Nuo rugpjūčio 1 d. Telšių rajono savivaldybės administracijos Juridiniame, personalo ir dokumentų valdymo skyriuje pradėjo dirbti ilgametė „Telšių ŽINIŲ“ korespondentė Skaistė Sadonytė. Vyr. specialistės pareigas užėmusi naujoji darbuotoja bus atsakinga už Telšių rajono savivaldybės administracijos viešuosius ryšius.
Antanas NEKRAŠIUS
Konkursas vyr. specialisto pareigoms eiti vyko liepos pradžioje. Jame pareiškė norą dalyvauti 6 kandidatai. 4 iš jų neatitiko reikalavimų, vienas kandidatas į konkursą neatvyko. S. Sadonytė konkurso metu surinko 10 balų iš 10-ties galimų.
„Tokia pareigybė reikalinga Savivaldybės administracijos įvaizdžiui formuoti ir užtikrinti teisingai informacijai apie administraciją visuomenės informavimo priemonėse, – „Telšių ŽINIOMS“ kalbėjo Telšių rajono savivaldybės administracijos direktorius Saulius Urbonas. – Tokį etatą turi daugelis šalies institucijų. Apie viešųjų ryšių specialisto pareigybės reikalingumą Savivaldybėje aš pradėjau kalbėti vos tik pradėjęs dirbti. Tačiau Taryba nepritarė valstybės tarnautojų skaičiaus didinimui. Pasiūlyta ieškoti vidinių rezervų.“ Pasak direktoriaus, Savivaldybės administracijoje iki šiol buvo laisvas tik 0,5 etato. Tačiau vienam darbuotojui dėl asmeninių priežasčių atsisakius dirbti visu etatu – buvo sutaupyta dar 0,5 etato. Tad viešųjų ryšių specialisto pareigybė įsteigta iš vidinių rezervų.
Į klausimą, ar etatas nėra tikslingai įsteigtas dėl kitais metais įvyksiančių rinkimų į savivaldybių tarybas, S. Urbonas atsakė: „Tikrai ne. Kaip ir sakiau, apie šios pareigybės reikalingumą aš galvojau nuo pat savo darbo administracijoje pradžios. O tokią tendenciją visada galima įžvelgti. Tačiau noriu pabrėžti, kad S. Sadonytė nėra mano spaudos atstovė. Ji atsakinga už visos Savivaldybės administracijos ryšius su visuomene.“
Telšių rajono savivaldybės tarybos opozicijos lyderis, partijos Tvarka ir teisingumas Telšių skyriaus pirmininkas Alfredas Balsys atvirai piktinosi tokiais Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimais: „Bet koks naujų etatų, darbuotojų atsiradimas piktina! Atvirkščiai – turime galvoti, kaip sumažinti biurokratinį aparatą. Yra administracijoje specialistų, kurie pagal savo kompetenciją puikiai galėjo atlikti šį darbą. Kam dar steigti atskirą etatą? Kas galėtų paneigti, jog tai nėra valdančiųjų noras prieš rinkimus su šio žmogaus pagalba pasigerinti savo reitingus?“
Keletą klausimų pateikėme ir ką tik pareigas valstybės tarnyboje pradėjusiai eiti S. Sadonytei.
– Kodėl nusprendėte užimti šias pareigas?
– Jauno žmogaus savęs paieškos kelias dažnai nulemia pokyčius ir profesinėje srityje. Darbas „Telšių ŽINIŲ“ redakcijoje man suteikė jokiais pinigais ir jokiais diplomais neįkainojamos patirties. Per septynerius metus sutikau, pakalbinau, aprašiau ir pažinau tūkstančius žmonių. Kiekvienas jų mane išmokė pažvelgti į pasaulį plačiau ir atvira širdimi. Su skaitytojais drauge džiaugiausi jų pasisekimais ar nušluostydavau ašaras negandoms ištikus. Jau pirmaisiais darbo redakcijoje metais suvokiau, kad dažnai skaitytojus kamuojanti bėda kyla dėl informacijos stokos. Išeina tarytum užburta virtinė: žmogus nežino ar nesupranta – tam tikros įstaigos darbuotojas išsamiai nepaaiškina arba tai padaro gyventojui nesuprantama kalba – žmogus mano nesulaukęs pagalbos ir lieka įskaudintas. Palikti mėgstamą darbą ir mane supančius žmones „Telšių ŽINIOSE“ buvo ypač sunku. Bet žinau ir tikiu, kad mano apsisprendimas pravers ne vienam į Telšių rajono savivaldybės administraciją besikreipiančiam ar namuose sėdinčiam ir informacijos stokojančiam gyventojui – būsiu savotiška tarpininkė tarp eilinio žmogaus ir šios įstaigos.
– Jūsų nuomone, stipriausios ir silpniausios administracijos komunikavimo su visuomene pusės. Ką pirmiausia reikia stiprinti?
– Remdamasi savo darbo patirtimi ir žmonių lūkesčiais, drįstu pasakyti, jog Telšių rajono savivaldybės administracijos bendravimas su visuomene yra tobulintinas. Bet tai suprantama – visi darbuotojai turi tiesiogines pareigas, kurioms reikia laiko ir pastangų. Kiekvienas turi dirbti savo darbą: statybininkas – statyti, finansininkas – skaičiuoti. Dėl to Telšių rajono savivaldybės administracijoje, mano nuomone, jau seniai turėjo būti įdarbinti viešųjų ryšių specialistai: darbuotojai, padedantys žmonėms rasti kelią į įstaigą, o įstaigai – kelią į žmonių širdis.
Viešieji ryšiai nėra tik spaudos pranešimų rašymas ar lakstymas paskui įstaigos vadovą su fotoaparatu. Viešieji ryšiai pradeda veikti tik įžengus į įstaigą: nuo darbuotojų elgesio, aprangos, klientų interesų paisymo, atitinkamų vadovų ir darbuotojų sprendimų bei t. t. Bet pasaulis modernėja ir mes, toks išpuoselėtas ir gerų žmonių sklidinas rajonas, turime žengti koja kojon su juo. Pirmiausia mano užduotis – kad Telšių rajono savivaldybės administracija dar labiau atsigręžtų į tą eilinį, paprastą, darbo žmogų, dažnai net nežinantį, į kurį Savivaldybės administracijos skyrių, kokį darbuotoją jam kreiptis, ar nežinantį, jog gali prašyti ir sulaukti tam tikros pagalbos. Sieksiu, kad Savivaldybės administracija taptų visų mūsų namais. Tik dėmesys žmogui ir jo lūkesčių paisymas padės išspręsti daugumą nesusipratimų.
– Dabartinis Savivaldybės administracijos įvaizdis: ar reikia jį gerinti, jei taip – kokiais būdais ketinate tai daryti?
– Iš tūkstančio į mūšį išsiruošusių karių vienas mūšio lauke gali išsigąsti ir pabėgti: toks jo elgesys gali pakenkti visos kariuomenės įvaizdžiui, kurio kontekstas išties yra labai platus. Įvaizdžio kūrimas, buvimas ar pakeitimas priklauso nuo daugelio faktorių. Vienas iš jų – kiekvieno įstaigos darbuotojo darbai ir elgesys. Jei žmogaus paprašoma palaukti už kabineto durų, nes nebaigtas gerti puodelis kavos, – kalta visa įstaiga ar tas vienintelis jos darbuotojas? Atsakymas paprastas – dažnai nukenčia visos įstaigos, kaip juridinio asmens, reputacija.
Kiekvienas iš mūsų, remdamiesi savo ar aplinkinių patirtimi, apie tam tikras įstaigas ir tam tikrus žmones esame susikūrę individualius įvaizdžius. Jų tobulumui ir tobulinimui ribų nėra, o būdai turi būti parenkami atsižvelgiant į tikslines grupes ir kitus faktorius. Įstaigos įvaizdį turi tobulinti ne tik viešųjų ryšių specialistas, bet ir kiekvienas darbuotojas savo elgesiu ir veiksmais.
Teko susidurti su šita moterimi,straipsnį raše iškraipydama faktus ir netgi žodžius,tikrai nepatikima ir nesažininga