Kelių eismo taisyklių pažeidėjams – tikras rojus. Telšių rajone bei visoje apskrityje veikia tik vienas stacionarus greičio matuoklis. Jis stovi kelyje Palanga – Šiauliai ties Tryškių sankryža.
Dar praėjusiais metais buvo paskelbta, jog iki 2009-ųjų Telšių apskrityje pradės veikti 5, o 2009-aisiais dar 3 stacionarūs greičio matuokliai. Tačiau visa tai liko tik pažadai. Gyventojai stebėjosi, jog keliose vietose pastatyti greičio matuoklių įrenginiai netrukus paslaptingai pradingo.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo saugumo skyriaus vyr. specialistas Povilas Narbutas patvirtino, jog Telšių apskrityje veikia vos vienas greičio matuoklis. Kiti, nors ir buvo planuota tai padaryti, dar nėra pajungti.
„Nutiestos tik elektros linijos bei sumontuoti apsauginiai korpusai. Jie laikinai nuimti, kol bus įdėti patys prietaisai“, – apie padėtį Telšių apskrityje informavo P. Narbutas.
Gana keista, jog tas pats darbas bus daromas antrą kartą – apsauginiai korpusai buvo sumontuoti, paskui vėl išmontuoti, galop juos vėl teks pastatyti…
Pigesnis išlaikymas
Pasak specialisto, vienintelio Telšių apskrityje veikiančio stacionaraus greičio matuoklio išlaikymas kainuoja 7 tūkst. Lt per mėnesį (neskaitant PVM). Negi suma neatrodo įspūdingai didelė, turint galvoje, kad vidutinė keliuose patruliuojančio policininko alga vos 2 tūkst. Lt?
Planuojamų įrengti greičio matuoklių išlaikymas esą kainuos keliskart mažiau – 2 tūkst. 200 Lt per mėnesį (be PVM).
Pasak P. Narbuto, suma keliskart mažesnė, nes pagal antrąją sutartį buvo pirktas didesnis prietaisų skaičius (150 vnt. ir stacionarių, ir mobilių greičio matuoklių, o pagal ankstesnę pirkta tik 12 vnt). Įtakos mažesnei kainai turėjo ir tai, kad antroji sutartis sudaryta ilgesniam laikui (iki 2018 m., tuo tarpu pirmoji sutartis baigsis 2011 m.), be to, konkurse dalyvauti panoro beveik dvigubai daugiau pareiškėjų nei pirmąjį kartą.
Vienintelį Telšių apskrityje stacionarų greičio matuoklį įrengė UAB „Sonex Technologies“, planuojamą matuoklių tinklą prižiūrės UAB „Fima“.
Vėluos
Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo saugumo skyriaus vyr. specialistas informavo, jog šiuo metu Lietuvoje veikia 21 stacionarusis bei 11 mobiliųjų greičio matuoklių. „Pagal sutartyje numatytą grafiką visi 151 stacionarūs greičio matuokliai turėtų pradėti veikti rugpjūčio mėnesį, tačiau planuojama, jog darbai vėluos, – informavo P. Narbutas. – Vėlavimas galimas dėl šių priežasčių: nors greičio matuoklis yra nesudėtingas statinys, bet praktiškai vis tiek tenka parengti ir suderinti techninį projektą, gauti statybos leidimą. Beveik metus truko ir skundų nagrinėjimas bei bylinėjimasis teisme su konkurso nelaimėjusiais dalyviais. Policijos patalpose, kur įrengtas duomenų apdorojimo centras, vyko remontas, kuris pasibaigė praėjusių metų gruodžio pabaigoje. Taip pat projekto gyvybingumui atsiliepė ir prasta ekonominė situacija šalyje, nes rangovas ilgai negalėjo gauti pakankamo banko kreditavimo projektui įgyvendinti. Šiuo metu rangovo yra užsakyta 40 greičio matavimo prietaisų siunta, kuri į apsauginius korpusus bus sumontuota iki rugpjūčio 5 dienos“.
Specialisto teigimu, šiuo metu parengti 144 techniniai projektai, elektra, reikalinga stacionariems greičio matuokliams, įvesta 70 vietų.
Tramdo automobiliais
Telšių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Eismo priežiūros skyriaus viršininko Dainiaus Razmino teigimu, nors pažeidėjus tefiksuoja vienintelis stacionarus greičio matuoklis, kelių ereliams nėra dėl ko džiūgauti – juos tramdo skiriamaisiais ženklais nepažymėti policijos automobiliai, kuriuose įmontuota moderni įranga.
Pareigūno teigimu, viena tokių mašinų – „VW Caddy“ – kas dieną užfiksuoja nuo 30 iki 150 pažeidėjų. Šis automobilis stovi kelyje, šalikelėje, joje sėdi uniformuotas policininkas. Vairuotojui viršijus greitį, mašinoje įmontuota įranga pažeidimą užfiksuoja. Duomenys, pasak D. Razmino, siunčiami į Vilnių, kur yra apdorojami.
Telšių apskrityje pažeidėjus stebi 4 neženklinti policijos automobiliai.
Netrukus kelių erelių laukia dar rimtesnis tramdytojas – policijos komisariatą pasieks pati naujausia įranga. Ja vaizdas bus filmuojamas, taigi pažeidėjams, pasak D. Razmino, bus kur kas sunkiau paneigti savo pažeidimą.
Naująją įrangą bus galima perdėti iš vieno automobilio į kitą.