Automobiliuose esančios turbinos, arba turbokompresoriai – tai priverstinio oro padavimo prietaisai, kurių pagalba į vidaus degimo variklį yra paduodamas didesnis oro kiekis, leidžiantis sudeginti daugiau kuro ir pasiekti aukštesnį galingumą, nedidinant pačio variklio tūrio. Kurdami naujus automobilių modelius, konstruktoriai ir inžinieriai daro prielaidą, jog turbokompresoriaus tarnavimo laikas turėtų būti panašus į variklio. Tačiau realybėje automobiliai toli gražu ne važinėja idealiomis sąlygomis, tad turbinas veikia įvairūs veiksniai, neigiamai atsiliepiantys jų eksploatacijos laikotarpiui. Ne visada padeda net ir rūpinimasis šiuo transporto priemonės elementu ir gedimo atveju, turbokompresorių dažniausia tenka keisti. Keitimo procesas nėra sunkus, tačiau klaidos, gali lemti tai, jog naujoji turbina neveiks. Todėl rekomenduojama kreiptis į patyrusius meistrus. Tačiau jei norite patys išsirinkti naują įrenginį tai platų jų pasirinkimą rasite šioje nuorodoje: https://www.signeda.lt/variklio-dalys-c2718/kitos-variklio-dalys-c2950/turbina-c2919
Pati turbina nereikalauja ypatingos priežiūros, tačiau jos veikimas tiesiogiai priklauso nuo stabilaus variklio darbo. Tai reiškia kad norint maksimaliai prailginti turbokompresoriaus eksploatavimo laiką reikia griežtai laikytis gamintojo rekomendacijų, o būtent:
- Pastoviai stebėti alyvos lygį;
- Reguliariai keisti alyvą, neleidžiant sistemoje užsibūti senam skysčiui;
- Prižiūrėti alyvos ir oro filtrus ir pagal poreikį juos keisti.
Tai yra svarbu nes turbina be alyvos tiesiog negalėtų veikti. Joje nėra jokių rutulinių ar ritininių, o tik slydimo guoliai. Alyva praktiškai eliminuoja trintį tarp turbinos ir kitų detalių, leidžiant jos rotoriui pasiekti itin dideles apsukas, kurios naujuose modeliuose gali siekti iki 150 tūkstančių per minutę.
Tais atvejais jei alyva yra bloga ar jo nepakanka, atsiranda trintis tarp įvorės ir veleno. Tai veda prie pastarojo susidėvėjimo, dėl ko sparnuotė atsilaisvina, pradėdama kabinti korpusą. Šis savo ruožtu taip pat ima dilti ir įvyksta visos turbinos disbalansas. Kita gedimų priežastimi gali tapti abrazyvinių dalelių sutepimo sistemoje. Pavyzdžiui jei į alyvą patenka smėlis ar kiti smulkūs elementai, arba sumaišius dvi nesuderinamas alyvas. Tai taip pat tampa veleno susidėvėjimo priežastimi, ko pasekoje išsibalansuoja visa turbina ir neatlieka savo funkcijos tinkamai.