52-jų metų Radviliškio gyventoja, laukusi atkeliaujančios siuntos, rugsėjo 20-osios vakare telefonu sulaukė žinutės, jog ji jau atvyko į vietinį sandėlį, tačiau negali būti pristatyta dėl trūkstamo adreso. Buvo prašoma jį atnaujinti per atsiųstą nuorodą. Kadangi siunta labai laukta, moteris, aktyvavusi nuorodą, nedvejodama suvedė savo gyvenamąjį adresą. Tada jos buvo paprašytas už šią paslaugą susimokėti 0,27 Eur. Kadangi tai galima padaryti tik per elektroninę bankininkystę, tai radviliškietė suvedė savo banko kortelės duomenis ir pervedimą patvirtino SMART ID kodu. Vėliau programa parodė strigimą ir dėl to moteris kortelės duomenis ir SMART ID kodą suvedė antrą kartą. Atlikusi šiuos veiksmus, moteris pasitikrino sąskaitos likutį ir pamatė, jog jos sąskaitoje nebėra 813 eurų, kurie per du kartus iškeliavo į svetimą sąskaitą.
Štai tokiu masalu sukčiai pastaruoju metu atakuoja gyventojus. Prašymas sumokėti keletą centų už adreso patikslinimą žmonių neišgąsdina ir jie nesibaimindami tai daro. Tačiau priversti suklusti turėtų atsiųsta nuoroda – masalas, kuriuo manipuliuojant, patenkamą į jūsų banko sąskaitą ir iššluojami čia esantys pinigai. Tad netikėkite jokiomis atsiųstomis nuorodomis ir niekada per jas niekur nesijunkite, kad ir kokios priežastys būtų nurodytos žinutėje dėl prisijungimo būtinybės. Atminkite, tai ne jūsų inicijuotas veiksmas, vadinasi, ne jums ir naudingas.
Minėtu atveju, moteris pasimovė ant sukčių kabliuko, iš tikrųjų laukdama siuntos. Tačiau yra buvęs ne vienas atvejis, kai žmonės, net nelaukdami siuntos, tikslina savo adresą ir nutaria sumokėti kelis centus už jos pristatymą – visi vis dar tiki stebuklais, kad jam pasisekė ir iš dangaus nukrito netikėta dovana.
Atstovė spaudai Gailutė Smagriūnienė