Verslo duomenų analizė apima veiklą, padedančią vadovams priimti strateginius sprendimus, siekti pagrindinių tikslų ir spręsti sudėtingas problemas, renkant, analizuojant ir pateikiant naudingiausią vadovų poreikius atitinkančią informaciją. Informacija gali būti apie esamos situacijos priežastis, labiausiai tikėtinas tendencijas ir tai, ką dėl to reikėtų daryti.
Veikla gali apimti galimų strategijų ir sprendimų nustatymą ir patikrinimą bei palankiausių sprendimų pagrįstumo testavimą. Analizė, kiek įmanoma, yra pagrįsta svarbia, tikslia ir patikima informacija, dažnai apimančia interaktyvią ir automatizuotą statistinę analizę arba duomenų analizę. Ši analizė versle dažnai vadinama verslo analitika.
Kaip duomenų analizė naudojama versle?
Duomenų analizė yra metodas, naudojamas įvairiose verslo srityse, įskaitant:
- Klientų tendencijų ir elgesio numatymą;
- Naujų produktų ir paslaugų kūrimą analizuojant duomenis, siekiant suprasti verslo tikslinės auditorijos norus ir poreikius;
- Rinkodaros pastangų IG nustatymą tiriant duomenis apie įsitraukimo rodiklius, pardavimą ir kt.;
- Tendencijų ir modelių nustatymą, kurie padeda priimti sprendimus, skatina optimalų veiklos našumą ir mažina išlaidas;
- Klientų aptarnavimo pritaikymą auditorijos poreikiams, kad būtų galima labiau suasmeninti ir užmegzti tvirtesnius santykius, vertinant duomenis, kad būtų atskleista informacija apie klientų bendravimo nuostatas, interesus, rūpesčius ir kt.
Kaip duomenų analizė pagerina sprendimų priėmimą?
Duomenų analizė yra svarbi įmonėms visame pasaulyje. Pagrindinis duomenų analizės tikslas – rasti duomenų reikšmę, kad gautos žinios galėtų būti panaudotos priimant pagrįstus verslo sprendimus.
Didelių duomenų ir analizės įrankių, plačiau apie juos rasite čia. Jų naudojimas versle turi daug privalumų, todėl toliau apžvelkime kiekvieną iš jų išsamiau.
- Patobulintas sprendimų priėmimas. Duomenų analizė padeda įmonėms priimti protingesnius sprendimus, kurie padidina produktyvumą.
- Pagerintas bendradarbiavimas ir dalijimasis informacija. Dalijimasis svarbia informacija, statistika ar įžvalgomis sukuria efektyvesnę organizaciją. Kai kiekvienas skyrius gauna duomenis realiuoju laiku, jie nuolat juos peržiūri, analizuoja ir interpretuoja, kad pagerintų savo darbą ir priimtų geresnius sprendimus įmonei.
- Geresnis klientų pasitenkinimas/išlaikymas. Klientų ir socialinė analizė yra laikoma antruoju pagal svarbą analitikos panaudojimo atveju dėl dviejų pagrindinių priežasčių: ji labai padeda įmonėms pagerinti klientų pasitenkinimą ir išlaikyti juos, nes jos išmoksta efektyviausių būdų aptarnauti tikslinę auditoriją.