
Šį mėnesį vykusiame Telšių rajono savivaldybės administracijos Eismo saugumo komisijos posėdyje daug dėmesio skirta gyventojų klausimų ir pasiūlymų dėl eismo sąlygų gerinimo atliekant Telšių miesto gatvių rekonstravimo darbus nagrinėjimui. Taip pat komisijos nariai svarstė gautus prašymus.
Antanas NEKRAŠIUS
„Kranto“ progimnazijos prašymas
Telšių „Kranto“ progimnazijos direktorė Irena Daubarienė į Eismo saugumo komisiją kreipėsi su prašymu padėti išspręsti probleminę situaciją dėl saugaus progimnazijos mokinių atvykimo į mokyklą.
„Užfiksuotas ne vieno mokyklos bendruomenės nario žodinis paliudijimas, jog ne kartą trūko labai nedaug, kad įvyktų nelaimė Masčio gatvės atšakoje į mokyklą, – rašte dėsto „Kranto“ progimnazijos direktorė. – Nors minėtoje gatvės atšakoje (skersgatvyje) yra dvi pėsčiųjų perėjos, dėl nuolatinio gausaus automobilių stovėjimo gatvės pakraštyje labai pablogėja matomumas (ypač nedideliems mokinukams), taip pat labai sunku prasilenkti automobiliams, tarp jų ir aptarnaujančių tarnybų, ypač žiemą, kai net gatvės nuvalyti neįmanoma.“
Anot I. Daubarienės, tiek Telšių „Kranto“ progimnazijos tarybos, tiek mokyklos tėvų aktyvo posėdžiuose šis klausimas labai dažnai keliamas ir yra aktualus, kadangi tėvai nerimauja dėl savo vaikų saugumo. Esą bendruomenė pasiūlė apriboti minėtame Masčio gatvės skersgatvyje automobilių stovėjimo laiką, paliekant galimybę juos gyventojams statyti gatvėje tik nuo vakaro iki ryto (vėliausiai 7 val.).
Eismo saugumo komisijos narys, Telšių miesto seniūnijos seniūnas Česlovas Ubartas svarstė, jog prieš priimant sprendimą reikėtų atsižvelgti, kad minėtame skersgatvyje automobilius laiko šalia gyvenantys žmonės. „Kur tie gyventojai laikys savo mašinas? Aišku, galime uždrausti, bet tuoj kils kitas pasipiktinimas – tie patys gyventojai užvers mus raštais“, – kalbėjo Č. Ubartas.
Telšių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus viršininkas Robertas Gečas palaikė Telšių miesto seniūno poziciją: „Vien per draudimus problemų neišspręsime – visi turime sutilpti mieste.“ Kalbėdamas apie mokinių saugumą, R. Gečas pabrėžė, jog yra įrengti šaligatviai, o ir automobilių greitis minėto skersgatvio atkarpoje nėra didelis.
„Patys tėvai, atvežę vaikus į mokyklą, užkiša tą gatvę: prieš aštuonias ryte, kai pradeda vežti ir iki pat ugdymo įstaigos laiptų. Paskui apsisuka aikštelėje ir nebesutelpa su kitais mokinius atvežusiais tėvais. Pradeda vienas kitam trukdyti, – dėstė Eismo saugumo komisijos pirmininkas Artūras Stirbys. – Mano nuomone, užuot vežę vaikus iki pat durų, tėvai turėtų juos nuvesti.“
A. Stirbį palaikė kitas Eismo saugumo komisijos narys – Telšių rajono savivaldybės tarybos narys Kazys Lečkauskas. Esą tik tėvų geranoriškumas išspręs saugaus „Kranto“ progimnazijos mokinių atvykimo į mokyklą problemą.
Išsiblaškę vairuotojai trukdo autobusams
Uždarosios akcinės bendrovės Telšių autobusų parko techninis direktorius, laikinai einantis bendrovės direktoriaus pareigas, Marius Viburys į Eismo saugumo komisiją kreipėsi dėl problemos, su kuria susiduria maršrutinių autobusų vairuotojai Gedimino ir Kalno gatvių sankryžoje. Iš Gedimino gatvės link Regioninės Telšių ligoninės, esančios Kalno gatvėje, yra vienpusis eismas. Eismo dalyviai, išvažiuojantys iš Gedimino g. 17 / Kalno g. 21 (Telšių mobilusis punktas) ir iš Kalno g. 21A kiemo (Žemaitijos psichikos centras), suka į dešinę ir važiuoja prieš eismą. Anot M. Viburio, tai trukdo Telšių autobusų parko maršrutinių autobusų eismui.
Eismo saugumo komisijos prašoma pastatyti kelio ženklus Nr. 322 (sukti į dešinę draudžiama) išvažiuojant iš Telšių mobiliojo punkto ir Žemaitijos psichikos centro kiemo.
Komisijos posėdyje Telšių autobusų parko komercijos vadybininkas Petras Kuizinas pasakojo, kad vis dažniau pasitaiko atvejų, kai vairuotojai, išvažiuodami iš mobiliojo punkto ar Žemaitijos psichikos centro kiemo, pasuka į dešinę – prieš eismą. O sustoję Kalno ir Gedimino gatvių sankryžoje trukdo įsukti link Regioninės Telšių ligoninės važiuojantiems maršrutiniams autobusams. „Vietos autobusui pasukti iš Gedimino į Kalno gatvę labai mažai. Posūkis tampa labai pavojingas“, – pabrėžė P. Kuizinas.
„Visi esame sąmoningi vairuotojai ir pažįstame ženklus, – kalbėjo komisijos narys Č. Ubartas. – Jeigu įvažiuoji į vienpusio eismo gatvę, važiuojant atgal jis netampa dvipusis.“
Eismo saugumo komisijos pirmininkas A. Stirbys svarstė, jog anksčiau tokių „pasiklydusių“ vairuotojų nebuvo arba buvo, bet ne tiek daug. Esą jų pagausėjimas greičiausiai nulemtas Kalno gatvėje įsikūrus Telšių mobiliajam punktui, į kurį atlikti COVID-19 testų atvyksta ne tik Telšių, bet ir aplinkinių rajonų gyventojai. „Manau, kad žmonės, važiuodami tikrintis nuo COVID-19, nelabai žiūri į ženklus. Jų galva užimta visai kitais dalykais“, – pridūrė A. Stirbys.
Bendru sutarimu komisijos nariai vis dėlto nutarė pastatyti posūkį į dešinę draudžiantį ženklą išvažiuojant iš Telšių mobiliojo punkto. Esą tai laikina priemonė – kol veiks šis punktas.
Dariaus ir Girėno gatvėje gyvenamosios zonos nepanaikins
Eismo saugumo komisija daug dėmesio skyrė nagrinėdama gyventojų klausimus bei pasiūlymus dėl pasikeitusių eismo sąlygų atliekant Muziejaus gatvės rekonstrukciją.
Komisijos pirmininkas A. Stirbys teigė, jog Dariaus ir Girėno gatvė pagal galiojančias Kelių eismo taisykles priskirta gyvenamajai zonai. Maksimalus leidžiamas greitis transporto priemonėms – 20 km/val. Pradėjus Muziejaus gatvės rekonstrukciją, gerokai padidėjo automobilių eismas Dariaus ir Girėno gatve. Didžioji dalis – tranzitinis transportas, apvažiuojantis susidariusias transporto spūstis dėl vykdomų darbų. Minėto greičio laikosi gal 1 iš 100 vairuotojų.
Esą vairuotojai reikalauja panaikinti gyvenamąją zoną, nes gatvė plati ir niekuo nesiskirianti nuo kitų miesto gatvių. Vieniems gerai taip, kaip yra, mat turi pirmumą prieš automobilį, kiti mąsto kitaip – jeigu visi judės nepertraukiamomis virtinėmis, tai nebus galima nė langų vasarą atidaryti bei kentės nuo automobilių išmetamųjų dujų.
Muziejaus gatvės rekonstrukcijos darbus atliekančios uždarosios akcinės bendrovės „Telšių keliai“ direktorius Arnas Knystautas teigė, jog eismas per Dariaus ir Girėno gatvę nebuvo priverstinai nukreiptas. Rangovo nuomone, panaikinti gyvenamosios zonos ženklinimo nereikėtų.
„Dariaus ir Girėno gatve važiavome 30 km/val. greičiu, ir tai už mūsų nugaros susidarė tarsi laidotuvių procesija, – tvirtino A. Stirbys. – Ten vairuotojai ir taip nesilaiko gyvenamosios zonos greičio ribojimo ir važiuoja 40 km/val. greičiu. Gal vis dėlto laikinai, kol vyksta Muziejaus gatvės rekonstrukcija, reikėtų panaikinti tą ženklą?“
Telšių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus viršininkas R. Gečas purtė galvą. Esą dėl padidėjusio automobilių srauto patiems vairuotojams kyla grėsmė susidurti su pėsčiuoju, einančiu per gatvę. Gatvėje – kelios perėjos, šalia lopšelis-darželis. „Bet koks įsitvirtinusios tvarkos keitimas sukelia trumpalaikę sumaištį. Dariaus ir Girėno gatvėje gyvenantys žmonės jau priprato, kad gatvė yra gyvenamojoje zonoje, ir, panaikinus ženklą, jie toliau kurį laiką elgsis, tarsi jis galiotų… Manau, reikia palikti taip, kaip šiandien yra. Tai yra nieko nekeisti“, – siūlė policijos atstovas.
R. Gečo pasiūlymui pritarė ir kiti Eismo saugumo komisijos nariai.
K. Lečkauskas: „Dirbate gerai, taip ir dirbkite toliau“
A. Stirbio teigimu, rekonstruojant Muziejaus gatvę automobilių srautai reguliuojami šviesoforu. Kai kurie vairuotojai rado išeitį apvažiuoti visas kliūtis per garažų teritoriją iš Plungės gatvės į Beržų gatvę ir atvirkščiai. Tačiau ten kelias labai prastas.
Č. Ubarto teigimu, minėtas vairuotojų pasirinktas kelias priklauso garažų bendrijai. Tačiau matydama padidėjusius automobilių srautus Telšių miesto seniūnija ėmėsi iniciatyvos – papylė žvyro ir greideriavo.
Kitas dalykas, apie kurį kvietė padiskutuoti komisijos narius A. Stirbys, – tai šiandien vienu metu vykstantys darbai Muziejaus ir Alyvų gatvėse. Pagal numatytas schemas gatvės turėjo būti uždaromos palaipsniui. Tai yra nuo kovo 15 iki gegužės 15 dienos turėjo būti uždaryta Alyvų gatvė nuo Butkų Juzės iki Plungės gatvės ir Muziejaus gatvė nuo Dariaus ir Girėno iki D. Poškos gatvės.
Pabaigus rekonstruoti Alyvų gatvę, tai yra nuo gegužės 15 d. iki rugsėjo 30 d., eismą numatyta uždaryti likusioje Muziejaus gatvėje nuo L. Giros gatvės. O apylanką numatyti Muziejaus, Dariaus ir Girėno, P. Cvirkos ir Baltijos gatvėmis.
UAB „Telšių keliai“ direktorius A. Knystautas pabrėžė, jog Muziejaus gatvėje eismas iki šiol nebuvo uždarytas. Kol kas to daryti neketinama. Eismas ribojamas šviesoforais. „Alyvų gatvę ne „Telšių keliai“ rekonstruoja, tačiau, mano žiniomis, ją planuojama išasfaltuoti iki birželio 15 dienos, – sakė A. Knystautas. – Na, o mes šią dieną lenkiame Muziejaus gatvės rekonstrukcijos darbų grafiką.“
Eismo saugumo komisijos nariai atkreipė UAB „Telšių keliai“ direktoriaus dėmesį, jog reikėtų stropiau tvarkyti dėl darbų atsirandančias duobes. Esą vairuotojai skundžiasi, kad kelio dalis, kurioje leidžiamas eismas, ypač ties įvažiavimu į Vilniaus dailės akademijos Telšių fakultetą, yra labai prastos būklės.
A. Knystautas atsakė, jog atsirandančios duobės užtaisomos kasdien, o viena kelio atkarpa laikinai netgi buvo išasfaltuota.
„Jūs dirbate nuostabiai ir puikiai, – „Telšių kelius“ pagyrė Eismo saugumo komisijos narys K. Lečkauskas. – Aš kiekvieną dieną važiuoju Muziejaus gatve. Duobės tvarkomos gerai. Na, išskyrus per lietų, kai viską išplauna… Šiaip žmonės skundėsi ir skųsis – jūs dirbate gerai, taip ir dirbkite toliau.“
Čia geras bajeris, sėdi ir policijos pareigūnas ir visi konstatuoja, kad ten visi prieš eismą varo, ten visi greitį viršija. Ir ką? Niekaip neina pareigų atlikti? Gal komisija galėtų pakomentuoti, kaip pereiti Tryškių gatvę einant Luokės gatve? Ten lygtais matosi buvusios perėjos kontūrai, bet ženklų nėra.
Kada pradės laikytis kelių eismo taisyklių patys Telšių autobusų parko vairuotojai. Kai kurie pažeidinėja labai dažnai…