Rugsėjį Telšiuose, Luokės g., prie vadinamojo senojo malūno pastato buvo įrengta telšiškiams kiek neįprasta, mieste dar nematyta pėsčiųjų perėja su specialia, raudona spalva nudažyta, kelio danga prieš ją. Gyventojai domisi, kodėl toje vietoje padaryta būtent tokia perėja pėstiesiems, kuo ji išskirtinė ir kokia nauda pasižymi.
Monika GIRDVAINĖ
Lietuvos didmiesčiuose įprasta matyti raudonai nudažytas pėsčiųjų perėjas, o štai Telšiuose atsiradusi pirmoji tokia perėja kelia gyventojams nemažai klausimų.
„Įdomu, kodėl mieste tėra tik viena tokia perėja ir kokiu tikslu ji apskritai įrengta? Jeigu jos nauda, palyginti su kitokio tipo pėsčiųjų perėjomis, gerokai didesnė, tai kodėl jų neįrengiama ir kitose miesto gatvėse?“ – domėjosi „Telšių ŽINIŲ“ skaitytojai.
Atsakydamas į gyventojams rūpimus klausimus VĮ „Telšių regiono keliai“ Saugaus eismo skyriaus vadovas Arūnas Raibužis informavo, kad kur ir kokio tipo pėsčiųjų perėją įrengti valstybinės reikšmės keliuose ir jų tąsose, kaip Luokės g., analizę atlieka ir sprendimus priima Kelių ir transporto tyrimo instituto specialistai.
„VĮ „Telšių regiono keliai“ su savo pasiūlymais Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos sudaromų atitinkamų programų procesuose dalyvauja tik kaip kelių valdytojas, kuris žino situaciją visame Telšių apskrities valstybinės reikšmės kelių tinkle. Mes buvome numatę ir teikėme didesnį sąrašą pėsčiųjų perėjų, kuriose tikslinga įrengti saugaus eismo priemones. Analizę atliko ir sprendimus priėmė Kelių ir transporto tyrimo instituto specialistai“, – komentavo A. Raibužis.
Jis informavo, kad šiais metais Telšių regiono valstybinės reikšmės kelių tąsose saugaus eismo priemonės įrengtos devyniose pėsčiųjų perėjose. Viso projekto sąmatinė vertė su projektavimo darbais siekia apie 172 224 eurus. Iš šių lėšų saugumo priemonės įrengtos šešiose pėsčiųjų perėjose Telšių mieste.
Visose pėsčiųjų perėjose įrengtas kryptinis perėjų apšvietimas, kai kur padarytos iškilios pėsčiųjų perėjos, ir prieš vieną, minėtąją Luokės g., padengta raudona antislydiminė danga.
Pranešama, kad raudonai dažytos perėjos labiau atkreipia vairuotojų ir pėsčiųjų dėmesį, o neslidi danga prieš jas didina saugumą. Tokios pėsčiųjų perėjos dažniausiai įrengiamos avaringuose kelio ruožuose, taip pat ten, kur yra dideli automobilių bei pėsčiųjų srautai, ir kt.
Inžinerinių saugaus eismo priemonių projektavimo ir įrengimo valstybinės reikšmės keliuose esančiose pavojingose pėsčiųjų perėjose viešojo pirkimo procedūras vykdė Lietuvos automobilių kelių direkcija.
„Pagrindinis dėmesys mažinant avaringumą valstybinės reikšmės keliuose yra skiriamas inžinerinėms eismo saugumo priemonėms įrengti avaringuose kelių ruožuose ir vadinamosiose „juodosiose dėmėse“, – pabrėžė A. Raibužis. „Juodoji dėmė“ – tai toks kelio ruožas metro atstumu, kur per 4 metus įvyksta 4 ar daugiau įskaitinių eismo įvykių ir jų metu žūva ar sužalojami žmonės.
Saugaus eismo skyriaus vadovas, paklaustas, ar Telšių mieste kada nors bus įrengta daugiau raudonų perėjų, sakė, kad pasiūlymus Automobilių kelių direkcijai dėl „juodųjų dėmių“ ir kitų rekonstrukcijų keliuose „Telšių regiono keliai“ tikriausiai teiks metų pabaigoje. Tad kokiose pėsčiųjų perėjose kokios saugumo priemonės bus atliktos ateityje, kol kas, anot pašnekovo, nėra aišku.
anokia cia naujiena,pries 10 ar 15 metu buvo raundonai pridaze per 3 menesius dingo tie dazai