
Pasidalintas džiaugsmas dvigubėja, o skausmas – perpus sumažėja. Bendraudami su žmonėmis tuo kaskart įsitikina Telšių vyskupijos „karitiečiai“, kviečiantys naujus savanorius į „Caritas“ klauso“ komandą.
„Įsipareigoti kelias valandas per savaitę paskirti budėjimui prie „Caritas“ klauso“ telefono Telšiuose – galimybė padaryti gerą darbą. Mūsų bendruomenės vyresnio amžiaus žmonėms tai palaikymas, išklausymas, psichologinė parama“, – sakė „Caritas“ klauso“ savanorius burianti Vaida Remėzienė.
Bendrauti su apmokytais savanoriais „Caritas“ klauso“ telefonu, nepriklausomai nuo gyvenamosios vietos, vyresnio amžiaus žmonės galės jau šią vasarą, darbo dienomis nuo 9 iki 19 valandos. Nemokamos linijos numeris bus skelbiamas baigus savanorių mokymus. Jie jau prasidėję, tačiau norinčius prisidėti prie „Caritas“ klauso“ Vaida kvietė suskubti užpildyti savanorystės anketą, kurią galima rasti svetainėje Caritas.lt, arba užsiregistruoti paskambinus jai telefonu +370 640 60150.

Širdį palietęs Teresėlės skambutis
„Senatvė, vienišumo jausmas, negalia, o dažnai ir nepriteklius mūsų lankomus žmones užgula gana stipriai. Vyresnio amžiaus žmogus, jei dar ir turi fizinių jėgų, ne visada lengvai prisitaiko prie kintančio pasaulio, naujovių. Todėl tas vienišumo, atskirties jausmas pamažu gilėja… Mūsų parapijos lankomi vyresnio amžiaus, neįgalūs žmonės dažniausiai gyvena prisiminimais ir mielai su mumis jais dalijasi“, – pasakojo Edita Barsienė, vyresnio amžiaus žmones sutinkanti Telšių vyskupijos „Carito“ bendrystės centre „Saulėtoji užuovėja“.
Vienas įvykis jai ypač palietė širdį: „Skambina mūsų mieloji Teresėlė (vardas pakeistas), gyvenanti mažame namelyje, pačiame miesto pakraštyje. Sako: „Dabar mirsiu…“ Pradedame kalbėti… Suprantu, širdelę jai spaudžia, kad vaikai toli užsienyje, kad pati negali įsimesti malkų į krosnį, kad televizorius kažkodėl nerodo, kad tamsu… Bandau raminti, bet vis tiek kartoja: „Jaučiu, kad mirsiu. Svaigsta galva, akyse mirga…“
Prikalbinu atidaryti duris ir laukti greitosios pagalbos. Iškviečiu medikus, paaiškinu situaciją. Po geros valandos skambinu Teresėlei. Tyla. Skambinu į priimamąjį, nėra tokios moters… Vėl jai skambinu. Neatsako. Neramu…
Kitą dieną ji pati paskambina. Sako: „Prileido man vaistų, sakė, nuo nervų ir – kad miegojau!!! Labai gera daktarytė buvo… Pasikalbėjome…“ Kalbėjomės ir mudvi tąsyk ilgai telefonu. Vakare aplankiau. Apie mirtį nė žodžio. Miela močiutė, tik kai aplanko liūdesys, gyventi darosi vis sunkiau… Kaip tokiems žmonėms padėti? Paprasčiausiai – išgirsti, išklausyti ir suprasti, jog visi ne jaunėjame… Juolab nežinia, kaip mums patiems bus.“

„Caritas“ klauso“. Tikri žmonės. Tikras rūpestis. Tikrai nemokamai
Nemokama emocinės pagalbos linija telefonu „Caritas“ klauso“ – atsakas į augančią vyresnio amžiaus žmonių vienišumo problemą, kuri, prognozuojama, tik gilės.
Kad būtų užtikrinta „Caritas“ klauso“ savanorių emocinė gerovė ir augimas, „Caritas“ pasiruošęs kiekvienam užtikrinti profesionalaus specialisto – psichologo palydėjimą ir emocinį palaikymą savanorystės procese. Teikti pagalbą telefonu savanoriai mokysis 18 akademinių valandų trukmės mokymuose, o savanoriaudami kartą per mėnesį bus kviečiami į supervizijų susitikimus mažose grupėse.
„Iš savanorių tikimės ne tik noro, bet ir pasiryžimo skirti laiko prasmingai savanorystei: empatijos, kantrybės ir pagarbos vyresnio amžiaus žmonėms; gebėjimo išklausyti be vertinimo“, – vardijo savanorių koordinatorė Vaida. Svarbu, kad savanoris gebėtų aiškiai, ramiai bendrauti telefonu ar gyvai ir po mokymų įsipareigotų savanoriauti bent 6 mėnesius.
„Budėjimams prie „Caritas“ klauso“ telefono Telšiuose ruošiama speciali erdvė. Tad tikimės, kad savanoris pagal sutartą grafiką 1–2 kartus per savaitę po 3–4 valandas galės skirti laiko pokalbiams „Caritas“ klauso“ telefonu Kalno g. 4A, Telšiuose“, – sakė savanorių koordinatorė V. Remėzienė.
Nemokamos emocinės pagalbos linijos vyresnio amžiaus žmonėms kūrimą parėmė Socialinės apsaugos ir darbo ministerija. „Caritas“ klauso“ telefoninės pagalbos linija 60+ amžiaus žmonėms startuos jau šią vasarą ir veiks nuo 9 iki 19 valandos darbo dienomis.
Pasiekti kiekvieną – iššūkis, bet yra išeitis
Tiek „Caritas“, tiek kitos nevyriausybinės organizacijos Telšiuose ir visoje Lietuvoje rūpinasi vyresnio amžiaus žmonėmis.
Telefoninės pagalbos linija „Caritas“ klauso“ – vienas iš sprendimų, kaip pasiekti vyresnio amžiaus žmones, nepriklausomai nuo to, kur jie gyvena, išklausyti jų džiaugsmus ir sunkumus, o prireikus – padėti, pasitelkiant vietos bendruomenę, „Caritą“, kitas organizacijas.
„Caritas“ klauso“ komanda