
Policija informuoja, jog siaučia telefoniniai sukčiai ir dažniausiai nuo jų nukenčia senjorai. Gyventojai yra raginami pasikalbėti su tėvais, seneliais, kaimynais – perspėjimas gali apsaugoti jų santaupas.
Dažniausios sukčių naudojamos schemos
„Jūsų sūnus (dukra, anūkas) pateko į avariją.“ Sukčiai apsimeta gydytojais, policininkais ar pačiais artimaisiais. Skubiai reikalauja pinigų gydymo išlaidoms ar žalai padengti.
„Mes iš policijos – tikriname padirbtus pinigus.“ Sukčiai prašo atiduoti ar palikti grynuosius pinigus „patikrinimui“.
„Jūsų telefono sutartis baigėsi – reikia prisijungti prie interneto banko.“ Apsukrūs sukčiai prisistato telekomunikacijų bendrovių darbuotojais, prašo naująją sutartį patvirtinti prijungiant prie interneto banko.
Svarbu atminti
Sukčiai dažnai kalba ne lietuviškai arba netaisyklinga lietuvių kalba, skubina ir spaudžia priimti sprendimą iš karto. Svarbu neatskleisti jokių asmens ar banko duomenų telefonu, jokiu būdu neperduoti grynųjų pinigų nepažįstamiems asmenims, visada patikrinti informaciją – paskambinti artimiesiems, oficialiems kontaktams. Kilus įtarimams – nedelsiant skambinti pagalbos telefonu.
Parengta pagal Telšių apskr. VPK inf.