Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA) skelbia lietuvių kalbos ir literatūros bei matematikos pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimų (PUPP) rezultatus.
Vieni kalba, jog mokiniams tokių patikrinimų per daug ir nuo jų jaunimas patiria tik stresą. Kiti teigia, jog būtina pasitikrinti sukauptas žinias.
„Telšių ŽINIOS“ domisi, kaip sekėsi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą atlaikyti mūsų rajono dešimtokams.
Aurelija SERVIENĖ
Pasiekimų vidurkis didesnis nei praėjusiais metais
Gegužę NŠA organizuotame elektroniniame lietuvių kalbos ir literatūros pasiekimų patikrinime iš viso mūsų šalyje dalyvavo 24,9 tūkst., o matematikos – 25 tūkst. mokinių.
Nacionalinė švietimo agentūra skelbia, jog šiemet PUPP dalyvavusių dešimtos klasės moksleivių pasiekimų vidurkis didesnis nei praėjusiais metais.
Remiantis lietuvių kalbos ir literatūros PUPP rezultatais, šiais metais dešimtokų surinktų taškų vidurkis šalyje siekia 46,5 iš 80 galimų taškų. 2022 m. jis sudarė 45 taškus iš tiek pat galimų.
Matematikos PUPP taškų vidurkis šiemet išaugo iki 21,9 iš 45 galimų taškų. Praėjusiais metais per matematikos PUPP surinktas taškų vidurkis siekė 16,6 taško iš 45 galimų.
Šiais metais dešimtokams geriau sekėsi atlikti žinių ir supratimo nei matematikos taikymo ir matematinio mąstymo reikalaujančias užduotis. Lietuvių kalbos ir literatūros patikrinime mokiniams geriausiai sekėsi kalbėjimo, kalbos pažinimo ir vartojimo bei teksto suvokimo užduotys, prasčiau – teksto kūrimas.
Pagerėjo matematikos rezultatai
Telšių rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Renata Buivydienė informavo, jog pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinime dalyvavo 385 Telšių rajono dešimtokai (pirmokai gimnazistai). Iš jų – 54 Telšių regioninio profesinio mokymo centro mokiniai.
R. Buivydienės teigimu, lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo pasiekimų rezultatai labai panašūs į pernykščius. Patenkinamo lygio nepasiekė 5,2 proc. mokinių (pernai – 5,12 proc.), pagrindinį ir aukštesnįjį lygį (6–10 balų) pasiekė 71,43 proc. mokinių (pernai – 69,82 proc.). Dešimtukus gavo 2,08 proc. (8 mokiniai), pernai – 2,43 proc. (9 mokiniai).
Matematikos pagrindinio ugdymo pasiekimų rezultatai šiemet geresni nei pernai. Patenkinamo lygio nepasiekė (neigiamus įvertinimus gavo) beveik 10 proc. mažiau mokinių – 32,73 proc. (pernai buvo 41,9 proc.). Šiais metais daugiau mokinių pasiekė pagrindinį ir aukštesnįjį lygį (34,55 proc., 2022 m. – 20,27 proc.). Aukščiausius įvertinimus (dešimtukus) gavo 5 mokiniai, devynetais įvertinta 18 mokinių (pernai dešimtukų negavo nė vienas, 4 mokiniai gavo devynetus).