• Pagrindinis
  • Kontaktai
  • Prenumeratos kaina
  • Reklama
  • Balsavimų archyvas
  • Pranešk naujieną
Telšių žinios - Telšių apskrities laikraštis
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video
No Result
View All Result
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video
No Result
View All Result
Telšių žinios - Telšių apskrities laikraštis
No Result
View All Result

Ma­te­ma­ti­kos mo­ky­to­jų pa­tir­tys Mi­la­ne, „Is­ti­tu­to Sa­le­sia­no Sant‘Amb­ro­gio“ mo­kyk­lo­je

Telšių žinių redakcija
15 lapkričio, 2024
Švietimas, Pirmas puslapis, Pirmas puslapis
0

Tel­šių Vin­cen­to Bo­ri­se­vi­čiaus gim­na­zi­jos ma­te­ma­ti­kos mo­ky­to­jų, ly­di­mų sa­le­zie­čio don Mas­si­mo Bian­co, vi­zi­tas į Mi­la­ną pra­si­dė­jo spa­lio 27 die­ną, da­ly­vau­jant „Erasmus+“ pro­jek­te „Ma­te­ma­ti­ka per pa­ty­ri­mi­nį ug­dy­mą – sėk­mės rak­tas kiek­vie­nam vai­kui ir mo­ky­to­jui“. Mo­ky­to­jai sa­vai­tę lai­ko tu­rė­jo ga­li­my­bę ne tik ste­bė­ti ita­lų pa­mo­kas, dis­ku­tuo­ti apie ug­dy­mo sis­te­mų skir­tu­mus, bet ir lan­ky­tis Mi­la­no kul­tū­ros pa­vel­do vie­to­se.

Pir­mą­ją die­ną Lie­tu­vos mo­ky­to­jus pa­svei­ki­no „Is­ti­tu­to Sa­le­sia­no Sant‘Amb­ro­gio“ mo­kyk­los di­rek­to­rius don Ste­fa­no Mas­caz­zi­ni. Jis pri­sta­tė sa­vo va­do­vau­ja­mos mo­ky­mo įstai­gos fi­lo­so­fi­ją, pa­grįs­tą Šv. Jo­no Bos­ko sa­le­zie­čių dva­sia. Šio­je mo­kyk­lo­je ak­cen­tuo­ja­mas vi­sa­pu­siš­kas vai­kų ug­dy­mas, pa­brė­žiant ne tik aka­de­mi­nius pa­sie­ki­mus, bet ir ver­ty­bi­nį ug­dy­mą, mo­ki­nių as­me­ny­bės bren­di­mą bei jų dva­si­nį vys­ty­mą­si. Mo­kyk­la gar­sė­ja kū­ry­biš­ku­mo ir pa­ty­ri­mi­nio mo­ky­mo me­to­di­ka, ku­rios tiks­las – pa­dė­ti mo­ki­niams mo­ky­tis per pra­kti­ką, dis­ku­si­jas ir rea­lius pro­jek­tus. Ita­li­jos mo­ky­to­jai ak­cen­tuo­ja, kad mo­ki­niai tu­rė­tų ma­ty­ti pra­kti­nę mo­ky­mo da­ly­kų nau­dą ir juos sie­ti su kas­die­nė­mis si­tua­ci­jo­mis, o ma­te­ma­ti­kos ir ki­tų da­ly­kų pa­mo­ko­se daž­nai pa­si­tel­kia­mi pro­jek­ti­niai ir ty­ri­mais grįs­ti me­to­dai. To pa­vyz­džiu bu­vo ste­bė­tos Da­rio Be­ret­tos pa­mo­kos. Vie­no­je iš pa­mo­kų bu­vo su­sie­tos ma­te­ma­ti­ka ir bio­lo­gi­ja, at­lie­kant mikroorganizmų ty­ri­mus per mik­ros­ko­pus. Ki­to­je ma­te­ma­ti­kos pa­mo­ko­je bu­vo ana­li­zuo­ja­mos ir ly­gi­na­mos Ita­li­jos ir Ame­ri­kos bal­sa­vi­mo sis­te­mos, skai­čiuo­ja­mi pro­cen­tai. To­kios pa­mo­kos ne tik ug­do aka­de­mi­nius įgū­džius, bet ir ska­ti­na mo­ki­nių smal­su­mą. Mo­ki­niai ak­ty­viai įsi­trau­kė į pra­kti­nį dar­bą, o teo­ri­ja bu­vo pa­teik­ta per rea­lias gy­ve­ni­mo si­tua­ci­jas.

Ant­rą­ją die­ną Mi­la­ne mo­ky­to­jai pra­dė­jo da­ly­vau­da­mi ry­to mal­do­je su gim­na­zi­jos moks­lei­viais, ku­rio­je ka­pe­lio­nas pri­mi­nė apie ar­tė­jan­čių Vi­sų Šven­tų­jų ir Vė­li­nių šven­čių pra­smę. Vė­liau bu­vo ste­bi­mos ma­te­ma­ti­kos ir fi­zi­kos pa­mo­kos, ku­rias ve­dė mo­ky­to­jai Da­rio To­po­ni, Ric­car­do Bian­chi, Cin­zia Du­ran­te ir Sil­via To­na­ve­de. Mo­ki­niai ak­ty­viai da­ly­va­vo pa­mo­ko­se, o mo­ky­to­jai de­monst­ra­vo kū­ry­biš­kus ir įtrau­kian­čius mo­ky­mo me­to­dus, ku­riais sie­kia­ma ne tik iš­dės­ty­ti te­mą, bet ir ska­tin­ti mo­ki­nių kri­ti­nį mąs­ty­mą bei dis­ku­si­jas. Po pa­mo­kų mo­ky­to­jai dis­ku­ta­vo apie Ita­li­jos ir Lie­tu­vos švie­ti­mo sis­te­mos pa­na­šu­mus bei skir­tu­mus. Die­na bai­gė­si eks­kur­si­ja į įspū­din­gą Mi­la­no ka­ted­rą – go­ti­ki­nio me­no še­dev­rą, ku­ris su­ža­vė­jo ne tik ar­chi­tek­tū­ra, bet ir mies­to sim­bo­li­ne svar­ba.

Tre­čią­ją die­ną Lie­tu­vos mo­ky­to­jus pa­si­ti­ko sa­le­zie­čių bend­ruo­me­nės di­rek­to­rius don Ales­sand­ro Ti­coz­zi. Tel­šiš­kiai ste­bė­jo ma­te­ma­ti­kos pa­mo­kas, ku­rias I–II gim­na­zi­jos kla­sė­se ve­dė mo­ky­to­jai Da­rio To­pi­ni, Chris­ti­na Spi­nel­li ir Fi­lip­po Gar­ba­ri­no. Bu­vo įdo­mu ma­ty­ti, kaip mo­ki­niai no­riai įsi­trau­kia į pa­mo­kos veik­las. Po pa­mo­kų vy­ko dis­ku­si­jos su Ita­li­jos mo­ky­to­jais apie bū­dus, kaip ska­tin­ti mo­ki­nių mo­ky­mo­si mo­ty­va­ci­ją, įtrau­kiant juos į ak­ty­vias pra­kti­nes veik­las ir pro­jek­tus.

Die­nos pa­bai­go­je mo­ky­to­jai ap­si­lan­kė Leo­nar­do da Vin­ci moks­lo ir tech­no­lo­gi­jų mu­zie­ju­je – di­džiau­sia­me moks­lo mu­zie­ju­je Ita­li­jo­je. Čia mo­ky­to­jai ga­lė­jo su­si­pa­žin­ti su Leo­nar­do da Vin­ci ge­nia­liais moks­lo pa­sie­ki­mais. Mu­zie­ju­je eks­po­nuo­ja­mi įvai­rūs mo­de­liai ir ma­ši­nos, su­kur­ti pa­gal da Vin­ci brė­ži­nius, at­spin­di neį­ti­kė­ti­ną moks­li­nin­ko ir iš­ra­dė­jo vi­zi­ją, ku­ri api­ma tiek skrai­dy­mo apa­ra­tų, tiek su­dė­tin­gų me­cha­niz­mų brė­ži­nius. Šis mu­zie­jus su­tei­kė įkvė­pi­mo kur­ti tarp­dis­cip­li­ni­nius pro­jek­tus, jun­gian­čius ma­te­ma­ti­ką, tech­no­lo­gi­jas ir in­ži­ne­ri­ją. Po įspū­din­go mu­zie­jaus mo­ky­to­jai ap­lan­kė Sfor­cų pi­lį – is­to­ri­nę Mi­la­no vie­tą, ku­ri yra ta­pu­si mu­zie­jų komp­lek­su.

Ket­vir­tą­ją die­ną mo­ky­to­jai gi­li­no­si į Ita­li­jos švie­ti­mo kul­tū­rą ir jos spe­ci­fi­ką, ypač ap­tar­da­mi pa­ty­ri­mi­nio ug­dy­mo pri­tai­ky­mą spe­cia­lių­jų ug­dy­mo­si po­rei­kių (SUP) tu­rin­tiems mo­ki­niams. Ita­li­jos mo­ky­to­jai da­li­jo­si sa­vo me­to­dais ir prin­ci­pais, ku­rie pa­de­da SUP mo­ki­niams įsi­trauk­ti į ug­dy­mo pro­ce­są ir ak­ty­viai da­ly­vau­ti pa­mo­ko­se. Tai įkve­pia kur­ti mo­ki­niams priei­na­mes­nę mo­ky­mo­si ap­lin­ką, o mo­ky­mo me­džia­gą – pri­tai­ky­ti pa­gal in­di­vi­dua­lius po­rei­kius. „Is­ti­tu­to Sa­le­sia­no Sant‘Amb­ro­gio“ mo­kyk­la tai­ko ir skait­me­ni­nes bei in­te­rak­ty­vias prie­mo­nes, ta­čiau kar­tu lai­ko­si griež­to drau­di­mo nau­do­ti mo­bi­liuo­sius te­le­fo­nus mo­ky­mo pro­ce­so me­tu. To­kia po­li­ti­ka, kaip paaiš­ki­no Ita­li­jos pe­da­go­gai, pa­de­da mo­ki­niams iš­lik­ti su­si­tel­ku­siems į pa­mo­kas, ge­ri­na kla­sės dis­cip­li­ną ir su­ma­ži­na iš­si­blaš­ky­mą. Lie­tu­vos mo­ky­to­jai tai ver­ti­no kaip pa­vyz­dį, kaip pa­di­din­ti dė­me­sin­gu­mą ir mo­ky­mo­si efek­ty­vu­mą.

Penk­tą­ją ir šeš­tą­ją die­nas ga­vo­me už­duo­tis iš ita­lų ma­te­ma­ti­kos mo­ky­to­jų ieš­ko­ti Mi­la­ne vie­tų, ku­rio­se bū­tų ga­li­ma mo­ky­tis ma­te­ma­ti­kos pa­čioje įvai­riau­sio­je ap­lin­ko­je. Tad pa­si­nė­rė­me į nuo­sta­baus gro­žio Mi­la­no gat­ves ir ar­tė­jant Vi­sų Šven­tų­jų die­nai ap­lan­kė­me Mi­la­no „Ci­mi­te­ro Mo­nu­men­ta­le“ ka­pi­nes, ku­rios lai­ko­mos mu­zie­ju­mi po at­vi­ru dan­gu­mi. Ka­pi­nė­se gau­su me­no ir ar­chi­tek­tū­ros kū­ri­nių – nuo puoš­nių mar­mu­ri­nių ant­ka­pių iki obe­lis­kų ir šven­tyk­lų rep­ro­duk­ci­jų, sim­bo­li­zuo­jan­čių Mi­la­no is­to­ri­jos ir me­no pa­li­ki­mą. Čia su­vo­kė­me, kad ma­te­ma­ti­kos ži­nios ga­li bū­ti in­teg­ruo­ja­mos su me­nais, is­to­ri­ja, geog­ra­fi­ja ir dau­ge­liu ki­tų mo­ko­mų­jų da­ly­kų. Mi­la­no ar­chi­tek­tū­ra, skve­rai, aikš­tės, par­kai, mu­zie­jai mū­sų akims at­si­vė­rė kaip ino­va­ty­vios kla­sės, ku­pi­nos ga­li­my­bių sie­ti teo­ri­jos ži­nias su pra­kti­ka.

Sa­vai­tė Mi­la­ne bu­vo ku­pi­na įspū­džių ir nau­jų at­ra­di­mų. Lie­tu­vos mo­ky­to­jai ne tik ste­bė­jo pa­mo­kas, bet ir už­mez­gė ry­šius su Ita­li­jos pe­da­go­gais, da­li­jo­si pa­tir­ti­mi bei įga­vo ver­tin­gų idė­jų, ku­rias pla­nuo­ja pri­tai­ky­ti sa­vo pa­mo­ko­se Lie­tu­vo­je. Ap­si­lan­ky­mai Mi­la­no kul­tū­ros pa­vel­do vie­to­se – Duo­mo ka­ted­ro­je, Leo­nar­do da Vin­ci mu­zie­ju­je ir Sfor­cų pi­ly­je – pra­plė­tė aki­ra­tį ir su­stip­ri­no su­pra­ti­mą apie tarp­dis­cip­li­ni­nio mo­ky­mo svar­bą. Ši mo­ky­to­jų ke­lio­nė bu­vo įkve­pian­tis pa­ty­ri­mas, ska­ti­nan­tis gi­lin­ti ma­te­ma­ti­kos ir ki­tų moks­lų ry­šį su me­nu, tech­no­lo­gi­jo­mis bei kas­die­niu gy­ve­ni­mu.

Kitas įrašas

Namas, kaip ir žmogus, turi savo likimą

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

CAPTCHA vaizdas
Atkurti Vaizdą

*

Video rekomendacijos:

Taip pat skaitykite:

Pirmas puslapis

Azijietiško stiliaus kiaulienos troškinys
„Če­kiu­kų“ dra­ma Tel­šiuo­se: po­li­ti­kė su­grą­ži­no tik da­lį lė­šų, o da­bar at­si­dū­rė teis­me
Mit­kai­čių bend­ruo­me­nės flo­ris­ti­nis ki­li­mas su­ža­vė­jo ita­lus
Ne­lai­mė Tel­šiuo­se: už­si­de­gė elekt­ros sky­di­nė
Skly­pų prie­žiū­ra – vi­sų at­sa­ko­my­bė
Šo­kių stu­di­jos „Vi­va“ lai­mė­ji­mai tarp­tau­ti­nia­me kon­kur­se

Žemaičių kultūra

Plungėje pirmą kartą surengtas festivalis „Žemaitiu dėinas“
Gedulo ir vilties dienai – paliktų namų simbolis
Nuotraukų parodoje – miesto praeitis ir dabartis
Mažeikiškės maltietės leidosi į piligriminę kelionę
Šauliai vienybės dieną paminėjo žygiuodami
Mažeikiuose pristatytos arkivyskupo knygos vienijanti gija – viltis

Laisvalaikis

Azijietiško stiliaus kiaulienos troškinys
Šo­kių stu­di­jos „Vi­va“ lai­mė­ji­mai tarp­tau­ti­nia­me kon­kur­se
Tel­šių me­no mo­kyk­la pra­de­da nau­ją eta­pą
Tel­šiš­kiai – ant aukš­čiau­sios ap­do­va­no­ji­mų pa­ky­los
Tra­di­ci­nė šei­mų šven­tė „Mes – šei­ma“
Kvapnūs škotiški sviestiniai sausainiai

Sveikata

Iš Ma­ro­ko į Tel­šius: gy­dy­to­jas Ham­za Bou­boual sa­vo pa­šau­ki­mą ra­do Lie­tu­vo­je
Ar­tė­jant va­sa­rai – di­des­nis Eu­ro­pos svei­ka­tos drau­di­mo kor­te­lių po­rei­kis
Orams vės­tant, ser­ga­mu­mas vėl au­ga
V. Gir­čiui – Nu­si­pel­niu­sio Lie­tu­vos gy­dy­to­jo var­das
Tel­šių ra­jo­ne skie­pi­ji­mo apim­tys vis dar ne­pa­kan­ka­mos
Vyrų šlapimo nelaikymas. Šiuolaikinis požiūris į vyrų higieną
No Result
View All Result

Laikraštis

Apklausa

Pasak atlikto tyrimo, kas antras vaikas Lietuvoje nesikalba apie savo problemas su tėvais ar seneliais ir jaučiasi vieniši. Kaip manote – ar jūsų vaikai jums pasipasakoja apie bėdas?

Rezultatai

Loading ... Loading ...
  • Archyvas

Orai

Orai Telšiuose
Orai
Orai Telšiuose 2 savaitėms
  • Naujienos
  • Teminiai puslapiai
  • Teisėsauga
  • Laisvalaikis
  • Archyvas
  • Prenumeratos kaina
  • Reklama
  • Kontaktai

Visos teisės saugomos © 2021 tzinios.lt

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
No Result
View All Result
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video

Visos teisės saugomos © 2021 tzinios.lt

Skip to content
Open toolbar Pritaikymo neįgaliesiems įrankiai

Pritaikymo neįgaliesiems įrankiai

  • Padidinti tekstąPadidinti tekstą
  • Sumažinti tekstąSumažinti tekstą
  • Nuorodos pabraukimasNuorodos pabraukimas
  • Skaitomas šriftasSkaitomas šriftas
  • Reset Reset