• Pagrindinis
  • Kontaktai
  • Prenumeratos kaina
  • Reklama
  • Balsavimų archyvas
  • Pranešk naujieną
Telšių žinios - Telšių apskrities laikraštis
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video
No Result
View All Result
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video
No Result
View All Result
Telšių žinios - Telšių apskrities laikraštis
No Result
View All Result

Že­mai­čiai sie­kia sa­vo tiks­lo – įtei­sin­ti že­mai­čių kal­bą

Telšių žinių redakcija
14 balandžio, 2022
Socialiniai reikalai, Kitos aktualijos, Tvari kultūra Žemaitijoje, Teminiai puslapiai
2

Že­mai­čiai ran­kų ne­nu­lei­džia! Ir to­liau at­kak­liai sie­kia iš­si­kel­tų tiks­lų – įtvir­tin­ti Lie­tu­vo­je že­mai­čių kal­bos sta­tu­są, ak­ty­vin­ti pa­čių že­mai­čių veik­lą, įtrauk­ti dar pla­tes­nį ra­tą suin­te­re­suo­tų as­me­nų į dis­ku­si­ją dėl Že­mai­čių kong­re­so re­zo­liu­ci­jos įgy­ven­di­ni­mo. Nors ne kar­tą jau su­lauk­ta iš įvai­rių ins­ti­tu­ci­jų nei­gia­mų at­sa­ky­mų dėl mi­nė­tos re­zo­liu­ci­jos, vi­lia­ma­si, kad že­mai­tiš­kas at­kak­lu­mas ir už­si­spy­ri­mas pa­dės pa­siek­ti tiks­lą.
Ve­da­mi už­si­brėž­tų tiks­lų ko­vo 30 die­ną LR Sei­mo Kons­ti­tu­ci­jos sa­lė­je, o ki­ti nuo­to­li­niu bū­du – vi­si su­si­bū­rė į ap­skri­to­jo sta­lo dis­ku­si­ją. Že­mai­čiams ak­tua­liais klau­si­mais tą­dien dis­ku­ta­vo Lie­tu­vos Res­pub­li­kos Sei­mo lai­ki­no­sios Že­mai­čių gru­pės na­riai, Že­mai­čių kul­tū­ros drau­gi­jos pre­zi­diu­mo na­riai, Že­mai­čių kul­tū­ros drau­gi­jos sky­rių pir­mi­nin­kai, Že­mai­ti­jos re­gio­no me­rai, Et­ni­nės kul­tū­ros glo­bos ta­ry­bos at­sto­vai ir kt.
Bu­vo sve­čių, ku­rių pa­si­sa­ky­muo­se nu­skam­bė­jo min­tis, jog že­mai­čių rei­ka­la­vi­mai ne­pa­ma­tuo­ti, ne­pag­rįs­ti, neį­ro­dy­ti moks­li­niais ty­ri­mais.
Au­re­li­ja SER­VIE­NĖ
Sie­kia is­to­ri­nio tei­sin­gu­mo
Dis­ku­si­jos da­ly­vius pa­svei­ki­no Sei­mo lai­ki­no­sios Že­mai­čių gru­pės pir­mi­nin­kė Ri­man­tė Ša­la­še­vi­čiū­tė ir ap­žvel­gė pa­grin­di­nį šio su­si­ti­ki­mo tiks­lą, ko no­ri že­mai­čiai: „Mes nesakome, jog Kons­ti­tu­ci­jo­je bū­tų pa­ra­šy­ta, kad Lie­tu­vo­je yra lie­tu­vių ir že­mai­čių kal­bos. Mes no­ri­me is­to­ri­nio tei­sin­gu­mo!“
Sei­mo Kul­tū­ros ko­mi­te­to pir­mi­nin­kas Vy­tau­tas Juo­za­pai­tis džiau­gė­si ir len­kė gal­vą prieš že­mai­čių ryž­tą ei­nant že­mai­čių oru­mo įtvir­ti­ni­mo ke­liu: „Jei bū­čiau že­mai­tis – be­są­ly­giš­kai bū­čiau ši­to­je pu­sė­je.“ Ta­čiau vė­liau api­bend­rin­da­mas sa­vo pa­si­sa­ky­mą pa­tiks­li­no, jog apie že­mai­čių kal­bos vals­ty­bi­nį sta­tu­są net ne­ga­li bū­ti kal­bos, bei pa­ra­gi­no pir­miau­sia iš­mok­ti bend­ri­nę lie­tu­vių kal­bą ir jos tai­syk­les, o jau ta­da grįž­ti prie sa­vo šak­nų.
Vi­sos tar­mės – di­de­lis tur­tas
Švie­ti­mo, moks­lo ir spor­to mi­nis­te­ri­jai at­sto­va­vu­si Elo­na Bag­da­na­vi­čie­nė tei­gė pa­lai­kan­ti to­kią že­mai­čių ini­cia­ty­vą – puo­se­lė­ti sa­vo tar­mę, ly­giai taip, kaip ir ki­tų tar­mių.
„Že­mai­čių kal­ba ir is­to­ri­ja mo­kyk­lo­je ga­li bū­ti dės­to­ma ir da­bar. Mo­kyk­la ga­li pa­si­da­ry­ti pro­gra­mą, ku­rią tvir­ti­na mo­kyk­los di­rek­to­rius, ir dės­ty­ti pa­mo­kas, paim­da­ma jas iš mo­ki­nių po­rei­kiams ski­ria­mų pa­mo­kų. Ug­dy­mo pla­nai tai lei­džia da­ry­ti“, – sa­kė E. Bag­da­na­vi­čie­nė.
Anot mi­nis­te­ri­jos at­sto­vės, ga­li­my­bę puo­se­lė­ti že­mai­čių tar­mę, kraš­to is­to­ri­ją su­tei­kia ir mo­kyk­lo­je vyks­tan­čios ne­for­ma­lio­jo švie­ti­mo veik­los. Mi­nis­te­ri­ja kas­met or­ga­ni­zuo­ja jau­nų­jų fi­lo­lo­gų kon­kur­są, kur mo­ki­niai pa­tei­kia daug gra­žių dar­bų apie kal­bą, žmo­nes, žy­mius že­mai­čius. Yra ren­gia­ma et­ni­nės kul­tū­ros olim­pia­da, kur mo­ki­niai nag­ri­nė­ja įvai­riau­sias kū­ry­bi­nes ir moks­li­nes už­duo­tis, ir dar dau­giau kon­kur­sų yra, kur ga­li­ma ro­dy­ti ini­cia­ty­vą ir stip­rin­ti sa­vo kal­bą, kad ji bū­tų var­to­ja­ma.
„Vi­sos tar­mės yra ne­pap­ras­tai di­de­lis tur­tas mū­sų tau­tai“, – sa­kė E. Bag­da­na­vi­čie­nė.
Lau­kia­ma že­mai­čių žings­nių
Vy­riau­sy­bės at­sto­vė No­me­da Po­de­rie­nė su­si­rin­ku­sie­siems pri­mi­nė apie praė­ju­siais me­tais Vy­riau­sy­bės kan­ce­lia­ri­jo­je vy­ku­sį pa­si­ta­ri­mą, ku­ria­me bu­vo ap­tar­ta bū­tent že­mai­čių tar­mės ir že­mai­čių kal­bos ta­kos­ky­ra tam tik­ru moks­li­niu pa­grin­du.
„Ta­da že­mai­čiai įsi­pa­rei­go­jo pa­teik­ti siū­ly­mus, kaip to­liau nag­ri­nė­ti šį klau­si­mą. Ir kol kas yra lau­kia­ma tam tik­rų žings­nių iš že­mai­čių pu­sės“, – sa­kė N. Po­de­rie­nė.
Vis­kas tu­ri bū­ti pa­grįs­ta
Lie­tu­vių kal­bos ins­ti­tu­to moks­lo ta­ry­bos pir­mi­nin­kė, Bal­tų kal­bų ir var­dy­no ty­ri­mų cent­ro va­do­vė pro­f. ha­bil. dr. Gra­sil­da Bla­žie­nė tvir­ti­no pui­kiai mo­kan­ti že­mai­čių kal­bą, ku­ria kal­ba nuo vai­kys­tės, nes gi­mė ir au­go Že­mai­ti­jo­je, drau­ga­vo su di­džiai­siais že­mai­čiais A. S. Gir­de­niu, R. Gra­naus­ku.
Pro­fe­so­rės tei­gi­mu, vi­si da­ly­kai, apie ką šian­dien kal­ba že­mai­čiai, tu­ri tu­rė­ti aiš­kų lo­gi­nį pa­ma­tą ir bū­ti aiš­kiai iš­tir­ti moks­li­nin­kų: „Mes ne­ga­li­me skai­ty­ti tą, ką no­ri­me skai­ty­ti, o tu­ri­me skai­ty­ti tai, kas yra pa­ra­šy­ta, jei­gu ir mums tai ne­pa­tin­ka. Že­mai­čiams rei­ka­lin­gas ypa­tin­gas pro­fe­sio­na­liz­mas no­rint ap­gin­ti to­kias ver­ty­bes, apie ku­rias mes šian­dien kal­ba­me. Vis­kas tu­ri bū­ti moks­liš­kai pa­tvir­tin­ta pro­fe­sio­na­lių is­to­ri­kų, kal­bi­nin­kų ir ki­tų žmo­nių. Mė­gė­jiš­ku­mas yra ge­rai, bet tai ne lais­va­lai­kio skai­ti­niai. Kal­bos at­gai­vi­ni­mas – tai juo­das, kru­vi­nas dar­bas.“
Tik­rie­ji že­mai­čiai yra Var­niuo­se
Kal­bi­nin­kė pro­f. ha­bil. dr. Dan­guo­lė Mi­ku­lė­nie­nė pri­mi­nė, kai 2014 m. ap­va­ži­nė­jo vi­są Lie­tu­vą (735 punk­tus) ir kons­ta­ta­vo fak­tą, kad Že­mai­ti­jo­je vyks­ta tam tik­ri po­ky­čiai: „Šnek­tos po tru­pu­tį pa­na­šė­ja – vis­kas vys­to­si į vie­ną re­gio­ną. Šiau­rės že­mai­čių šnek­tos ima vir­šų prieš tik­ruo­sius že­mai­čius – var­niš­kius. Ir dėl to man la­bai gai­la, nes tik­rie­ji že­mai­čiai yra Var­niuo­se.“
Rei­kia dis­ku­tuo­ti

Et­ni­nės glo­bos ta­ry­bos pir­mi­nin­kė Da­lia Ur­ba­na­vi­čie­nė ti­ki­no esan­ti vi­sa šir­di­mi už kal­bi­nio sa­vi­tu­mo puo­se­lė­ji­mą, už tei­sę kal­bė­ti vie­šai tar­miš­kai, o mo­kyk­lo­se kuo ak­ty­viau puo­se­lė­ti sa­vo et­ni­nį sa­vi­tu­mą bei su­pa­žin­din­ti jau­ni­mą ir su ki­to­mis ša­lies tar­mė­mis.
Vals­ty­bi­nės lie­tu­vių kal­bos ko­mi­si­jos pir­mi­nin­kas Aud­rys An­ta­nai­tis lai­kė­si tvir­tos nuo­mo­nės, jog mū­sų ša­ly­je yra vie­nos vals­ty­bi­nės kal­bos dokt­ri­na ir jo­kių pa­ki­ti­mų ne­ga­li bū­ti: „Kal­bų vals­ty­bė­je ga­li bū­ti daug, bet vals­ty­bi­nė kal­ba tik vie­na, ir nuo­la­ti­niai ban­dy­mai įves­ti re­gio­nuo­se dvi­kal­bys­tę ar tri­kal­bys­tę yra ga­nė­ti­nai pa­vo­jin­gi. To­dėl tu­ri­me že­mai­čių suo­kai ar šne­kai su­ras­ti sa­vo sta­tu­są. Dis­ku­tuo­ti rei­kia! Tu­ri­me ieš­ko­ti bū­dų, kaip puo­se­lė­ti že­mai­čių kul­tū­ros pa­vel­dą. Iš es­mės mes vi­si sie­kia­me to pa­ties, že­mai­čių kul­tū­ros plėt­ros ir pa­vel­do iš­sau­go­ji­mo ir ak­tua­li­za­vi­mo, bet, duok Die­ve, ne­pa­kenk­ti Lie­tu­vos vals­ty­bės in­te­re­sams.“
Žemaitija – is­to­ri­nė že­mė
Že­mai­čių kul­tū­ros drau­gi­jos pre­zi­diu­mo na­rys pro­f. Al­gir­das Žeb­raus­kas sa­vo pa­si­sa­ky­me pa­brė­žė, kad že­mai­čiai ne­sie­kian­tys keis­ti Kons­ti­tu­ci­jos, jų sie­kis – kad neiš­nyk­tų is­to­ri­nė Že­mai­ti­ja, is­to­ri­nė že­mė, ku­ri iš es­mės su­dė­jo pa­grin­dus iš­lik­ti Lie­tu­vos vals­ty­bei. Kad že­mai­čiai Lie­tu­vo­je iš­lik­tų kaip ly­gia­ver­čiai žmo­nės, ku­rie tu­ri sa­vi­gar­bą, ku­rie ži­no sa­vo is­to­ri­ją, ku­ri yra uni­ka­li Eu­ro­pos is­to­ri­ja ir ku­rio­je pil­na fak­tų, kur že­mai­čiai da­ly­vau­ja Eu­ro­pos ir net pa­sau­lio is­to­ri­jos veiks­me. „Tai ką, vi­sus juos rei­kia nu­ra­šy­ti? Tai yra ne­tei­sin­ga! Ne­gi jus ne­ma­to­te, kad di­džiu­lė Lie­tu­vos da­lis – is­to­ri­nė Eu­ro­pos že­mė – pra­šo dė­me­sio? Ko­dėl mes ne­ga­li­me su­si­kal­bė­ti? Ko­dėl rei­kia draus­ti, už­lauž­ti ran­kas ir to­liau gy­ven­ti to­je bai­mės at­mos­fe­ro­je: kas bus, jei­gu že­mai­čiai stai­ga pra­dės kal­bė­ti že­mai­tiš­kai? Vis­kas, su­grius Lie­tu­va. Na, ne­sug­rius!“
Paminklas Margiriui
Dis­ku­si­jos da­ly­viai taip pat ap­ta­rė VšĮ „Kar­šu­vos bū­to­vė“ pre­zi­den­to An­ta­no Ged­vi­lo krei­pi­mą­si dėl pa­mink­lo Mar­gi­riui Ka­rin­kal­ny­je ir pro­jek­to idė­jos pa­siū­ly­mą.
Pa­mink­las – ki­ne­ti­nė skulp­tū­ra – Že­mai­ti­jos val­do­vui Mar­gi­riui įam­žin­tų Že­mai­ti­jos ir Lie­tu­vos gar­bin­gą is­to­ri­ją, o kar­tu ir įpras­min­tų Ivan­gė­nų pi­lia­vie­tę. Pa­rink­ta mo­nu­men­to vie­ta yra pa­čio­je pi­lia­vie­tė­je, vie­to­je, va­di­na­mo­je Ka­rin­kal­niu – tai ūki­nė-ka­ri­nė pi­lia­vie­tės da­lis, esan­ti pa­to­gio­je vie­to­je lan­ky­to­jams. Šiuo pa­mink­lu bū­tų pa­žy­mė­ta aukš­čiau­sia ir ry­čiau­sia pi­lia­vie­tės da­lis.
Mo­nu­men­te bū­tų vaiz­duo­ja­ma Mar­gi­rio ir Jo­no Liuk­sem­bur­gie­čio dvi­ko­va. Kar­tu tai bū­tų tarp­tau­ti­nis pa­mink­las, pa­ro­dan­tis Če­ki­jos ir Lie­tu­vos ka­ra­lys­čių, Ge­di­mi­nai­čių ir Liuk­sem­bur­gie­čių di­nas­ti­jų, net tri­jų kar­tų ko­vą ir su­gy­ve­ni­mą.
Di­džio­ji da­lis že­mai­čių, va­žiuo­da­mi į Eu­ro­pą per Kal­va­ri­ją, pra­va­žiuo­tų pro šį pa­mink­lą. Jis sto­vė­tų prie ke­lio Ka­ra­liau­čius (186 km)–Ivangėnai–Ryga (266 km).
Anot A. Ged­vi­lo, pa­mink­las bran­gus, to­dėl bū­tų tiks­lin­ga pa­kvies­ti pri­si­dė­ti prie sta­ty­bos ne tik bu­vu­sios Kar­šu­vos že­mės, Že­mai­ti­jos gy­ven­to­jus, bet ir vi­sos Lie­tu­vos pi­lie­čius.
Už lė­šų su­rin­ki­mą ir pa­nau­do­ji­mą su­tin­ka bū­ti at­sa­kin­ga pel­no ne­sie­kian­ti or­ga­ni­za­ci­ja VšĮ „Kar­šu­vos bū­to­vė“, įm. k. 304151383, re­gist­ruo­ta Ivan­gė­nų pi­lia­vie­tė­je. At­sis­kai­to­mo­ji są­skai­ta AB Šiau­lių ban­ke LT797181900004700455, nu­ro­dy­ti au­kos pa­skir­tį „Mar­gi­rio pa­mink­lui“ ir au­ko­to­jo el. pa­što ad­re­są (ata­skai­toms siųs­ti).
„Pras­min­ga bū­tų pa­mink­lo pa­sta­ty­mą baig­ti 2023-iai­siais, mi­nint Vil­niaus įkū­ri­mo 700 me­tų su­kak­tį. Te­gul pa­mink­las Mar­gi­riui pri­me­na mums apie pro­tė­vių ko­vas dėl Že­mai­ti­jos ir vi­sų Lie­tu­vos tau­tų iš­li­ki­mo“, – sa­kė A. Ged­vi­las.
Dis­ku­si­jos
Sei­mo lai­ki­no­sios Že­mai­čių gru­pės pir­mi­nin­kė pa­siū­lė su­da­ry­ti eks­per­tų gru­pę, ku­ri pa­rengs iš­va­das, kaip efek­ty­viai pa­siek­ti iš­si­kel­tus tiks­lus – įtvir­tin­ti Lie­tu­vo­je že­mai­čių kal­bos sta­tu­są ir ak­ty­vin­ti pa­čių že­mai­čių veik­lą.
„Svar­biau­sia, kad pa­tys že­mai­čiai sa­vo kal­bą my­lė­tų ir ja kal­bė­tų. O tei­si­nis kal­bos sta­tu­sas at­si­ras po tru­pu­tį“, – taip že­mai­čiams la­bai svar­bią ir jaut­rią te­mą – že­mai­čių kal­bos įtei­si­ni­mo klau­si­mą – gvil­de­nu­sią ap­skri­to­jo sta­lo dis­ku­si­ją api­bend­ri­no J. E. Tel­šių vys­ku­pas Al­gir­das Ju­re­vi­čius.

 

 

Kitas įrašas

Į Lietuvą atgabentos papildomos JAV artilerijos sistemos

Comments 2

  1. tikras lietuvis says:
    3 metai ago

    Lietuvos didžiojo kunigaikščio Vytauto laiškas Šv. Romos imperijos imperatoriui
    Zigmantui
    1420 kovo 11
    […] Nežinome, dėl kieno nuopelnų ar kaltės buvo paskelbtas toks sprendimas arba kuo
    mes taip nusikaltome Jūsų Šviesybei, kad Jūsų Šviesybė pelnytai nusiteikėte prieš mus, visur
    sudarydamas mūsų pusei sunkumų. Juk pirmiausia Jūs padarėte ir paskelbėte sprendimą dėl
    Žemaičių žemės, kuri yra mūsų paveldėjimas ir mūsų tėvonija iš teisėtos prosenolių bei
    senolių įpėdinystės. Ją ir dabar nuosavybėje turime, ji dabar yra ir visada buvo viena ir ta pati
    Lietuvos žemė, nes yra viena kalba bei tie patys gyventojai. Bet kadangi Žemaičių žemė yra
    žemiau negu Lietuvos žemė, todėl ir vadinama Žemaitija, nes taip lietuviškai yra vadinama
    žemesnė žemė. O žemaičiai Lietuvą vadina Aukštaitija, t. y. iš Žemaičių žiūrint, aukštesne
    žeme. Taip pat Žemaitijos žmonės nuo senų laikų save vadino lietuviais ir niekada žemaičiais,
    ir dėl tokio tapatumo (sic) savo rašte mes nerašome apie Žemaitiją, nes viskas yra viena,
    vienas kraštas ir tie patys gyventojai. Kodėl priskyrėte Ordinui tai, kas labiau teikia mums
    naudos ir pelno, būtent visokių žvėrių medžioklę, žvejybą, bitininkystę ir kitką, be ko pati
    Žemaičių žemė negali išsiversti bei išgyventi; priskyrėte visus tuščius plotus, kur pirmiau yra
    buvusios žemaičių pilys ir kaimai (o ir iki šiol aiškiai matyti piliakalniai ir gyvenvietės), ir ten
    jie dabar gauna minėtosios naudos bei pelno.
    Iš lotynų kalbos vertė Leonas Valkūnas
    Baltų religijos ir mitologijos šaltiniai, t. 1: Nuo seniausių laikų iki XV amžiaus pabaigos, sudarė Norbertas
    Vėlius, Vilnius: Mokslo ir enciklopedijų leidykla, 1996, p. 528–529.

    Atsakyti Report comment
  2. tikras lietuvis says:
    3 metai ago

    Citata:
    „Dana Rupp
    Autorius
    „20 amžiaus 3-4 dešimtmečiuose kalbininkai K.Būga A.Salys, remdamiesi 13-14a. rašytinių šaltinių analize ir kalbiniais duomenimis, priėjo išvados, kad žemaičių genčių sąjunga, kaip etninis vienetas, iš vis neegzistavo.
    Teigta, kad žemaičio ir aukštaičio pavadinimai atsiradę tik 13 a. ir reiškė ne etniškumą, o geografines sąvokas. Aukštumos gyventojai buvo vadinti aukštaičiais, o žemumos – žemaičiais.
    Dabartinėje Žemaitijos teritorijoje gyvenę kuršiai. Vakarinė lietuvių dalis, gyvenusi vakaruose iki Dubysos ir Ventos, šiaurėje iki Mūšos ir rytuose iki Neries, buvo pavadinta žemaičiais. K.Būga laikėsi nuomonės, kad Žemaitijoje gausu kuršiškos kilmės vietovardžių, o žemaičių tarmėje – kuronizmų – kuršių kalbos reliktų.
    20 a. 8-9 dešimtmečiuose išleistuose kalbininkų darbuose, taip pat, neabejojama, kad aukštaičiai ir žemaičiai yra tik geografinės sąvokos (J.Kabelka, Z.Zinkevičius).
    Teigiama, kad žemaičiai išsiskyrė 13a., o gal net 15-16a., o žemaičių tarmė traktuojama kaip lietuvių kalba kuršių lūpose, nes iki 13a. centrinėje Žemaitijoje gyvenę kuršiai, o žemaičių tarmė susiformavo lietuviams įsiskverbus į kuršių gyvenamas vietas ir lietuvių kalbai sumišus su kuršių kalba (Z.Zinkevičius).
    Šiuos kalbininkus palaiko istorikai, kurie, remdamiesi 13a.-15 a. rašytiniais šaltiniais, Žemaitiją suvokia kaip valstybinį-administracinį, bet ne kaip etninį vienetą (M.Jučas).
    Manoma, kad Žemaitija tėra antitezė Aukštaitijai, o lietuvių tautybės formavimuisi būdingas arealinis dualizmas, panašiai kaip ir kai kuriuose kituose Europos kraštuose — Čekija ir Moravija, Didžioji ir Mažoji Lenkija, žemutinė ir aukštutinė Vokietija, Svealandas ir Getalandas, Valachija ir Moldavija (E.Gudavičius)”.

    Atsakyti Report comment

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

CAPTCHA vaizdas
Atkurti Vaizdą

*

Video rekomendacijos:

Taip pat skaitykite:

Pirmas puslapis

Vitabox.lt – naujas vardas tarp maisto papildų, vitaminų ir baltymų pasirinkimo lyderių
At­nau­jin­tas Os­ka­ro Goeld­ne­rio skve­ras taps nau­ja trau­kos vie­ta Tel­šiuo­se
Pir­mo­ji pa­sau­lio ma­ši­na at­gi­mė Jo­no dirb­tu­vė­se
Tel­šių ra­jo­no eti­kos ko­mi­si­jos po­sė­džio klai­da – ty­či­nis ar pa­pras­čiau­sias nea­ti­du­mas?
Naujas “Senoji Baldinė” baldų salonas Telšiuose! Didysis atidarymas – jau birželio 12–14 d.
Sveikatos priežiūra šiuolaikiniame pasaulyje

Žemaičių kultūra

Liaudies šokių šventė Plungėje: „Jūs – mūsų tautos savitumas“
Sąjūdžio gimtadienis – tarp bendraminčių
Iš Nepriklausomybės paminklo Ketūnuose liko pamatai
Domėnai prašo nepamiršti vardų
Plungėje pirmą kartą surengtas festivalis „Žemaitiu dėinas“
Gedulo ir vilties dienai – paliktų namų simbolis

Laisvalaikis

„Dinamika“ pajūryje surengs vienintelį vasaros šou
„Pre­zi­den­to tau­rės“ fi­na­le – šach­ma­ti­nin­kai iš „Ger­man­to“ pro­gim­na­zi­jos
Ra­jo­ni­nės šo­to­kan ka­ra­tė pir­me­ny­bės
Atrasta: kaip šeimos išsprendžia didžiausią mados galvosūkį
Dviguba šventė: nau­ji Pa­ra­pi­jos na­mai ir tarnystės jubiliejus
Dvie­jų su­kak­čių įkvėp­ta prem­je­ra

Sveikata

Sveikatos priežiūra šiuolaikiniame pasaulyje
Kodėl profesionali burnos higiena svarbi net tiems, kurie valosi dantis du kartus per dieną?
Patarimai į ką atkreipti dėmesį renkantis žuvų taukus
Iš Ma­ro­ko į Tel­šius: gy­dy­to­jas Ham­za Bou­boual sa­vo pa­šau­ki­mą ra­do Lie­tu­vo­je
Ar­tė­jant va­sa­rai – di­des­nis Eu­ro­pos svei­ka­tos drau­di­mo kor­te­lių po­rei­kis
Orams vės­tant, ser­ga­mu­mas vėl au­ga
No Result
View All Result

Laikraštis

Apklausa

Pasak atlikto tyrimo, kas antras vaikas Lietuvoje nesikalba apie savo problemas su tėvais ar seneliais ir jaučiasi vieniši. Kaip manote – ar jūsų vaikai jums pasipasakoja apie bėdas?

Rezultatai

Loading ... Loading ...
  • Archyvas

Orai

Orai Telšiuose
Orai
Orai Telšiuose 2 savaitėms
  • Naujienos
  • Teminiai puslapiai
  • Teisėsauga
  • Laisvalaikis
  • Archyvas
  • Prenumeratos kaina
  • Reklama
  • Kontaktai

Visos teisės saugomos © 2021 tzinios.lt

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
No Result
View All Result
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video

Visos teisės saugomos © 2021 tzinios.lt

Skip to content
Open toolbar Pritaikymo neįgaliesiems įrankiai

Pritaikymo neįgaliesiems įrankiai

  • Padidinti tekstąPadidinti tekstą
  • Sumažinti tekstąSumažinti tekstą
  • Nuorodos pabraukimasNuorodos pabraukimas
  • Skaitomas šriftasSkaitomas šriftas
  • Reset Reset