
Italų gamintojo „FIAT” automobiliai, nors ir žinomi dėl savo kompaktiško dizaino ir ekonomiškumo, neretai susiduria su tam tikrais techniniais iššūkiais. Laiku pastebėti ir pašalinti gedimus gali ne tik užtikrinti sklandų automobilio darbą, bet ir apsaugoti nuo žymiai didesnių išlaidų ateityje. Šiame straipsnyje apžvelgsime dažniausiai pasitaikančius „FIAT” modelių gedimus ir patarsime, kokias dalis reikėtų keisti prioriteto tvarka. Už straipsnį dėkojame https://daliubaze.lt/
Elektros sistemos problemos
Vienas dažniausių „FIAT” automobilių gedimų – elektros sistemos sutrikimai. Ypač populiarūs „Punto”, „500″ ir „Panda” modeliai neretai susiduria su generatoriaus problemomis. Ekspertai rekomenduoja nevilkinti generatoriaus diržo keitimo (rekomenduojama keisti kas 60-80 tūkst. km) ir reguliariai tikrinti akumuliatoriaus būklę. Pastebėjus, kad prietaisų skydelyje mirksi įspėjamosios lemputės arba sunkiai užsiveda automobilis, verta nedelsiant patikrinti generatorių, nes jo gedimas gali sutrikdyti visą elektros sistemą.
Pavarų dėžės problemos
„FIAT” automobiliai, ypač su automatinėmis pavarų dėžėmis, kartais susiduria su transmisijos problemomis. Modeliuose kaip „Bravo”, „Tipo” ir „Doblo” neretai pasitaiko pavarų perjungimo mechanizmo nusidėvėjimas. Svarbu reguliariai keisti pavarų dėžės alyvą (rekomenduojama kas 40-60 tūkst. km), nes tai gali pailginti jos tarnavimo laiką ir išvengti brangaus remonto. Jei pastebite neįprastus garsus perjungiant pavaras arba trūkčiojimą važiuojant, tai gali būti ženklas, kad reikia patikrinti pavarų dėžės būklę.
Pakabos sistemos gedimai
Dėl Europos kelių būklės „FIAT” automobilių pakabos sistema dažnai patiria didelę apkrovą. Amortizatoriai, stabilizatoriaus traukės ir svirčių įvorės yra tos dalys, kurios nusidėvi greičiausiai. Ekspertai rekomenduoja tikrinti pakabos būklę bent kartą per metus arba kas 20 tūkst. kilometrų. Laiku pakeistos pakabos dalys ne tik užtikrins saugų vairavimą, bet ir apsaugos nuo didesnių gedimų, kurie gali paveikti ratus ar net kėbulą.
Variklio problemos
„FIAT” varikliuose, ypač dyzeliniuose „MultiJet”, dažnai pasitaiko EGR vožtuvo užsikimšimas ir turbokompresorių gedimai. Reguliarus alyvos ir filtrų keitimas (rekomenduojama kas 10-15 tūkst. km) yra esminė profilaktikos priemonė. Taip pat svarbu naudoti aukštos kokybės kurą, nes tai gali sumažinti nuosėdų kaupimąsi degalų sistemoje. Pastebėjus, kad automobilis pradeda prarasti galią arba padidėja degalų sąnaudos, verta patikrinti EGR vožtuvą ir turbokompresoriaus būklę.
Stabdžių sistema
Stabdžių kaladėlės ir diskai yra tos dalys, kurios dėl nuolatinio naudojimo nusidėvi greičiausiai. Rekomenduojama tikrinti jų būklę kas 10-15 tūkst. kilometrų ir keisti kaladėles, kai jų storis pasiekia minimalų lygį (apie 3 mm). Laiku pakeistos stabdžių dalys ne tik užtikrins saugų sustojimą, bet ir apsaugos nuo brangesnių stabdžių sistemos komponentų, tokių kaip suportai, gedimo.
Išvados
„FIAT” automobiliai, kaip ir bet kurie kiti, reikalauja reguliarios priežiūros. Laiku pakeistos susidėvėjusios dalys gali užkirsti kelią rimtesniems gedimams ir sutaupyti nemažai lėšų ilguoju laikotarpiu. Svarbiausia – atkreipti dėmesį į automobilio siunčiamus signalus: neįprastus garsus, virpesius ar įspėjamąsias lemputes prietaisų skydelyje, nes tai dažnai yra pirmieji ženklai, kad kažkuri automobilio dalis reikalauja dėmesio. O jas rasti kiekvienam modeliui galite https://daliubaze.lt/automobilis/fiat/
Reguliarus automobilio patikrinimas specializuotame servise bent kartą per metus, net jei nėra akivaizdžių gedimo požymių, yra patikimiausia prevencijos priemonė, padėsianti išvengti netikėtų gedimų ir užtikrinti ilgą jūsų „FIAT” automobilio tarnavimo laiką.