Telšių ir Plungės rajonų moksleiviams surengtos netradicinės pamokos – ekskursijos Telšių aukštos įtampos elektros pastotėje. Tokiu netradiciniu būdu šių pamokų organizatoriai – AB „Lietuvos energija“ – siekė vyresniųjų klasių moksleiviams pristatyti Lietuvos elektros energetikos sistemą.
Telšių transformatorių pastotėje susirinkę mūsų rajono vyresniųjų klasių moksleiviai sužinojo, kaip veikia Lietuvos elektros energetikos sistema, kokios planuojamos naujos elektros jungtys ir kodėl jų reikia, papasakojo apie elektros kelią į kiekvieno mūsų namus. Pamokos – ekskursijos aukštos įtampos elektros transformatorių pastotėje skirtos 11–12 klasių moksleiviams, besidomintiems fizika ir ekonomika.
„Šių renginių tikslas – paaiškinti mūsų jaunajai kartai, kokia elektros perdavimo sistema Lietuva naudojasi dabar, kas keisis ateityje, kodėl svarbu Lietuvos elektros energijos sistemą sujungti su Vakarų energetine sistema. Esu tikras, kad vyresniųjų klasių moksleiviams buvo naudinga pagilinti savo fizikos ir ekonomikos žinias, tikime, kad tai pravers jiems renkantis specialybę“, – pasakojo projekto organizatoriaus AB „Lietuvos energija“ išorinės komunikacijos projektų vadovas Simonas Šorys.
Susirinkę moksleiviai ne tik klausėsi specialistų pasakojimų, klausinėjo, bet ir turėjo galimybę praktiškai išbandyti elektromagnetinio lauko matavimo prietaiso veikimą. Moksleiviai patys specialiu prietaisu matavo elektromagnetinį lauką tiek pastotės viduje, tiek išorėje. Atlikę šią praktinę užduotį, pamokos dalyviai galėjo įsitikinti, kad, net ir esant po 330 kV elektros perdavimo linijomis, elektromagnetinio lauko stiprumas neviršija higienos normose nustatytų reikalavimų, todėl nekelia jokio pavojaus žmogaus sveikatai.
Tokių pamokų, kurios organizuojamos ir kituose Lietuvos rajonuose, metu moksleiviai ne tik supažindinami su Lietuvos energetikos sistema, bet ir kviečiami dalyvauti konkurse. Kovo mėnesį konkurso iniciatoriai laukia moksleivių kompiuterinių prezentacijų tema „Elektros perdavimo linijos Lietuvoje: kaip geriau suderinti visuomenės ir žmogaus interesus“.
Ekskursijos metu sužinoję, su kokiomis problemomis susiduria naujų elektros linijų tiesėjai, moksleiviai kviečiami pateikti, jų nuomone, geriausius ir naudingiausius problemų sprendimo būdus. Kovo mėnesį projekto iniciatoriai darbų autorius pakvies į specialią konferenciją, o geriausiuosius apdovanos.