuršėnų, Šeduvos, Kelmės, Pasvalio, Joniškio ir Telšių specialiųjų ugdymo įstaigų, bendrojo lavinimo mokyklų, pedagoginių psichologinių tarnybų.
„Nebūtina daryti žygdarbių, visai pakanka mažų dalykų, atliktų su didele meile“, – Motinos Teresės žodžiais konferencijos dalyvius pasveikino Joniškio „Saulės“ pagrindinės mokyklos pavaduotoja Lina Valiukienė. Šioje mokykloje sukurtos labai geros specialiųjų poreikių vaikų ugdymo sąlygos, suburtas darnus kvalifikuotų specialistų kolektyvas, yra įkurtas dienos užimtumo centras.
Telšių švietimo centro pedagoginės psichologinės tarnybos skyriaus specialioji pedagogė V. Lukošienė skaitė pranešimą „Alternatyvioji komunikacija ugdant vidutiniškai ir žymiai sutrikusio intelekto vaikus“. Kaip jaustumėtės, jei negalėtumėte kalbėti ir bendrauti žodžiais, jei negalėtumėte išreikšti savo norų, minčių? Apie 9 mln. visų planetos žmonių turi kalbos ir komunikacijos sutrikimų, iš jų apie 2 mln. niekada negalės bendrauti kalba dėl fizinės ir protinės negalios. Tokiu atveju kalbą atstoja alternatyvioji komunikacija: simboliai, paveikslėliai, nuotraukos, gestai, mimika, vokalizacijos. Alternatyvioji komunikacija – tai savęs realizavimo galimybė.
Telšių rajono vaikų su negalia centro direktorės pavaduotoja D. Bagužienė skaitė pranešimą „Komandinis darbas Telšių rajono vaikų su negalia centre“. Didelių ir labai didelių specialiųjų poreikių vaikai susiduria su dideliais sunkumais, jiems reikalinga individuali, kompetentinga bei kompleksinė specialioji pagalba: logopedo, specialiojo pedagogo, kineziterapeuto, socialinio pedagogo, gydytojo neurologo, psichologo, mokytojo padėjėjo. Tokią pagalbą vaikai gauna lankydami šią ugdymo įstaigą.
Ne visi viską gali. Didelių specialiųjų poreikių vaikai niekada nepasieks aukštų mokymosi rezultatų, bet mes galime jiems padėti pajausti sėkmės pojūtį, nugalėti baimes, nepasitikėjimą. Kai yra motyvacija, kai šalia patyrę ir entuziastingi mokytojai, galima pasiekti puikių popamokinės, sporto veiklos rezultatų. Tai įrodė Šeduvos gimnazijos pedagogai, neįgaliųjų socializacijai ir rekreacijai naudojantys žirgus. Jaudinančios akimirkos užfiksuotos filmuotoje medžiagoje.
Kai vaikas dėl sunkios negalios negali išreikšti savęs kalba, kartais vienintele bendravimo priemone tampa emocijos – nuoširdžios, tyros, atspindinčios vidinę būseną. Joniškio „Saulės“ pagrindinės mokyklos lavinamųjų klasių mokinių muzikinėje kompozicijoje atsiskleidė vaikų saviraiškos galios, patiriamas kūrybinis džiaugsmas.
Konferencija davė mums naujų idėjų, įkvėpė naujiems darbams.