Šiemet „Butų ūkio valdoms“ pradėjus siūlyti savo administruojamų namų gyventojams neskaičiuoti atkuriamojo mokesčio garantinio laikotarpio metu, Savivaldybės įmonė Telšių butų ūkis laikraštyje „Telšių ŽINIOS“ išspausdino melagingą straipsnį „Gera žinia renovuotų daugiabučių namų savininkams“. Straipsnyje Savivaldybės įmonės direktorius pavogė mūsų bendrovės iniciatyvą neskaičiuoti atkuriamojo mokesčio garantinio laikotarpio metu. Keista ir labai neprofesionalu. Telšių butų ūkis šią mintį nusikopijavo iš mūsų, bet mes dėl to nepykstame. Svarbu, kad gyventojams mažės kaina už paslaugą. Tai konkurencijos privalumai, tik gaila, kad ji nesąžininga ir labai primityvi.
Tačiau Telšių butų ūkio direktorius Adomas Domarkas, kaip jam įprasta, toliau skleidžia melagingą informaciją ir straipsnyje teigia, kad pasirašyti visi šildymo sezono parengties aktai. Jie nėra pasirašyti. Jie guli „Butų ūkio valdų“ lentynose.
Mūsų bendrovės atstovai nebuvo kviečiami dalyvauti vykdant administruojamų namų šildymo sistemų ir šilumos punktų vamzdynų hidraulinius bandymus. Nors teisės aktai ir pasirašomi parengties dokumentai aiškiai numato, kad tame procese turi dalyvauti namo valdytojas, šiuo atveju „Butų ūkio valdų“ atstovai.
Mes, gaudami gyventojų prašymus perimti šilumos punktų eksploataciją, turime įsitikinti, kad namai šildymo sezonui yra tinkamai paruošti. Todėl Telšių butų ūkiui išsiuntėme raštą, kuriuo prašėme, jog pakartotų atsitiktinai parinktų namų šildymo sistemų bandymus. Tačiau nei atsakymo, nei sutikimo negavome. Kyla klausimas: ar hidraulinius bandymus Telšių butų ūkis iš viso atliko ir, jeigu taip, ar jie buvo atlikti tinkamai? O gal jie nebuvo visai atlikti ir gyventojų turtas atsidūrė pavojuje?
Taip pat Telšių butų ūkio direktorius A. Domarkas publikuotame straipsnyje konstatuoja, kad nėra gavęs nė vieno nusiskundimo dėl jų įmonės teikiamų šilumos punktų priežiūros paslaugų. Tačiau jis, kaip direktorius, turėtų žinoti, kad „Butų ūkio valdų“ administruojamų namų gyventojai su pretenzijomis kreipiasi tiesiai į administratorių. Ar direktorius tikrai žino, kuo skundžiasi gyventojai, nes skundų dėl šildymo tikrai yra? Mūsų bendrovės darbuotojai operatyviai informaciją perduoda tiesiogiai namų šilumos ūkių prižiūrėtojams, šiuo atveju Telšių butų ūkiui.
Be to, Savivaldybės įmonė, aptarnaudama daugiabučių namų šilumos ūkį, nevykdo LR energetikos ministro įsakymo, kuriame aiškiai nurodyta, kad prižiūrėtojas turi ne rečiau kaip kartą per ketvirtį teikti pastato valdytojui pasiūlymus dėl efektyvaus šilumos vartojimo ir šilumos taupymo priemonių įgyvendinimo.
Tačiau atsitikus nelaimei (Džiugo g. 3 namo karšto vandens tiekimo trūkumai) Savivaldybės įmonė sugebėjo tik konstatuoti, kad sistema suprojektuota ne pagal šių dienų reikalavimus. Todėl „Butų ūkio valdų“ darbuotojai, iki šiol nesulaukę pagalbos iš šilumos punkto priežiūrą vykdančio Telšių butų ūkio, patys kreipėsi į kompetentingus specialistus, kuriems pavedė parengti projektą. Įgyvendinus jį, tikimės, kad Džiugo g. 3 namo gyventojai dėl blogo karšto vandens tiekimo daugiau problemų nebeturės.
„Butų ūkio valdoms“ pradėjus administruojamų namų šildymo ir karšto vandens sistemų priežiūros perėmimo procedūras, Telšių butų ūkio vadovai ėmėsi dar nematytų veiksmų. Jie apskundė „Butų ūkio valdas“ Šiaulių miesto ir rajono policijos komisariatui, neva mes klastojame gyventojų parašus siekdami nutraukti sutartis dėl šilumos ūkio priežiūros. Gyventojus policija pradėjo kviesti į apklausas… Žinant, kokį poveikį tai sukelia gyventojams – aiškiai matome suplanuotą Telšių butų ūkio žingsnį: atgrasinti kitų namų gyventojus keisti šilumos ir karšto vandens ūkio prižiūrėtoją. Ar Jums tai neprimena sovietmečio represijų, kai žmonėms buvo uždrausta laisvai rinktis?
Panašiai Savivaldybės įmonė bandė dezinformuoti gyventojus teigdama, jog „Butų ūkio valdos“ neturi technikos, darbuotojų, dėl ko namai liks neprižiūrimi. Bet taip neatsitiko. Didesniems darbams atlikti skelbiame konkursus rangovui parinkti (tai leidžia ženkliai sumažinti kainas). Smulkesniems darbams yra sudarytos sutartys: su dviem elektrikų brigadomis, santechnikų įmone (leidžia operatyviai atlikti gedimų ir avarijų likvidavimo darbus). Žinote, kodėl atsirado tokia dezinformacija? Nes kažkas bijo konkurencijos ir nenori leisti daugiabučių gyventojams pasirinkti.
Telšių butų ūkis trukdo ir mūsų administruojamų namų renovacijai. Atėję į susirinkimus, jie dezinformuoja gyventojus, kurie pasimeta ir nebepriima sprendimų, reikalingų tolesnei renovacijos eigai. Dėl tokių Savivaldybės įmonės veiksmų sugaišome brangų laiką Sedos g. 23 namo statybos leidimui gauti.
Maža to, Telšių butų ūkio darbuotojai siūlo gyventojams perimti ir namų renovacijos administravimą, kai tuo tarpu patys nesusitvarko su savo pradėtais projektais. Kurstydami gyventojus „pamiršta“ paminėti, kad niekaip nebaigiama Savivaldybės įmonės administruojama Birutės g. 12 namo renovacija, dėl ko šio namo gyventojai antrus metus moka sukauptas atidėtas palūkanas ir mokės tol, kol nebus statybų užbaigimo akto.
Parengti daugiabučių renovacijos techniniai darbo projektai, gauti statybos leidimai: Kęstučio g. 15; Vilniaus g. 14; Sinagogos g. 2; Vilniaus g. 10; Masčio g. 48; Žalioji g. 22; Stoties g. 14; Masčio g. 8; Lazdynų Pelėdos g. 3. Deja, dėl A. Domarko vadovaujamos įmonės nerangumo, nepakankamų pastangų ar tiesiog neišmanymo renovacijos darbų sutartys su rangovais iki šiol nėra pasirašytos. O tai gresia valstybės sutarties nutraukimu (namų gyventojai nebegaus valstybės numatytos 30 proc. paramos, jiems teks susimokėti už investicinių, techninių darbo projektų parengimą bei techninių darbo projektų ekspertizės išlaidas).
Pabaigoje norėčiau palinkėti tiek A. Domarkui, tiek visam Telšių butų ūkio kolektyvui daugiau darbų ir mažiau kalbų, o gyventojams – mokėti atskirti pelus nuo grūdų.
„Butų ūkio valdų“ direktoriaus pavaduotojas Raimundas BUDNIKAS