Ketvirtadienį Telšių rajono savivaldybės taryba nustatė žemės mokesčio tarifus 2016 m. mokestiniam laikotarpiui. Tarybos sprendime pateikti tarifai leistų surinkti panašų pajamų dydį į biudžetą, o žemės mokestis ženkliai nepadidėtų.
Atsižvelgiant į žemės verčių pokyčius ir į 2016 m. taikomą žemės vertės padidėjimo koeficientą – 0,2, sprendime numatyta 2016 m. taikyti 0,2 proc. mažesnius tarifus sodų žemei, vandens ūkio žemei, konservacinei žemei, visuomeninės paskirties ir bendrojo naudojimo teritorijų žemei; 0,1 proc. mažesnius tarifus – gyvenamųjų teritorijų žemei, pramonės ir sandėliavimo objektų, komercinės paskirties objektų žemei, rekreacinio naudojimo žemei. Žemės ūkio paskirties žemei, miškų ūkio paskirties žemei, inžinerinės infrastruktūros, naudingųjų iškasenų žemei tarifai liktų tokie pat kaip 2015 m. mokestiniu laikotarpiu. Žemės ūkio paskirties, miškų ūkio paskirties žemės vertės, palyginti su 2012 m. galiojusiomis vertėmis, daugelyje Telšių rajono verčių zonų mažėjo, todėl mokesčiai apskritai nedidėja arba didėja neženkliai (2–3 Eur už ha, arba 6,91–10,36 Lt už ha). Inžinerinės infrastruktūros teritorijų žemė priskiriama pramonės turto grupei, todėl atsižvelgiant į tai, kad pramonės ir sandėliavimo objektų teritorijų žemės mokesčio tarifo dydis siūlomas 1 proc., inžinerinės infrastruktūros teritorijų žemės mokesčio tarifas (0,8 proc.) nesumažintas. Inžinerinės infrastruktūros teritorijų žemės mokestis yra panašaus dydžio kaip pramonės ir sandėliavimo žemės. Taip pat nemažinamas naudingųjų iškasenų teritorijų žemės mokesčio tarifas, nes mokestis yra mažesnis nei už žemės ūkio paskirties žemę.
Nustatytas ir žemės mokesčio tarifas apleistai, nenaudojamai žemei (4 proc. žemės vertės). Skaičiuojant 2014 m. žemės mokestį, už apleistus nenaudojamus žemės sklypus papildomai buvo priskaičiuota 4,69 tūkst. Eur, arba 16,2 tūkst. Lt (2013 m. – 45,5 tūkst. Lt).
2014 m. į savivaldybės biudžetą gauta 289,2 tūkst. Eur, arba 998,7 tūkst. Lt žemės mokesčio pajamų, 2013 m. – 263 tūkst. Eur, arba 908 tūkst. Lt. 2014 m., palyginti su 2013 m., padidėjo žemės mokesčiu apmokestinamų sklypų skaičius bei plotas.
Savivaldybės taryba iki einamojo mokestinio laikotarpio birželio 1 d. privalo nustatyti konkretų žemės mokesčio tarifą, kuris galios savivaldybės teritorijoje kitą mokestinį laikotarpį. Savivaldybės taryba gali nustatyti ir kelis konkrečius mokesčio tarifus, kurie diferencijuojami tik atsižvelgiant į vieną arba kelis iš šių kriterijų: pagrindinę žemės naudojimo paskirtį, žemės sklypo naudojimo būdą, žemės sklypo naudojimą arba nenaudojimą, žemės sklypo dydį, mokesčio mokėtojų kategorijas (dydį ar teisinę formą, ar socialinę padėtį), žemės sklypo buvimo savivaldybės teritorijoje vietą (pagal strateginio planavimo ir teritorijų planavimo dokumentuose nustatytus prioritetus). Jeigu savivaldybės taryba iki nurodyto termino nenustato konkrečių mokesčio tarifų arba keičia nustatytus mokesčio tarifus, atitinkamą mokestinį laikotarpį toje savivaldybės teritorijoje taikomas 0,01 proc. mokesčio tarifas.