Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) praneša, kad šiais metais valstybinės reikšmės keliuose jau baigiami rengti ir pradės veikti dar 50 greičio matuoklių sistemų. Viena jų – per Telšių rajoną einančios automagistralės Šiauliai–Palanga atkarpoje.
Monika GIRDVAINĖ
LAKD, įrengianti vidutinio greičio matuoklių sistemas (VGMS), informuoja, kad valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai. Jie įrengti 81-ame kelio ruože.
Šiais metais valstybinės reikšmės keliuose jau baigiami rengti ir iki metų pabaigos pradės veikti dar 50 greičio matuoklių sistemų.
LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas pranešė, kad šiuo metu Telšių rajone baigiama įrengti viena vidutinio greičio matavimo sistema valstybinės reikšmės kelyje A11 (Šiauliai–Palanga). Vidutinis važiavimo greitis bus fiksuojamas šio kelio ruože nuo 69,690 km (Telšių r. ties žiedu prie kavinės „Branša“) iki 89,240 km (Plungės r. ties Staneliais). Įrenginiai ir ženklai ties nurodytais kilometrais pastatyti jau gerokai anksčiau, bet sistema kol kas dar neveikia. Daugiau VGMS Telšių rajone artimiausiu metu įrengti neplanuojama.
„Greičio matuoklių įrengimas vykdomas etapais: atliekami įrangos derinimo ir metrologijos darbai, todėl veikiančių ruožų skaičius taip pat kinta kasdien“, – komentavo S. Jansonas.
Mūsų rajone veikia anksčiau įrengta VGMS kelio A11 ruože nuo 40,33 km (Šiaulių r.) iki 47,45 km (Telšių r.) ir nuo 49,55 km iki 55,73 km (Telšių r.).
Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.
Apie kelio ruožą, kuriame įrengti nustatyto greičio režimo ar kitus pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai, informuoja kelio ženklai Nr. 636 „Automatinė eismo kontrolė“.
„Greičio matuoklių įrengimo vietos nustatomos atsižvelgus į kriterijus, nurodytus Automobilių kelių direkcijos paruoštose greičio matuoklių įrengimo eiliškumo nustatymo metodikose. Vieni svarbiausių kriterijų yra vidutinis metinis paros eismo intensyvumas, eismo įvykių pasekmės, kai nesaugus važiavimo greitis yra, tikėtina, pagrindinė eismo įvykius nulėmusi priežastis, lenkimo ribojimai kelio ruože. Prioritetinę eilę sudaro pagal nustatytus kriterijus atrinkti valstybinės reikšmės kelių ruožai, kuriuose eismo saugos požiūriu tikslingiausia būtų diegti greičio kontrolės sistemas“, – rašoma LAKD pranešime.
Atkreiptinas dėmesys, kad greičio viršijimas dažniausiai nulemia itin skaudžias eismo įvykių pasekmes, todėl vairuotojai raginami laikytis Kelių eismo taisyklių, paisyti kelio ženklų nurodymų, važiuoti leistinu, saugiu greičiu.