Variklio alyva pats svarbiausias skystis automobilyje, be kurio variklis bus sugadinamas nepataisomai. Alyva užtikrina tepimą ir tam tikrą aušinimą vidinėms variklio detalėms. Jos lygį reikėtų tikrinti kiekvieną kartą sustojus degalinėje ir, jeigu tepalo trūksta, įpilti.
Tačiau, kur gi kartais dingsta variklio alyva, kaip šią problemą išspręsti ir ar apsimoka tai daryti?
Nusidėvėję stūmoklių žiedai
Pradedant blogiausiu scenarijumi, tai variklio alyvos lygis gali mažėti dėl susidėvėjusių stūmoklių žiedų. Jie variklyje patiria itin didelę trintį ir aukštą temperatūrą. Laikui bėgant jie nusidėvi ir praleidžia alyvą į degimo kamerą, taip deginant alyvą kartu su degalais.
Turėkite omeny, kad deganti alyva skleidžia mėlynus dūmus ir specifinį kvapą, todėl melsvi išmetimo dūmai jau yra gana aiškus įspėjimas, kad deginama variklio alyva.
Stūmoklių žiedų keitimas yra ilgas ir sudėtingas darbas, kuriam labiau tinka pavadinimas “kapitalinis variklio remontas”.
Pasenę riebokšliai arba tarpinės
Laikui bėgant guminiai riebokšliai bei tarpinės sukietėja ir nebeužtikrina sandarumo. Dažniausiai alyva prasisunkia pro vožtuvų dangtelių bei karterio tarpines, alkūninio veleno riebokšlius. Alyva gali sunktis ir į turbiną, todėl rekomenduojame nuvykti į autoservisą variklio patikrai, kurios metu specialistai nustatys vietą, pro kurią sunkiasi alyva.
Netinkama variklio alyva
Galiausiai, tepalai automobiliui gali būti netinkami. Jeigu gamintojas rekomenduoja naudoti 10W40 klampumo alyvą, o jūsų variklyje supilta 5W20 alyva, tai dėl mažesnio klampumo tepalai gali pradėti sunktis pro įvairias vietas, kaip tarpinės, tepimo kanalai, vožtuvai.
Visada naudokite tik gamintojo rekomenduojamą alyvą, keiskite ją laiku ir reguliariai tikrinkite variklio tepalo lygį. Daugybė problemų prasideda būtent nuo nelaiku keičiamos alyvos ir prastos jos kokybės.