Telšiuose esti žmonių, kurie savo darbais bei ryžtu populiarina Žemaitijos sostinės vardą. Liepos mėnesį vykusiose prestižinėse „Omnitel 1000 km lenktynėse“ dalyvavo ir Telšių vairavimo mokyklos UAB „Vairama“ mokytojas Jonas Barkus. Nors teko varžytis su itin patyrusiais bei tituluotais lenktynininkais, o pats dalyvavimas buvo lydimas intrigų, žemaičio komandai savo klasėje pavyko iškovoti net trečiąją vietą!
„Omnitel 1000 km lenktynės“ šiemet vyko dešimtą kartą. Telšiškis J. Barkus apie dalyvavimą jose teigė mąstęs trejus metus. Kartą buvo sulaukęs pasiūlymo dalyvauti, tačiau už tai būtų tekę pakloti net 150 tūkst. Lt! Jubiliejinės lenktynės žemaičiui tapo lemtingos.
Patirties netrūksta
Norint dalyvauti lenktynėse, neužtenka tik pareikšti pageidavimo tai daryti – reikia atitikti tam tikrus kriterijus (turėti sporto licenciją, būti dalyvavusiam kitose lenktynėse ir kt.).
Telšiškis J. Barkus patirties nestokojo – save vadina „gimusiu mašinoje“. Būdamas vos dvejų metų, Jonas save jau prisimena minantį pedalais varomą automobilį.
Pašnekovas juokaudamas pasakojo, jog lenktynių patirties įgavo ir veždamas savo mamos drauges namo. Norėdamas, kad kitąkart moterys jo netrukdytų, jaunuolis keleives veždavo taip, kad jos kaip reikiant pašiurptų! Tokiais veiksmais vaikinas pasiekė savo tikslą – išsigandusios mamos draugės antrąkart į jo mašiną nebesėsdavo…
Užaugęs Jonas pasekė tėvo pėdomis – tapo vairavimo mokytoju. Laisvalaikiu jis mėgsta važinėtis kartingais. Tai padeda tobulinti įgūdžius.
Patirties J. Barkus pasisėmė ir šiemet Kaune, Nemuno žiedo trasoje, vykusiose lenktynėse. Nors ten neapsieita be nesklandumų (sprogo automobilio variklis), telšiškis tapo antrosios vietos nugalėtoju.
Arši konkurencija
„Omnitel 1000 km lenktynėse“ mašinos pagal savo galingumą bei kitus kriterijus suskirstomos į klases.
J. Barkaus komandą sudarė 4 nariai – jis, telšiškis, ir 3 kauniečiai. Komanda lenktynėse dalyvavo automobiliu VAZ (vadinamuoju žiguliu), kurio variklis – 1,6 litro. Komanda buvo paskirta į panašaus galingumo mašinų klasę.
„Pajutome, jog visi į mus žiūri kaip į lyderius toje klasėje“, – atvirai kalbėjo lenktynių dalyvis.
Telšiškis prisiminė matęs, jog vienas kitos komandos narys blaškėsi kaip pašėlęs – netgi uždėjo naujas padangas savo automobiliui. Pasirodo, lenktynininką iš pusiausvyros išvedė tai, jog J. Barkaus komandos rezultatai buvo geriausi toje klasėje!
Tas pats pavyduolis ėmėsi ir aršesnių veiksmų – apskundė komisijai J. Barkaus komandą. O skundas kainuoja – už jį konkurentai nepagailėjo suploti 500 Lt!
Komisija rado prie ko prikibti – esą į žigulį įdėtas BMW markės tiltas (mašinos dalis), nors turėtų būti VAZ. Dėl šios priežasties J. Barkaus komandos rezultatai buvo anuliuoti, o komanda perkelta į „X1“ klasę (eksperimentiniai, išskirtiniai automobiliai).
„Taip įvykus galvojome, ar susirinkti savo žaislus ir važiuoti namo, ar visgi dalyvauti“, – vaizdžiai pasakojo J. Barkus.
Žemaičio komanda nenuleido rankų – stojo į kovą, nors „X1“ klasėje turėjo varžytis su keliskart galingesniais automobiliais.
„Su visokiais „Porsche“ nepalenktyniausi, tad stengėmės išlošti naudodami mašinos valdymo techniką“, – ne itin maloniais prisiminimais dalijosi pašnekovas.
Trečioji vieta
Perkelta į kitą klasę, J. Barkaus komanda turėjo startuoti nuo galinės linijos. „Sprendėme, ar iškart parodyti, ką galime, ar tai padaryti vėliau“, – pasakojo telšiškis.
Nusprendusi griebti jautį už ragų, žemaičio komanda pradėjo lenkti kitus automobilius ir iš dvidešimt kelintos vietos pamažu kilo aukštyn. Netrukus ji jautėsi gana užtikrintai – pamačiusi, jog antrosios vietos nepelnys, o į ketvirtąją nenukris, netgi sustojo susiremontuoti mašinos buferio. Neapsieita ir be smulkių gedimų: nudegė laidai, nušovė oro priėmimo angos. Gedimų taisymas atėmė iš lenktynininkų dalį laiko. Tačiau pastangos ir ryžtas atseikėjo su kaupu – J. Barkaus komanda tapo trečioji, įveikusi 1000 km ruožą!
Brangus malonumas
Lenktynės nėra vien tik smagi pramoga, kaip gali pasirodyti iš šono. Visų pirma dalyvavimas palengvina piniginę keliais ar net keliolika tūkstančių litų (vien startinis mokestis yra 5 tūkst. Lt!).
Pasak pašnekovo, nemažai lėšų prireikia kurui – 100 kilometrų mašina sunaudoja apie 35 l benzino.
Nuvargina
Keturias dienas trukusios lenktynės nuvargina dalyvius tiek emociškai, tiek fiziškai. Komandos nariai mašiną vairuoja pasikeisdami – vienam nariui negalima vairuoti ilgiau kaip 1 val. 10 min., ilsėtis būtina apie 50 min.
J. Barkus atvirai kalbėjo, jog buvo nelengva iškęsti automobilio viduje tvyrantį didžiulį karštį, atsirandantį aušinant mašinos variklį (langus atsidaryti draudžiama). Vairuotojai prie sėdynės pritvirtinami stipriai, tolokai nuo vairo, taigi Jonui vos pavyko nusukti nuo savęs vieną šildytuvą, pučiantį karštį.
Dalyvauti tokiose lenktynėse reikia žaibiškos orientacijos. Jonas pasakojo, kad po kelią išsimėto padangos, taigi mašiną reikia išvairuoti lyg per kokį labirintą. „Galvoti nėra kada, viskas turi išeiti automatiškai“, – tvirtino telšiškis.
Atmintyje liko ir daugybė smagių prisiminimų. Šypsodamasis telšiškis atsiminė, kaip pirmajame rate važiavo didžiuliu posūkiu – stabdyti pradėjo pačiame posūkyje, todėl mašiną sumėtė. O kiti dalyviai stabdė jau kilometras prieš posūkį.
Vairavimo mokytojui smagu prisiminti ir tai, kad jo komandą itin palaikė žiūrovai. Išgirdęs gausius susirinkusiųjų plojimus bei palaikymo šūksnius, telšiškis iš pradžių nesuprato, kad visa tai skirta būtent jo komandai, vairavusiai žigulį.
J. Barkaus svajonė – sukurti telšiškių lenktynininkų komandą. „Telšiuose yra labai gerų vairuotojų“, – teigė vairavimo mokytojas.