![](https://tzinios.lt/wp-content/uploads/2022/01/punktas.jpg)
Praėjusią savaitę sergančiųjų COVID-19 liga skaičius Telšių rajone perkopė tūkstantį. Užsikrėtusiųjų koronavirusine infekcija daugėjant tiek mūsų rajone, tiek ir visoje Lietuvoje, tyrimus šiai ligai nustatyti imančiuose mobiliuosiuose punktuose ir juos tiriančiose laboratorijose – įtemptas laikas. Kaip su kilusiais iššūkiais tvarkomasi Telšių mobiliajame punkte?
Monika GIRDVAINĖ
Trigubai daugiau ėminių
Sparčiai plintant koronaviruso omikron atmainai, daugėjant sergančiųjų ir besitiriančiųjų dėl šios ligos, mobiliuosiuose punktuose išsitirti norintys gyventojai tyrimo kartais laukia kelias dienas ar net ilgiau, o eilėse ėminiams priduoti, būna, tenka pastovėti net po valandą. Pavyzdžiui, kaimyninio Mažeikių rajono gyventojai praėjusią savaitę skundėsi, kad tyrimo savo mieste reikia laukti net dvi darbo dienas, o jei dar pasitaiko savaitgalis, laukimo terminas pailgėja iki keturių dienų.
Telšių mobiliojo punkto koordinatoriaus Telšių rajono pirminės sveikatos priežiūros centro direktorės Laimos Jurytės-Zakarauskienės teigimu, su kylančiais iššūkiais susitvarkoma – norinčiųjų išsitirti srautai reguliuojami pailginus mobiliojo punkto darbo laiką, padažninus pacientų priėmimo laiką. Taip pat punkte dirba daugiau darbuotojų.
Pastarosiomis dienomis paimama po 600 PGR ėminių per dieną, kai, pavyzdžiui, lapkričio mėnesį tokių ėminių buvo paimama iki 200.
„Šis laikotarpis išskirtinis tuo, kad reikia atlikti didelį skaičių COVID-19 ligos PGR tyrimų, nes didžioji dalis pacientų jaučia minėtai ligai būdingus simptomus. Tokių kiekių būtent PGR tyrimų dar nėra buvę. Telšių mobiliojo punkto darbo grafikas yra visada koreguojamas įvertinant pacientų srautus – mums ypač svarbu sudaryti sąlygas tirtis visiems norintiesiems“, – kalbėjo L. Jurytė-Zakarauskienė.
Į Telšius tyrimų atlikti atvyksta nemažai kaimyninių rajonų gyventojų. Sulaukiama ir tokių pacientų, kurie radę laisvą vietą išsitirti atvyksta net ir 300 kilometrų. Telšių mobiliajame punkte besitiriančių ne mūsų rajono gyventojų ėminiai sudaro apie trečdalį visų paimamų ėminių.
Pakoreguotas darbo laikas
Direktorė pažymėjo, kad šiuo metu pacientai išsitirti registruojami kas vieną minutę. Jos tvirtinimu, Telšių rajono gyventojams tyrimo nereikia laukti ilgiau nei vieną dieną, stengiamasi sudaryti galimybes, kad būtų galima užsiregistruoti tai pačiai dienai.
„Jei nėra laisvų laikų, reikia prisijungti prie sistemos kitos dienos ryte arba vakare, nes laikai yra papildomi du kartus per dieną, kad Telšių rajono gyventojai galėtų pas mus patekti kuo greičiau. Užtikriname poreikį turintiesiems simptomų paslaugą gauti per 24 valandas. Labai stengiamės, kad telšiškiams nereiktų paslaugų ieškoti svetur, tad prašome nuolat stebėti laikus.
Turime mažą aikštelę, tad atsipalaiduoti negalime nė minutei, kad neužsikimštų gatvė. Laukimui vietos nėra, tik – judesiui“, – teigė L. Jurytė-Zakarauskienė.
Šiuo metu Telšių mobilusis punktas dirba kasdien nuo 8 iki 19 valandos. Iki 17 val. dirba dvi komandos, o papildomai prijungta dar viena komanda dirba iki 19 val. Šeštadieniais darbo laikas – nuo 8 iki 17 valandos.
Atsakymų tenka palaukti
Gerokai išaugus tyrimų skaičiui, paimti ėminiai į laboratoriją Klaipėdoje vežami jau ne vieną, o du kartus per dieną – ryte ir vakare. Taip stengiamasi užtikrinti, kad pacientai tyrimo atsakymus gautų per 24 valandas.
„Laboratorija informavo, kad dėl didelio srauto vėluojama suvesti pacientų atsakymus. Pridavus ėminį nuo aštuntos iki šešioliktos valandos, tyrimų atsakymai yra suvedami į www.esveikata.lt iki kitos dienos šešioliktos valandos, o jei tyrimai priduodami nuo šešioliktos iki devynioliktos valandos, tai tyrimų atsakymai būna suvesti iki kitos dienos devynioliktos valandos. Tyrimus laboratorija atlieka anksčiau, tik užtrunka, kol duomenis suveda į sistemą“, – informavo Telšių r. PSPC direktorė.
Ne anksčiau kaip po paros neradus ėminio atsakymo, įstaigos vadovė rekomenduoja skambinti Telšių mobiliojo punkto konsultanto numeriu +370 659 04991.