Ruduo simbolizuoja vienų darbų pradžią, kitų – pabaigą. Šaltuoju metų laiku Telšių aeroklubas sumažina savo veiklos apimtis, analizuoja padarytus darbus, aptaria rengtus čempionatus, šventes, iškilusias problemas, dėlioja ateities planus. Apie tai „Telšių ŽINIOS“ kalbėjosi su klubo viršininku Antanu Baubliu bei tarybos pirmininku Stasiu Kasparavičiumi.
Būrelis entuziastų iš Telšių amatų mokyklos pirmąją sklandymo stotį Telšiuose įkūrė 1935 m. gegužės mėnesį. Ji buvo užregistruota Lietuvos aeroklube. Dabar gyvuojantis sklandymo klubas įkurtas 1957 m., o 1961-aisiais pervestas į buvusio „DOSAAF“ organizaciją. 1967 m. klubui buvo lemta persikelti į naujai įrengtą aerodromą Degaičiuose.
Telšių aeroklubo viršininkas A. Baublys pasakojo, kad 1990 m. po „DOSAAF“ panaikinimo Lietuvoje visas klubo turtas – pastatai, inventorius, aviacinė technika – perėjo valstybės žiniai. Šiandien turto priežiūra paskirta Kūno kultūros ir sporto departamentui (KKSD). Telšių aeroklubas turtu naudojasi pagal sudarytą panaudos sutartį.
Iki 1990 m. Lietuvoje veikė 13 sklandymo klubų. Šiuo metu veiklą vykdo vos keletas. Negaunant finansavimo, ir likusiems klubams gresia išnykimas. A. Baublys sakė, kad „kol turtas yra valstybės, negalime dalyvauti jokiuose finansavimo projektuose, pritraukti investicijų. Mes net nesitikime, kad turtas bus perduotas Telšių ar Lietuvos aeroklubui, net Telšių r. savivaldybė jo negauna. Užtektų pakeisti Sporto įstatyme vieną pastraipą bei įtraukti sportinės aviacijos aerodromus į sporto bazių sąrašus ir finansavimas būtų skiriamas, kaip numatyta įstatyme“.
Telšių aeroklubo tarybos pirmininkas S. Kasparavičius pažymėjo, kad šiandien Degaičių sen. veikiantis klubas yra vienas gyvybingiausių šalyje ir lyderis Žemaitijoje. „Esame išsaugoję visą turėtą aviacinę techniką. Trys lėktuvai „Wilga“, keturi treniruočių sklandytuvai „Jantar – standart“, vienas atviros klasės LAK-12 „Lietuva“. Skraidančių lėktuvų dabar daugiau už mus turi tik Kauno sklandymo klubas“, – pasakojo S. Kasparavičius.
Įvairiausių renginių Telšių aerodrome tikrai netrūksta. 2012 m. suorganizuotas Lietuvos Respublikos klubinės klasės sklandymo čempionatas, surengta aviacijos šventė Lietuvos aeroklubo 85-mečiui paminėti. 2013 m. Degaičiuose vyko Lietuvos Respublikos atviros klasės čempionatas, o aviacijos šventėje, skirtoje S. Dariaus ir S. Girėno skrydžio per Atlantą 80-mečiui paminėti, dalyvavo gausus būrys geriausių Lietuvos aviatorių bei aviakonstruktorių.
Galima pasidžiaugti ir tuo, kad Telšių aeroklubas atgaivino vaikų (nuo 9 iki 14 m.) aviacijos mokyklos darbą. Pirmų metų skraidymus sėkmingai baigė aštuoni vaikai. A. Baublys teigė dedąs daug pastangų, kad kitais metais būtų galima skristi mokomuoju sklandytuvu L-13 „Blanik“.
Džiugu, kad Telšių aerodromas jau 23 metus yra saugomas, prižiūrimas ir išlaikomas vien dėl vadovų entuziazmo bei pasiaukojimo. Vaikams ir jaunimui suteikiamas užimtumas, vykdoma sportinė veikla, rengiamos įvairios aviacijos šventės.
Telšių aeroklubui talkina Degaičių seniūnija, seniūnas Antanas Kontrimas, Telšių rajono savivaldybė, atskiri verslininkai, bendrovės „Telšių keliai“, „Žilevana“, „Prie Luksto“, „Versina“, „Medūnė“, „Arisanda“, Z. Mockaus IĮ, „Skandye“, „Slėnis“, „Telšių vandenys“, „Virbarta“, „Elektrovoltas“, „Eigirdžių agrofirma“.
Telšių aeroklubo viršininkas A. Baublys ir tarybos pirmininkas S. Kasparavičius viliasi, kad ateityje bus priimtas tinkamas sprendimas ir Telšių aerodromas suras savo šeimininką. Šiuo metu belieka išsaugoti turimą turtą, kurį iš naujo sukurti būtų neįmanoma.