Baigiantis šių metų trečiajam ketvirčiui Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Kęstučio Anglicko klausėme, kaip sekėsi įgyvendinti Telšių miesto ir rajono gyvenviečių gatvių asfalto dangų remonto planą. Iš viso šiemet pakloti asfaltą ketinta 22 gatvėse. Šiems darbams skirta 1,887 mln. Lt. Pasak K. Anglicko, šiuo metu asfalto remonto darbai už 1,075 mln. Lt atlikti 14-oje gatvių. Tikimasi, jog dar šiemet pavyks darbus pradėti ir likusiose gatvėse.
Antanas NEKRAŠIUS
„Gatvių asfalto dangų remontas baigtas Džiugo, Durbinio, Katedros, Šviesos, Karaliaus Mindaugo, Masčio (privažiavimas prie Zakso kalno), Aukštosios, Rožių, Mažvydo gatvėse Telšiuose bei Vingio g. Ryškėnuose, Levenčių g. Ubiškėje, Salų g., Kirklių ir Knygnešio g. Kaunatavos kaimuose, Ligoninės g. Varniuose, – „Telšių ŽINIOMS“ vardijo Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas K. Anglickas. – Dalinai išasfaltuota Butkų Juzės g. (iki Muziejaus g.), šiuo metu darbai dar vyksta Taikos g. Likusioms gatvėms dar tvarkomi techniniai projektai.“ Asfalto dangos remonto darbai šiemet dar bus atliekami Sporto, Baltijos, Karaliaus Mindaugo (bendrojo naudojimo stovėjimo aikštelė šalia sankryžos su S. Daukanto g.), J. Biliūno g. Telšiuose ir Jomantų bei Sydeklio g. Vembūtuose, Ežero g. Degaičiuose.
Rangovas asfalto dangos remonto darbams, anot K. Anglicko, buvo renkamas supaprastintų konkursų, apklausos būdu. „Vykdydami apklausas, stengėmės pakviesti kuo daugiau telšiškių įmonių, – kalbėjo administracijos direktoriaus pavaduotojas. – Aišku, kai kurios įstaigos mano, kad taip yra neteisinga, negalima. Tačiau toks buvo priimtas neoficialus politinis sprendimas: ne tik miestą, rajoną gražinti, bet ir suteikti žmonėms darbą.“ Asfalto dangos remonto darbus atliko UAB „Telšių keliai“, UAB „Žemaitijos keliai“, UAB „Ežerūna“ bei dar keletas Telšiuose registruotų įmonių.
Pašnekovo teigimu, Savivaldybė buvo sulaukusi tam tikrų nuogąstavimų, neva telšiškiai gatvių asfalto dangas tvarko didesniais kaštais, nei tai daro kitos šalies įmonės. „Aplankėme savivaldybes, kuriose darbuojasi tos kitos įmonės. Galiu patikinti, kad jų įkainiai yra kur kas didesni, o ir kokybė darbų abejotina, – tvirtino K. Anglickas. – Tiesa, šiemet mes sulaukėme nemažai pastabų iš gyventojų dėl miesto gatvių duobių taisymo. Na, reikia pripažinti, kad mažiausią kainą pasiūlęs ir konkursą minėtiems darbams laimėjęs rangovas nėra tarp tų, kurie geriausiai darbus atlieka. Tačiau kokybę kontroliuoja techninė priežiūra, o rangovas atliktiems darbams suteikia garantiją. Yra ir anksčiau buvę, jog, užlopius duobes, po trijų mėnesių lopas iškrenta. Duobė yra duobė. Visi žinome, kodėl ji atsirado. Ne dėl blogai uždėto lopo, o dėl to, kad apačioje stovi vanduo.“ Kaip pavyzdys – Pramonės g. Telšiuose. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas teigė, kad kiekvienais metais į minėtos gatvės duobių tvarkymą Savivaldybė išmeta daug lėšų, nes gatvė yra pelkėje. „Ką nori jai, tą daryk, – sakė K. Anglickas. – Gatvė liks tokia tol, kol neatliksime kapitalinio remonto.“ Pašnekovas informavo, kad šiemet yra numatyti pinigai Pramonės g. techniniam projektui parengti. Artimiausiu metu bus skelbiamas konkursas. „Pramonės g. – tai mūsų verslo veidas, – pabrėžė direktoriaus pavaduotojas. – Šalia jos įsikūrusios praktiškai visos Telšių įmonės, kurios yra įsteigusios daug darbo vietų. Tačiau gatvės būklė – apgailėtina: vasarą sutvarkius duobes, dar nieko, rudenį jau situacija prastėja, na, o po žiemos vėl – pro sukąstus dantis.“
Pasak K. Anglicko, kitais metais, be jau minėtos Pramonės g., savo rekonstrukcijos eilės laukia Respublikos ir Muziejaus g. „Tai – prioritetinės gatvės. Tiek Respublikos, tiek Pramonės g. dar reikia parengti projektus, o Muziejaus g., vos tik gavę lėšų, galime pradėti rekonstruoti, – teigė pašnekovas. – Respublikos g. projektas bus gana sudėtingas, nes kartu bus tvarkomos ir komunikacijos, inžineriniai tinklai. Siekis – sutvarkyti pagrindinę miesto gatvę taip, kad prie jos nebereikėtų grįžti kokius 30–40 metų.“ Kalbėdamas apie Respublikos g. rekonstrukciją, K. Anglickas svarstė, jog planuojama, kad lėšų greičiausiai bus ieškoma 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūriniuose fonduose. Mat yra galimybė gauti dalinį finansavimą (iki 50 proc.) iš aplinkosauginių lėšų.
Visų trijų prioritetinių gatvių rekonstrukcijoms, anot K. Anglicko, gali prireikti apie 30 mln. Lt. Tai būtų Valstybės, Europos Sąjungos bei Savivaldybės lėšos. Administracijos direktoriaus pavaduotojas neslėpė, kad visos sumos iš karto gauti nepavyks. Tad sulaukus bent dalinio finansavimo bei turint parengtus visus tris projektus, turės būti priimtas politinis sprendimas, kurią miesto gatvę tvarkyti pirmiau.
Nirėčiau atkreipt dėmesi dėl pono Anglicko pagyrų. Straipsnije yra skelbiama, kad Kirklių kaime salų gatvė sutvarkyta. Deja če melas gatvė nebuvo nėj pradėta tvarkyt ir tebera pati baisiausia(duobėta) gatvė. Žurnalistai prašome patikrinti fakta. Mes to nepsliksim taip.