
Balandžio 11 d. kelyje A11 Šiauliai–Palanga, ties 83,9 km (bene pusiaukelėje Plungė–Telšiai, Paukštakių seniūnijoje, Paežerės kaime) įvykusi avarija priminė ne kartą aptarinėtą informaciją apie maždaug toje vietoje, kur vertėsi sunkiasvorė transporto priemonė, esantį pavojingai įlinkusį kelio kraštą ir jau susiformavusią duobę. Apie šitą kelio ruožą kalbėdavo į darbą Plungėje ar dar toliau kasdien važinėjantys, ar pajūrin išsiruošę telšiškiai.
Komentatoriai įvardijo įsisenėjusią problemą
Nutikusi nelaimė, kai vertėsi sunkiasvorė transporto priemonė, priekaboje vežusi vėjo jėgainės 6 metrų skersmens detalę, buvo paskata pasidomėti, ar tik ji nenutiko toje būtent vietoje, apie kurią piktų žodžių jau senokai negailėdavo vairuotojai. Paaiškėjo, kad būtent taip: tralas vertėsi maždaug šimtą metrų pravažiavęs tą gilų kelio įlinkimą. Paskelbus „Telšių ŽINIŲ“ feisbuke apie minėtą avariją, komentatoriai suskubo dėstyti savo versijas, aiškinti, esą kitaip ir būti negalėjo – kalta kelio danga!
Ernesta Ernesta rašė: „Ten turbūt toje vietoje yra ta duobė, važiuodama visą laiką ir galvoju, kada koks vilkikas apsivers, lengvąją mašiną gerokai sumėto, o čia tokie kroviniai, ir niekas nesugeba sutvarkyti“, Giedrius Kasparavičius tikino: „Kelio duobė, esanti ten jau N metų, davė savo rezultatus“, Virgilijus Dapsevicius įvardijo kelio šeimininką: „Via Lietuva duobutė“.
Aldona Grišmanauskienė prašė: „Galų gale išlyginkit ton doubelę“, jai antrino Sandra Kalinauskienė-Zaleckytė: „Sutvarkykit tą duobę nesąmoningą, motociklai laksto, fūros važinėja, kas nežino jos, tai tikrai gali liūdnai baigtis“.
Vygandas Matulevičius atskleidė vairavimo ypatumus: „Tas įdubimas daug metų. Žinantys jį apvažiuoja“, Limonu Limonas ieškojo išeities: „Ten jau daug metu ta duobė. Juk senai galėjo uždėt naują asfaltuotą atkarpą. Jau ne pirmas kartas, kai sunkioji technika vartosi“.
Jonas Damunskis svarstė: „Gal dabar sutvarkys tą duobę, žinoma, pigiau pastatyti ženklą nei sutvarkyti kelią. Ta duobė jau nuo neatmenamų laikų.“
Pokalbiai su VIA Lietuva
Minėtas kelias A11 priklauso VIA Lietuva, tad susisiekėme su įmonės Komunikacijos skyriaus Projektų vadovu Vyteniu Radžiūnu. Perdavėme skaitytojų mintis, domėjomės, ar avarijos priežastis galėjo būti pavojingai įlinkęs kelio ruožas?

Atsakingas asmuo patikino, kad kelio ruožas A11 Šiauliai–Palanga ties 83,9 km atitinka visus reikalavimus ir yra saugus. Vietoje, kur įvyko eismo įvykis, duobės esą nėra. „Policijos duomenimis, eismo įvykis įvyko, kai į vėjo jėgaines vežusių tralų koloną įsiterpė kitas automobilis ir vėjo jėgainę vežusio tralo vairuotojui teko staigiai stabdyti. Deja, bet eismo įvykių priežastis dažniausiai būna žmogiškoji klaida“, – „Telšių ŽINIOMS“ sakė V. Radžiūnas.
Teiginys „kelias atitinka visus reikalavimus ir yra saugus“ privertė suklusti. Tikrai, nesame ekspertai, nesiimame vertinti, dėl ko virto sunkiasvorė transporto priemonė, bet kad minėtoje kelio atkarpoje kelio danga yra giliai įlinkusi, sutrikdanti važiuojančio automobilio judėjimą, neabejojame. Vykome įsitikinti. Išbandėme. Prieš minėtą nesaugią duobę yra net pastatytas įspėjamasis kelio ženklas. Tiesa, minima avarija įvyko už maždaug šimto metrų ir kelio dangos įlinkis įtakos galimai negalėjo turėti, bet jis gali būti lemtingas kitam eismo dalyviui.
Tad dar kartą susisiekėme su VIA Lietuva Komunikacijos skyriaus Projektų vadovu. V. Radžiūnas dar kartą patikino: „Atkreipiame dėmesį, kad Jūsų minimame kelio ruože pastatytas įspėjamasis kelio ženklas Nr. 122 (pavojingas kelkraštis), informuojantis, jog ruožas yra su netvirtu, duobėtu kelkraščiu. Informuojame, kad eismo dalyviai turi pasirinkti saugų greitį ir įvertinti lenkimo galimybes. Kelias, kaip minėjome, atitinka reikalavimus.“
Pasibeldėme dar kartą pranešdami, kad mūsų rajono vairuotojai įsitikinę, kad tokia kelio būklė, kokia yra A11 minėtame ruože, jokiu būdu negali atitikti reikalavimų, ir paraginome apžiūrėti nesaugią vietą atidžiau.
Po kiek laiko vis tik VIA Lietuva Komunikacijos skyriaus Projektų vadovas V. Radžiūnas atsiuntė dar vieną laišką: „Šių metų vasaros sezono metu yra numatyta tvarkyti atskiras lokalias vietas, kuriose formuojasi didesni dangos pažeidimai. Planine tvarka bus taisoma ir ši vieta.“
„Telšių ŽINIŲ“ inf.