• Pagrindinis
  • Kontaktai
  • Prenumeratos kaina
  • Reklama
  • Balsavimų archyvas
  • Pranešk naujieną
Telšių žinios - Telšių apskrities laikraštis
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video
No Result
View All Result
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video
No Result
View All Result
Telšių žinios - Telšių apskrities laikraštis
No Result
View All Result

Elekt­ro­mo­bi­liai: įžvel­gia­ma ir pliu­sų, ir mi­nu­sų

Telšių žinių redakcija
30 rugpjūčio, 2023
Kitos aktualijos, Pirmas puslapis, Pirmas puslapis
0

Eks­per­tų tei­gi­mu, pa­sta­ruo­ju me­tu au­ga elekt­ro­mo­bi­lių par­da­vi­mas ir žmo­nės vis daž­niau svars­to įsi­gy­ti eko­lo­giš­kes­nę trans­por­to prie­mo­nę. Pa­si­do­mė­jo­me, ką apie elekt­ro­mo­bi­lius ma­no tel­šiš­kiai ir ar elekt­ro­mo­bi­lių įkro­vi­mo sto­te­lių inf­rast­ruk­tū­ra mū­sų mies­te pa­kan­ka­ma.

Mo­ni­ka GIRD­VAI­NĖ

Re­gist­ruo­ti 37 elekt­ro­mo­bi­liai

„Re­git­ros“, vyk­dan­čios trans­por­to prie­mo­nių re­gist­ra­ci­jos pa­slau­gas, at­sto­vės spau­dai Jus­ti­nos Kaz­ra­gy­tės tvir­ti­ni­mu, ste­bint sta­tis­ti­ką ma­to­mi elekt­ri­nių trans­por­to prie­mo­nių re­gist­ra­ci­jos po­ky­čiai.

Tu­ri­mais duo­me­ni­mis, šiais me­tais Tel­šiuo­se re­gist­ruo­ti 37 tik elekt­ra va­ro­mi leng­vie­ji au­to­mo­bi­liai. Pa­ly­gi­ni­mui, praė­ju­siais me­tais tuo pa­čiu lai­ko­tar­piu jų bu­vo 16.

Tel­šiuo­se šiuo me­tu iš vi­so re­gist­ruo­ta 300 hib­ri­di­nių leng­vų­jų au­to­mo­bi­lių, o per­nai tuo pa­čiu me­tu jų bu­vo 236.

Tel­šių ra­jo­no sa­vi­val­dy­bė­je yra sep­ty­nios elekt­ro­mo­bi­lių įkro­vi­mo sto­te­lės. Trys jų, esan­čios Luo­kės g. 80, Res­pub­li­kos g. 30 ir Nau­jo­jo­je g. 5D, pri­klau­so Tel­šių ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jai. Ma­gist­ra­li­nia­me ke­ly­je A11 (Šiauliai–Palanga) prie ka­vi­nės „7 ki­lo­met­ras“ esan­ti sto­te­lė pri­klau­so AB Lie­tu­vos au­to­mo­bi­lių ke­lių di­rek­ci­jai.

Dar trys elekt­ro­mo­bi­lių įkro­vi­mo sto­te­lės įreng­tos Plun­gės g. 23, kuriomis nau­do­ja­si ir prie­žiū­rą vyk­do SĮ Tel­šių bu­tų ūkis ir pri­va­tus ju­ri­di­nis as­muo.
Ruo­šia­si ap­mo­kes­tin­ti

Sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jai ir Lie­tu­vos au­to­mo­bi­lių ke­lių di­rek­ci­jai pri­klau­san­čio­se sto­te­lė­se pa­slau­gos yra tei­kia­mos ne­mo­ka­mai, ta­čiau atei­ty­je už au­to­mo­bi­lių įkro­vi­mą kai ku­rio­se jų teks su­si­mo­kė­ti. Pa­sak Tel­šių ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos Stra­te­gi­nio pla­na­vi­mo ir in­ves­ti­ci­jų sky­riaus ve­dė­jos pa­va­duo­to­jos Edi­tos Ku­lie­šie­nės, ka­dan­gi dvi elekt­ro­mo­bi­lių įkro­vi­mo sto­te­lės (Res­pub­li­kos g. 30 ir Nau­jo­jo­je g. 5D) bu­vo įreng­tos iš Eu­ro­pos Są­jun­gos ir Sa­vi­val­dy­bės biu­dže­to lė­šų, jas Sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­ja yra įsi­pa­rei­go­ju­si iš­lai­ky­ti.

„Pen­ke­rius me­tus po pro­jek­to įgy­ven­di­ni­mo (iki 2026 01 14) elekt­ro­mo­bi­lių įkro­vi­mo sto­te­lė­mis gy­ven­to­jai ga­li nau­do­tis ne­mo­ka­mai, eksp­loa­ta­ci­jos iš­lai­dos šiuo lai­ko­tar­piu ap­mo­ka­mos iš Tel­šių ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės biu­dže­to lė­šų“, – kal­bė­jo E. Ku­lie­šie­nė.

Tel­šių ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos Sta­ty­bos ir ur­ba­nis­ti­kos sky­riaus ve­dė­jas Min­dau­gas Nor­kus in­for­ma­vo, kad Luo­kės g. 80 esan­ti elekt­ro­mo­bi­lių įkro­vi­mo sto­te­lė bu­vo įreng­ta ne iš Eu­ro­pos Są­jun­gos lė­šų, o iš ki­tų fi­nan­sa­vi­mo šal­ti­nių, to­dėl jos ap­mo­kes­ti­ni­mas yra įma­no­mas. Ta­čiau tai bus ga­li­ma pa­da­ry­ti tik pa­ren­gus tvar­ką bei pa­tvir­ti­nus įkai­nius.

„Ap­mo­kes­tin­ti aikš­te­lę pla­nuo­ja­ma nuo 2024 me­tų. Šiuo me­tu tvar­ka yra ruo­šia­ma. Tvar­ką ir įkai­nius tvir­tins Tel­šių ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės ta­ry­ba“, – sa­kė M. Nor­kus.

Tel­šių ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos at­sto­vės tei­gi­mu, gy­ven­to­jų nu­si­skun­di­mų dėl elekt­ro­mo­bi­lių įkro­vi­mo aikš­te­lių trū­ku­mo nė­ra gau­ta. Trū­ku­mo ne­jau­čia­ma, to­dėl ir įreng­ti nau­jų elekt­ro­mo­bi­lių įkro­vi­mo sto­te­lių ne­ke­ti­na­ma.

„Pla­nuo­jant Eu­ro­pos Są­jun­gos pro­jek­tus iki 2030 me­tų, al­ter­na­ty­vių­jų de­ga­lų įkro­vi­mo ir pa­pil­dy­mo inf­rast­ruk­tū­ros plėt­ros ne­nu­ma­ty­ta. Ad­mi­nist­ra­ci­ja ne­pla­nuo­ja pa­gal šią prie­mo­nę įreng­ti elekt­ro­mo­bi­lių sto­te­lių“, – tvirtino E. Ku­lie­šie­nė.

Nuo­mo­nės įvai­rios

So­cia­li­nio tink­lo „Fa­ce­book“ „Tel­šių ŽI­NIŲ“ pa­sky­ro­je gy­ven­to­jų pa­si­tei­ra­vo­me, ką ma­no apie elekt­ro­mo­bi­lius ir jų įkro­vi­mo aikš­te­lių inf­rast­ruk­tū­rą mū­sų mies­te.
Ir­man­to Dau­gin­čio ma­ny­mu, dėl elekt­ro­mo­bi­lio pir­ki­mo, kaip ir dėl ki­tų di­de­lę kai­ną tu­rin­čių pir­ki­nių, rei­kia pa­siskai­čiuo­ti. Be to, anot jo, įkro­vi­mo sto­te­lių mies­te tu­rė­tų bū­ti la­bai daug – po vie­ną ar du liz­dus prie kiek­vie­no dau­gia­bu­čio.

Min­dau­gas Kū­ra iš­reiš­kė nuo­mo­nę, kad elekt­ro­mo­bi­lis, kaip ir elekt­ri­nis pa­spir­tu­kas, tin­ka­mas ne­bent po vie­tą pa­va­ži­nė­ti, bet ne kaž­kur to­liau.

Kęs­tu­tis Juš­ka tei­gė tu­rin­tis nei­gia­mą nuo­mo­nę apie elekt­ro­mo­bi­lius. „Duk­ra tu­ri „Tes­lą“. Iš Da­ni­jos at­va­žiuo­ti kai­na­vo 10 eu­rų, pa­skui – 30 eu­rų, o da­bar ly­gu su dy­ze­liu. O kas bus, kai reiks ba­te­ri­ją uti­li­zuo­ti?“ – svars­tė gy­ven­to­jas.

Ma­ry­tės Mi­la­šie­nės tei­gi­mu, kol kas elekt­ro­mo­bi­lių įkro­vi­mo aikš­te­lių mū­sų mies­te pa­kan­ka, bet no­rint įkrau­ti au­to­mo­bi­lį daž­no­kai ten­ka pa­lauk­ti, nes ir vyks­tan­tys pro ša­lį už­su­ka įsi­krau­ti, ne tik vie­ti­niai gy­ven­to­jai.

Ke­lia­vo po Eu­ro­pą

Tel­šiš­kės Auš­ros Kar­ve­lie­nės šei­ma, elekt­ro­mo­bi­lį įsi­gi­ju­si dau­giau kaip prieš tre­jus me­tus, ne­si­gai­li dėl šio spren­di­mo ir var­di­ja to­kio au­to­mo­bi­lio pri­va­lu­mus.

Mo­te­ris kal­bė­jo, kad kai jie nu­si­pir­ko elekt­ro­mo­bi­lį, tuo me­tu Lie­tu­vo­je dar tik bu­vo pra­dė­ta vys­ty­ti inf­rast­ruk­tū­ra, įkro­vi­mo sto­te­lių ne­bu­vo daug, bet bu­vo la­bai įdo­mu iš­ban­dy­ti šito­kį au­to­mo­bi­lį. Šiuo me­tu si­tua­ci­ja pa­si­kei­tu­si į ge­rą­ją pu­sę.

„Pir­ma­sis elekt­ro­mo­bi­lis nu­va­žiuo­da­vo vos 100 ki­lo­met­rų va­sa­rą, tad jo il­gai neeksp­loa­ta­vo­me. Šiuo me­tu va­ži­nė­ja­me elekt­ro­mo­bi­liu, ku­ris vie­nu įkro­vi­mu įvei­kia apie 400 ki­lo­met­rų at­stu­mą. Lie­tu­vo­je, esant šal­toms žie­moms, elekt­ro­mo­bi­liu nu­va­žiuo­ja­mas at­stu­mas kren­ta maž­daug per pu­sę, tad, kaip juo­kia­mės, jis yra to­bu­la su­si­sie­ki­mo prie­mo­nė šil­tes­nio kli­ma­to kraš­tuo­se. Ta­čiau yra ir pliu­sų – žie­mą ne­rei­kia šil­dy­ti va­rik­lio, vos už­ve­dus ma­ši­ną, iš­kart pu­čia­mas šil­tas vė­je­lis. Pa­ly­gi­ni­mui, kaip įjun­gus plau­kų džio­vin­tu­vą, jis iš­kart šil­do“,– „Tel­šių ŽI­NIOMS“ pa­sa­ko­jo A. Kar­ve­lie­nė.

Dau­gu­ma elekt­ro­mo­bi­liu va­ži­nė­ja tik mies­tuo­se, kas yra la­bai pa­to­gu, ypač did­mies­čiuo­se. Ta­čiau jų šei­mai tai – pa­grin­di­nė ma­ši­na, ku­ria ne tik va­ži­nė­ja po Lie­tu­vą, bet jau du kar­tus įvei­kė vi­są Eu­ro­pą nuo Lie­tu­vos iki Is­pa­ni­jos.

„Eu­ro­pą per­va­žia­vo­me be di­des­nių iš­šū­kių. Ke­liau­da­mi nau­do­jo­mės ne tik že­mė­la­piu, bet ir elekt­ro­mo­bi­lių įkro­vi­mo sto­te­les žy­min­čia pro­gra­mė­le, tad at­si­žvelg­da­vo­me į su­sto­ji­mo vie­tas, ku­rių yra iš­ties la­bai daug. Be to, ma­ši­ną daž­nai pa­lik­da­vo­me įkrau­ti nak­čiai, lė­tu įkro­vi­mu, tad at­si­kė­lę ry­te „pil­nu ba­ku“ vėl leis­da­vo­mės į ke­lio­nę. 5000 ki­lo­met­rų at­stu­mą įveik­ti Eu­ro­po­je mums kai­na­vo apie 200 eu­rų“, – pa­tir­ti­mi da­li­jo­si mo­te­ris.

Jos tei­gi­mu, ieš­kant dau­giau elekt­ro­mo­bi­lio pliu­sų, bū­ti­na pa­mi­nė­ti jo eksp­loa­ta­ci­ją. Šei­ma 2,5 me­tų va­ži­nė­ja 2017 me­tų lai­dos „Chev­ro­let Bolt“, ku­riam per tą lai­ką te­ko tik pa­pil­dy­ti lan­gų skys­tį ir pa­keis­ti pa­dan­gas. Šiam au­to­mo­bi­liui ne­rei­kia keis­ti te­pa­lų, ne­su­si­dė­vi va­rik­lio dir­že­lis, nė­ra už­ve­di­mo pro­ble­mų žie­mą ir pan.

Inf­rast­ruk­tū­rą ver­ti­na ge­rai

Anot Auš­ros, ly­gi­nant su vi­sa Eu­ro­pa, Lie­tu­vo­je elekt­ro­mo­bi­lių įkro­vi­mo sto­te­lių yra ma­žiau, ta­čiau kai ku­riuo­se mies­tuo­se bei ke­ly­je Vilnius–Klaipėda vis dar yra ne­mo­ka­mų įkro­vi­mo vie­tų. Ki­to­se Eu­ro­pos ša­ly­se dau­gu­ma sto­te­lių jau ap­mo­kes­tin­tos, o ne­mo­ka­mų grei­to­jo įkro­vi­mo vie­tų ga­li­ma ras­ti ša­lia kai ku­rių pre­ky­bos cent­rų.

„Vil­niu­je, Kau­ne, Klai­pė­do­je ne­mo­ka­mų įkro­vi­mo sto­te­lių jau ne­bė­ra, o esan­čios ap­mo­kes­tin­tos iš­ties ne­ma­žu ta­ri­fu. Tad, žvel­giant į ten­den­ci­ją, tu­rint elekt­ro­mo­bi­lį, pri­va­lu įsi­reng­ti ir sau­lės elekt­ri­nę. Ta­da ke­lio­nės bus iš­ties pi­gios. Prie­šin­gu at­ve­ju, pa­ki­lus elekt­ros kai­noms, ke­lio­nės kai­na ga­li bū­ti pa­na­ši, kaip va­ži­nė­jant ben­zi­nu ir dy­ze­li­nu va­ro­mais au­to­mo­bi­liais“, – pa­ste­bė­jo pa­šne­ko­vė.

Kar­ve­lių šei­ma taip pat daug ke­liau­ja ir Lie­tu­vo­je, tad kal­bant apie Tel­šius, jų tei­gi­mu, tai pa­lan­kus mies­tas va­ži­nė­ti elekt­ro­mo­bi­liais.

„Prieš dve­jus me­tus, kai tik bu­vo pa­sta­ty­tos elekt­ro­mo­bi­lių įkro­vi­mo sto­te­lės prie tur­ge­lio ir Sa­vi­val­dy­bės pa­sta­to, jo­mis nau­do­da­vo­mės, ga­li­ma sa­ky­ti, mes vie­ni ir dar vie­nas ki­tas au­to­mo­bi­lis, daž­nai tik pra­va­žiuo­jan­tis. Ta­čiau šiuo me­tu jau ne­bė­ra taip pa­pras­ta ras­ti lais­vą vie­tą no­rint įkrau­ti ma­ši­ną, nes jų skai­čius per pa­sta­rą­jį lai­ką ge­ro­kai išau­go“, – kal­bė­jo tel­šiš­kė.

Kitas įrašas

Tvarkydamas sodybą rado du artilerijos sviedinius

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

CAPTCHA vaizdas
Atkurti Vaizdą

*

Video rekomendacijos:

Taip pat skaitykite:

Pirmas puslapis

Iš Vieš­vė­nų – į tarp­tau­ti­nę are­ną: Ge­das Alek­ve­ra­vi­čius at­sto­va­vo Lie­tu­vai pro­fe­si­nio meist­riš­ku­mo kon­kur­se
Kai ne­rū­šiuo­ja­me vais­tų – che­mi­niai pėd­sa­kai kė­si­na­si į po­že­mi­nius van­de­nis
Traškios bulvyčių spiralės, dėl kurių visi pames galvas
Poil­siauk at­sa­kin­gai: ką rei­kia ži­no­ti?
Per ren­gi­nį eis­mas gat­vė­je re­gu­liuo­tas ran­kų mo­si­ka­vi­mu
Žemaičių tautos vienybės diena Telšiuose

Žemaičių kultūra

Kryžiaus kelias – žemaitiško užsispyrimo mokykla
Sofijos festivalis – sustojimas prie to, kas išlieka
Jonas Vozbutas: „Stengėmės, kad festivalis būtų įsimintinas“
Stovyklos veikloms geri bet kokie orai
Tekstilės grandas, nenorėjęs plaukti pasroviui
Apie tai, kas neturi teisės būti pamiršta

Laisvalaikis

Traškios bulvyčių spiralės, dėl kurių visi pames galvas
Žemaičių tautos vienybės diena Telšiuose
Kraš­tie­čių šven­tė Luo­kė­je
Aly­tu­je paaiš­kė­jo jau­ni­mo leng­vo­sios at­le­ti­kos čem­pio­nai
Pasaulinio garso miuziklą „Mamma Mia!“ žiūrovams dovanoja „Limarko“
Bai­gė­si Že­mai­ti­jos kraš­to ir ap­lin­ki­nių ra­jo­nų se­niū­ni­jų šach­ma­tų ma­ra­to­nas

Sveikata

Kai ne­rū­šiuo­ja­me vais­tų – che­mi­niai pėd­sa­kai kė­si­na­si į po­že­mi­nius van­de­nis
Karštis ir sveikata: kaip apsisaugoti karštomis vasaros dienomis?
Kei­čia­si gy­dy­mo įstai­gų ver­ti­ni­mas: at­si­žvelgs ne tik į veik­lą ir fi­nan­sus, bet ir į po­žiū­rį į pa­cien­tą
Siū­lo­ma plės­ti de­fib­ri­lia­to­rių tink­lą: lai­ku su­teik­ta pa­gal­ba pa­dė­tų iš­gel­bė­ti tūks­tan­čius žmo­nių
Sveikatos priežiūra šiuolaikiniame pasaulyje
Kodėl profesionali burnos higiena svarbi net tiems, kurie valosi dantis du kartus per dieną?
No Result
View All Result

Laikraštis

Apklausa

Kur leidžiate savo atostogas?

Rezultatai

Loading ... Loading ...
  • Archyvas

Orai

Orai Telšiuose
Orai
Orai Telšiuose 2 savaitėms
  • Naujienos
  • Teminiai puslapiai
  • Teisėsauga
  • Laisvalaikis
  • Archyvas
  • Prenumeratos kaina
  • Reklama
  • Kontaktai

Visos teisės saugomos © 2021 tzinios.lt

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
No Result
View All Result
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video

Visos teisės saugomos © 2021 tzinios.lt

Skip to content
Open toolbar Pritaikymo neįgaliesiems įrankiai

Pritaikymo neįgaliesiems įrankiai

  • Padidinti tekstąPadidinti tekstą
  • Sumažinti tekstąSumažinti tekstą
  • Nuorodos pabraukimasNuorodos pabraukimas
  • Skaitomas šriftasSkaitomas šriftas
  • Reset Reset