Lapkričio 5, 12, 19 dienomis Telšių švietimo centre vyko mokymai „Dirbtinio intelekto tendencijos ir jų pritaikymas švietime“. Ši 24 akademinių valandų trukmės programa, skirta suaugusiųjų švietėjams ir mokymų organizatoriams, atspindėjo šiuolaikinio švietimo pokyčius ir siekį efektyviau taikyti technologijas ugdymo procese. Programos vykdytojas – Telšių švietimo centras, neformaliojo suaugusiųjų švietimo koordinatorius Telšių rajono savivaldybėje. Programos veikloms įgyvendinti lėšų skyrė Telšių rajono savivaldybė pagal Administracijos direktoriaus įsakymą iš 004 programos 01 tikslo 03 uždavinio 14 priemonės „Neformaliojo suaugusiųjų švietimo rėmimas“.
Mokymų poreikis ir svarba
Šiandieninėje sparčiai besivystančių technologijų aplinkoje dirbtinio intelekto (DI) įtaka tampa vis aktualesnė įvairiose srityse, įskaitant ir suaugusiųjų švietimą. Švietėjams atsiranda galimybė pasitelkti DI ne tik ugdymo turiniui kurti, bet ir mokymuisi personalizuoti, besimokančiųjų pasiekimams stebėti ir administracinėms užduotims optimizuoti.
Todėl mokymų tikslas buvo suteikti dalyviams naujausių žinių apie DI tendencijas ir jų praktinį taikymą švietimo procese, skatinti inovatyvius sprendimus suaugusiųjų švietimo srityje.
Mokymuose dalyvavo 18 asmenų, kurie atstovavo 10 įstaigų, organizacijų, teikiančių neformalųjį suaugusiųjų švietimą Telšių rajone: Telšių socialinių paslaugų centro Globos centrui, Telšių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biurui, Žemaičių muziejui „Alka“, Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmų Telšių filialui, Telšių trečiojo amžiaus universitetui, VšĮ Žemaitijos verslo centrui, Užimtumo tarnybai, Telšių kultūros centrui, asociacijai „Vokiečių kalbos ir kultūros draugų klubas“ ir Telšių švietimo centrui.
Programos turinys
Mokymuose dalyviai susipažino su pagrindinėmis DI sąvokomis, istorine raida ir technologijų rūšimis. Tai padėjo suvokti DI evoliuciją iki šių dienų. Dalyviai aptarė svarbiausias DI technologijas, susipažino su populiariausiais DI įrankiais. Buvo išnagrinėtos DI panaudojimo galimybės švietimo kontekste, įskaitant personalizuotą mokymąsi, besimokančiųjų pažangos analizę ir vertinimo automatizavimą. Visos temos buvo papildytos praktinėmis užduotimis, kurios dalyviams leido geriau įsisavinti teorinę medžiagą. Dalyviai išbandė populiariausius DI įrankius ir platformas, skirtas mokymo medžiagai kurti bei administraciniams procesams. Šios žinios buvo svarbios siekiant pritaikyti DI sprendimus kasdienėje veikloje.
Mokymus vedė lektorė, dirbtinio intelekto specialistė Evelina Kvietkienė, turinti daug patirties šioje srityje. Ji ypač didelį dėmesį skyrė DI poveikio visuomenei analizei ir kvietė kritiškai vertinti DI poveikį mokymosi procesams. Mokymai vyko draugiškoje, įtraukiančioje į diskusijas aplinkoje. Dalyviai diskutavo apie etiką, naudojant DI įrankius – kaip užtikrinti besimokančiųjų privatumą ir išvengti galimų grėsmių. Taip pat analizavo, kaip DI keičia mokytojo vaidmenį ir ugdymo turinį.
Mokymų diena – Suaugusiųjų mokymosi savaitės renginys
Paskutinė mokymų diena, lapkričio 19-oji, vyko per Lietuvos suaugusiųjų mokymosi savaitę, kuri šiais metais vadinosi „Nustebink save mąstymu!“. Tai suteikė mokymams dar daugiau prasmės – drauge su kolegomis įgijome naujų žinių ir kompetencijų, kurios suteikia įvairiapusių galimybių prisidėti prie suaugusiųjų švietimo inovacijų įgyvendinimo rajone.
Telšių švietimo centro metodininkė Nijolė VAIČEKAUSKĖ