Gerėjanti transporto infrastruktūra ir augantis vairuotojų sąmoningumas per pastaruosius penkerius metus, deja, nesumažino tragiškų incidentų keliuose: kasmet pagrindine eismo įvykių priežastimi išlieka greičio viršijimas.
Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos Transporto infrastruktūros planavimo ir inovacijų departamento direktoriaus Aivaro Vilkelio, greičio viršijimas dažniausiai nulemia itin skaudžias eismo įvykių pasekmes.
„Raginame vairuotojus laikytis Kelių eismo taisyklių, paisyti kelio ženklų nurodymų, važiuoti leistinu, saugiu greičiu. Kelių eismo taisyklių privaloma laikytis visuomet, nepriklausomai nuo to, kokios greičio kontrolės priemonės yra taikomos“, – primena pašnekovas.
Praktiškai edukuoti vairuotojus
Šių metų pavasarį pasirašytame „Nemuno žiedo“ memorandume – planai gerinti infrastruktūrą, propaguojant ir didinant eismo saugumą šalyje, vykdyti praktinę vairavimo edukaciją, prieinamą visiems norintiems. Nacionalinės sporto agentūros Infrastruktūros skyriaus vedėjo Rimanto Šerkšno teigimu, Kačerginėje esanti trasa yra tinkama įvairioms veikloms.
„Trasa turi labai gerą reljefą – kalniukai, posūkiai, atskira vidinė ir išorinės dalys. Čia galėtų vykti karių, pareigūnų mokymai, vairuotojų pažymėjimų perlaikymai. Netgi taksi vairuotojai, pavežėjai čia galėtų atskirus mokymus turėti“, – pastebi Sporto agentūros atstovas.
Pasak R. Šerkšno, trasa yra puiki vieta formuoti saugaus eismo įgūdžius, pavyzdžiui, mokytis vairuoti esant šlapiai, slidžiai kelio dangai.
„Greičio mėgėjai ne visada įvertina galimas nesaugaus greičio pasekmes, tačiau čia vairuotojai, padedami profesionalių instruktorių, galėtų ne tik ekstremalias situacijas išbandyti, bet ir savo kailiu pajusti, koks pavojus kyla nesilaikant saugaus greičio“, – atkreipia dėmesį pašnekovas.
R. Šerkšno įsitikinimu, ne tik patenkinę adrenalino poreikį, bet ir pamatę, kokios grėsmės laukia, greičio mėgėjai galbūt ir gatvėje elgtųsi atsargiau, tad mokymai veiktų ir kaip prevencinė priemonė.
Saugus greitis – pagarba kitiems
Sportinio ir ekstremalaus vairavimo įgūdžių mokančios „Slalomo akademijos“ prezidentas Saulius Vilčinskas sako, kad net ir į stovintį prie sankryžos automobilį gali rėžtis akimirksniui žvilgsnį į šoną atitraukęs kitas vairuotojas.
„Tačiau saugesnis gali jaustis kiekvienas, kuris greičio ribojimo ar automagistralės ženklą mato ne kaip užduotį (kurią dažnai ir viršija), bet kaip galimybę“, – pabrėžia jis.
Anot S. Vilčinsko, norint važiuoti saugiau kelyje ir sumažinti riziką sukelti ar papulti į eismo įvykį, reiktų vadovautis keliais principais.
„Judėti eismo srauto greičiu, nevažiuoti šalia kito automobilio ilgiau nei kelias sekundes, vengti ir ilgai neužsibūti aklosiose kitų vairuotojų matomumo zonose, būti lengvai prognozuojamam prieš kitus eismo dalyvius ir gerbti kitų laiką bei sveikatą“, – kalba „Slalomo akademijos“ vadovas.
Publikacija parengtabendradarbiaujant su AB Lietuvos automobilių kelių direkcija.
Ž-310