Telšių Vincento Borisevičiaus gimnazijos matematikos mokytojų, lydimų saleziečio don Massimo Bianco, vizitas į Milaną prasidėjo spalio 27 dieną, dalyvaujant „Erasmus+“ projekte „Matematika per patyriminį ugdymą – sėkmės raktas kiekvienam vaikui ir mokytojui“. Mokytojai savaitę laiko turėjo galimybę ne tik stebėti italų pamokas, diskutuoti apie ugdymo sistemų skirtumus, bet ir lankytis Milano kultūros paveldo vietose.
Pirmąją dieną Lietuvos mokytojus pasveikino „Istituto Salesiano Sant‘Ambrogio“ mokyklos direktorius don Stefano Mascazzini. Jis pristatė savo vadovaujamos mokymo įstaigos filosofiją, pagrįstą Šv. Jono Bosko saleziečių dvasia. Šioje mokykloje akcentuojamas visapusiškas vaikų ugdymas, pabrėžiant ne tik akademinius pasiekimus, bet ir vertybinį ugdymą, mokinių asmenybės brendimą bei jų dvasinį vystymąsi. Mokykla garsėja kūrybiškumo ir patyriminio mokymo metodika, kurios tikslas – padėti mokiniams mokytis per praktiką, diskusijas ir realius projektus. Italijos mokytojai akcentuoja, kad mokiniai turėtų matyti praktinę mokymo dalykų naudą ir juos sieti su kasdienėmis situacijomis, o matematikos ir kitų dalykų pamokose dažnai pasitelkiami projektiniai ir tyrimais grįsti metodai. To pavyzdžiu buvo stebėtos Dario Berettos pamokos. Vienoje iš pamokų buvo susietos matematika ir biologija, atliekant mikroorganizmų tyrimus per mikroskopus. Kitoje matematikos pamokoje buvo analizuojamos ir lyginamos Italijos ir Amerikos balsavimo sistemos, skaičiuojami procentai. Tokios pamokos ne tik ugdo akademinius įgūdžius, bet ir skatina mokinių smalsumą. Mokiniai aktyviai įsitraukė į praktinį darbą, o teorija buvo pateikta per realias gyvenimo situacijas.
Antrąją dieną Milane mokytojai pradėjo dalyvaudami ryto maldoje su gimnazijos moksleiviais, kurioje kapelionas priminė apie artėjančių Visų Šventųjų ir Vėlinių švenčių prasmę. Vėliau buvo stebimos matematikos ir fizikos pamokos, kurias vedė mokytojai Dario Toponi, Riccardo Bianchi, Cinzia Durante ir Silvia Tonavede. Mokiniai aktyviai dalyvavo pamokose, o mokytojai demonstravo kūrybiškus ir įtraukiančius mokymo metodus, kuriais siekiama ne tik išdėstyti temą, bet ir skatinti mokinių kritinį mąstymą bei diskusijas. Po pamokų mokytojai diskutavo apie Italijos ir Lietuvos švietimo sistemos panašumus bei skirtumus. Diena baigėsi ekskursija į įspūdingą Milano katedrą – gotikinio meno šedevrą, kuris sužavėjo ne tik architektūra, bet ir miesto simboline svarba.
Trečiąją dieną Lietuvos mokytojus pasitiko saleziečių bendruomenės direktorius don Alessandro Ticozzi. Telšiškiai stebėjo matematikos pamokas, kurias I–II gimnazijos klasėse vedė mokytojai Dario Topini, Christina Spinelli ir Filippo Garbarino. Buvo įdomu matyti, kaip mokiniai noriai įsitraukia į pamokos veiklas. Po pamokų vyko diskusijos su Italijos mokytojais apie būdus, kaip skatinti mokinių mokymosi motyvaciją, įtraukiant juos į aktyvias praktines veiklas ir projektus.
Dienos pabaigoje mokytojai apsilankė Leonardo da Vinci mokslo ir technologijų muziejuje – didžiausiame mokslo muziejuje Italijoje. Čia mokytojai galėjo susipažinti su Leonardo da Vinci genialiais mokslo pasiekimais. Muziejuje eksponuojami įvairūs modeliai ir mašinos, sukurti pagal da Vinci brėžinius, atspindi neįtikėtiną mokslininko ir išradėjo viziją, kuri apima tiek skraidymo aparatų, tiek sudėtingų mechanizmų brėžinius. Šis muziejus suteikė įkvėpimo kurti tarpdisciplininius projektus, jungiančius matematiką, technologijas ir inžineriją. Po įspūdingo muziejaus mokytojai aplankė Sforcų pilį – istorinę Milano vietą, kuri yra tapusi muziejų kompleksu.
Ketvirtąją dieną mokytojai gilinosi į Italijos švietimo kultūrą ir jos specifiką, ypač aptardami patyriminio ugdymo pritaikymą specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) turintiems mokiniams. Italijos mokytojai dalijosi savo metodais ir principais, kurie padeda SUP mokiniams įsitraukti į ugdymo procesą ir aktyviai dalyvauti pamokose. Tai įkvepia kurti mokiniams prieinamesnę mokymosi aplinką, o mokymo medžiagą – pritaikyti pagal individualius poreikius. „Istituto Salesiano Sant‘Ambrogio“ mokykla taiko ir skaitmenines bei interaktyvias priemones, tačiau kartu laikosi griežto draudimo naudoti mobiliuosius telefonus mokymo proceso metu. Tokia politika, kaip paaiškino Italijos pedagogai, padeda mokiniams išlikti susitelkusiems į pamokas, gerina klasės discipliną ir sumažina išsiblaškymą. Lietuvos mokytojai tai vertino kaip pavyzdį, kaip padidinti dėmesingumą ir mokymosi efektyvumą.
Penktąją ir šeštąją dienas gavome užduotis iš italų matematikos mokytojų ieškoti Milane vietų, kuriose būtų galima mokytis matematikos pačioje įvairiausioje aplinkoje. Tad pasinėrėme į nuostabaus grožio Milano gatves ir artėjant Visų Šventųjų dienai aplankėme Milano „Cimitero Monumentale“ kapines, kurios laikomos muziejumi po atviru dangumi. Kapinėse gausu meno ir architektūros kūrinių – nuo puošnių marmurinių antkapių iki obeliskų ir šventyklų reprodukcijų, simbolizuojančių Milano istorijos ir meno palikimą. Čia suvokėme, kad matematikos žinios gali būti integruojamos su menais, istorija, geografija ir daugeliu kitų mokomųjų dalykų. Milano architektūra, skverai, aikštės, parkai, muziejai mūsų akims atsivėrė kaip inovatyvios klasės, kupinos galimybių sieti teorijos žinias su praktika.
Savaitė Milane buvo kupina įspūdžių ir naujų atradimų. Lietuvos mokytojai ne tik stebėjo pamokas, bet ir užmezgė ryšius su Italijos pedagogais, dalijosi patirtimi bei įgavo vertingų idėjų, kurias planuoja pritaikyti savo pamokose Lietuvoje. Apsilankymai Milano kultūros paveldo vietose – Duomo katedroje, Leonardo da Vinci muziejuje ir Sforcų pilyje – praplėtė akiratį ir sustiprino supratimą apie tarpdisciplininio mokymo svarbą. Ši mokytojų kelionė buvo įkvepiantis patyrimas, skatinantis gilinti matematikos ir kitų mokslų ryšį su menu, technologijomis bei kasdieniu gyvenimu.