• Pagrindinis
  • Kontaktai
  • Prenumeratos kaina
  • Reklama
  • Balsavimų archyvas
  • Pranešk naujieną
Telšių žinios - Telšių apskrities laikraštis
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video
No Result
View All Result
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video
No Result
View All Result
Telšių žinios - Telšių apskrities laikraštis
No Result
View All Result

Jau­no­sios kar­tos pi­lie­ti­nis ug­dy­mas – vi­suo­me­nės pa­ži­ni­mas ir ty­ri­nė­ji­mas

Telšių žinių redakcija
16 gruodžio, 2022
Pirmas puslapis, Teminiai puslapiai, Pirmas puslapis, Pilietiškumo žingsniai
0

De­zin­for­ma­ci­ja ir ma­ni­pu­lia­ci­jos ke­lia di­de­lius iš­šū­kius ša­lies de­mok­ra­ti­jai, o me­la­gin­gos in­for­ma­ci­jos mas­tai au­ga ne­ti­kė­tu grei­čiu. Štai 2021 me­tais Lie­tu­vą pa­sie­kė net 30 pro­c. dau­giau klai­di­nan­čio in­for­ma­ci­nio tu­ri­nio ly­gi­nant su 2020 m. Nors ša­ly­je vei­kia pa­vie­nės ne­vy­riau­sy­bi­nės or­ga­ni­za­ci­jos, ko­vo­jan­čios su de­zin­for­ma­ci­ja, vyk­do­mi įvai­rūs me­di­jų raš­tin­gu­mo pro­jek­tai, ta­čiau, pa­sak jung­ti­nės aka­de­mi­kų ir ži­niask­lai­dos at­sto­vų ko­man­dos DI­GI­RES, ko­vo­je su de­zin­for­ma­ci­ja to ne­ga­na – svar­bu su­vie­ny­ti skir­tin­gų ins­ti­tu­ci­jų ir vi­suo­me­nės vei­kė­jų jė­gas ir spręs­ti pro­ble­mą kar­tu, iman­tis konk­re­čių veiks­mų pla­no.

Pa­sak DI­GI­RES pro­jek­to va­do­vės ir vy­riau­sio­sios ty­rė­jos, Vy­tau­to Di­džio­jo uni­ver­si­te­to (VDU) Vie­šo­sios ko­mu­ni­ka­ci­jos ka­ted­ros pro­fe­so­rės, VDU UNES­CO me­di­jų ir in­for­ma­ci­nio raš­tin­gu­mo įtrau­kiai ži­nių vi­suo­me­nei ka­ted­ros va­do­vės Auk­sės Bal­čy­tie­nės, prie skait­me­ni­nio at­spa­ru­mo di­di­ni­mo Lie­tu­vo­je la­bai stip­riai pri­si­de­da žur­na­lis­ti­ka.

Vil­niaus uni­ver­si­te­to Ko­mu­ni­ka­ci­jos fa­kul­te­to Žur­na­lis­ti­kos ir me­di­jų ty­ri­mų cent­ro do­cen­tas Vik­tor De­ni­sen­ko sa­kė, kad pro­pa­gan­dos na­ra­ty­vą ga­li­ma su­kur­ti leng­vai, o štai per vie­no fak­to tik­ri­ni­mo lai­ko­tar­pį me­la­gin­gos in­for­ma­ci­jos kū­rė­jas ga­li su­kur­ti dar 10–20 nau­jų me­la­gin­gų ži­nių. Jo tei­gi­mu, esa­ma ty­ri­mo, ro­dan­čio, kad Lie­tu­vos gy­ven­to­jai yra vie­ni at­spa­riau­sių de­zin­for­ma­ci­jai, ta­čiau tuo pat me­tu ki­to ty­ri­mo re­zul­ta­tai ro­do, jog lie­tu­viai yra tarp vie­nų ma­žiau­siai tik­ri­nan­čių fak­tus.

Pa­sak V. De­ni­sen­ko, Krem­liaus pro­pa­gan­da sie­kia kur­ti in­for­ma­ci­nį chao­są. „Krem­liaus pro­pa­gan­dis­tai da­li­jasi skir­tin­gais, vie­nas ki­tam prieš­ta­rau­jan­čiais na­ra­ty­vais. Vie­nu me­tu ga­li pa­si­ro­dy­ti net ke­tu­rios skir­tin­gos to pa­ties įvy­kio ver­si­jos. Chao­se žmo­gus links­ta į kraš­tu­ti­nu­mus, pra­de­da ne­be­pa­si­ti­kė­ti nie­kuo – nei ofi­cia­lia in­for­ma­ci­ja, nei ins­ti­tu­ci­jo­mis, nei pro­fe­sio­na­lia ži­niask­lai­da. Ir at­virkš­čiai – pra­de­da įti­kė­ti są­moks­lo teo­ri­jo­mis. Be to, pro­pa­gan­da tai­ko­si į skir­tin­gų so­cia­li­nių gru­pių skau­du­lius, jaut­riau­sias vie­tas ir taip sie­kia jas pa­veik­ti“, – pa­sa­ko­jo jis.

Prob­le­moms spręs­ti bū­ti­nas skir­tin­gų ins­ti­tu­ci­jų bend­ra­dar­bia­vi­mas.

Ug­dant kri­ti­nį mąs­ty­mą, me­di­jų raš­tin­gu­mą, pa­sak Lie­tu­vos mo­kyk­lų va­do­vų aso­cia­ci­jos pre­zi­den­to Dai­niaus Žvir­daus­ko, ypa­tin­gas vaid­muo ten­ka mo­ky­to­jui. „Moks­li­nin­kai yra fak­tų įkai­tai, o fak­tams rei­kia ty­ri­mų, ku­riuos at­lik­ti už­trun­ka, o mums rei­kia dirb­ti jau da­bar“, – sa­kė D. Žvir­daus­kas.

„Tel­šių ŽI­NIOS“ do­mi­si, ar jau­no­ji kar­ta ge­ba at­skir­ti me­la­gie­nas, ar ne­skęs­ta de­zin­for­ma­ci­jos liū­ne?

Į klau­si­mus at­sa­ko Telšių Že­mai­tės gim­na­zi­jos is­to­ri­jos mo­ky­to­ja Vi­li­ja Vai­čiu­lie­nė.

– Pi­lie­ti­nio ug­dy­mo pa­mo­kos. Ar pa­vyks­ta su­do­min­ti jau­ni­mą?

– Vi­suo­me­nės pa­ži­ni­mas ir ty­ri­nė­ji­mas, da­ly­va­vi­mas ir po­ky­čių ini­ci­ja­vi­mas bend­ruo­me­nė­je, so­cia­li­nių ry­šių kū­ri­mas ir pa­lai­ky­mas – tai pi­lie­ti­nio ug­dy­mo tu­ri­nys. Bet, ne­nuk­ryps­tant nuo es­mės, pa­ma­ti­nių tiks­lų ir už­da­vi­nių pa­mo­kos bū­na la­bai di­na­miš­kos. Lais­vai ga­lė­da­mi tu­ri­nį de­rin­ti prie ak­tua­li­jų čia ir da­bar, ga­li­me tvir­tin­ti, kad per pi­lie­tiš­ku­mo pa­mo­kas mo­ki­nys ruo­šia­mas gy­ve­ni­mui, o ne eg­za­mi­nui. Pi­lie­tiš­ku­mas ne­ver­ti­na­mas pa­žy­miu, nes at­si­žvel­gia­ma į mo­ki­nių in­di­vi­dua­lias sa­vy­bes, cha­rak­te­rio ypa­tu­mus. Pvz., vie­ni vyks­tant in­te­rak­ty­vioms veik­loms ne­mėgs­ta ar ne­ga­li bū­ti ly­de­riais, bet pui­kiau­siai at­lie­ka pa­gal­bos sto­ko­jan­čiam mi­si­ją. Pa­gal ga­li­my­bes da­ly­vau­ja­me ak­ci­jo­se, mi­si­jo­se. Kad ir vi­sai ne­se­niai vy­kęs su­si­ti­ki­mas su trem­ti­niais. Ga­vę už­duo­tį in­di­vi­dua­liai pa­kal­bin­ti sen­jo­rą vie­ni ėmė­si ini­cia­ty­vos iš­kart ir ėmė kal­bin­ti trem­ti­nį, jį nu­ra­mi­no, pa­drą­si­no ir tik ta­da pra­si­dė­jo nuo­šir­dus po­kal­bis, ki­ti gi at­virkš­čiai – bu­vo nu­glos­ty­ti se­ne­lių, at­si­pa­lai­da­vo ir da­ly­va­vo dis­ku­si­jo­je. Nau­da abi­pu­sė. Ar­ba „Že­mai­čių eg­za­mi­nas“. Jei bū­tų lie­pia­ma ja­me da­ly­vau­ti be pa­si­ruo­ši­mo, dis­ku­si­jų, nau­dos jo­kios, nes myg­tu­kus jie mo­ka spau­dy­ti ne­si­gi­lin­da­mi į klau­si­mo es­mę. Ta­čiau žiū­rė­da­mi vi­deoį­ra­šus (pui­kus Tel­šių tu­riz­mo in­for­ma­ci­jos cent­ro dar­bas), o ne skai­ty­da­mi kny­gas, jie klau­sė­si (bet ne il­giau nei 10 min.) ir klau­si­muo­se jau ieš­ko­jo iš­girs­tos in­for­ma­ci­jos.

Vai­kai ne­ži­no, kur yra Tel­šių se­no­sios ka­pi­nės, ne­bū­na gir­dė­ję apie jau mi­ru­sius gar­sius mies­te­lė­nus, o čia vi­suo­me­nės praei­ties pa­ži­ni­mo lo­by­nai. Pvz., kai mo­ko­mės apie ne­prik­lau­so­my­bės ko­vų 1918–1920 m. lai­ko­tar­pį, ap­lan­ko­me sa­va­no­rių ka­pus. Daž­niau­siai jau ka­pi­nė­se už­si­mez­ga po­kal­bis, ko­dėl tie jau­ni vai­ki­nai ėjo gin­ti Lie­tu­vos, ko­kios nau­dos ti­kė­jo­si, ko­dėl, vi­si ga­vę že­mės, vie­ni ta­po ūki­nin­kais, ki­ti – sam­di­niais? Kri­ti­nis mąs­ty­mas, pro­pa­gan­da, de­zin­for­ma­ci­ja daug leng­viau su­vo­kia­ma sie­jant su gy­ve­na­mą­ja ap­lin­ka. Kai kal­ba­me apie par­ti­za­ni­nį ka­rą, tik nu­vy­kus į miš­kus, pa­si­klau­sius liu­dy­to­jų pa­sa­ko­ji­mų ga­li­ma nag­ri­nė­ti są­vo­kas „ban­di­tai“, „stri­bai“. Dis­ku­tuo­da­mi apie da­bar sklan­dan­čią fra­zę, jog per Sau­sio 13-ąją sa­vi šau­dė į sa­vus, ana­li­zuo­ja­me, kam nau­din­ga ši de­zin­for­ma­ci­ja, ieš­ko­me fak­tų, ga­lin­čių pa­tvir­tin­ti ar pa­neig­ti in­for­ma­ci­ją.

Mo­ki­niai mėgs­ta ty­ri­nė­ti ap­lin­ką. Pi­lie­tiš­ku­mas neat­sie­ja­mas nuo so­cia­li­nės ap­lin­kos.

Yra mo­ki­nių, no­riai da­ly­vau­jan­čių sa­vi­val­do­je, sa­va­no­riau­jan­čių, są­mo­nin­gai pa­si­ren­kan­čių tar­ny­bą ka­riuo­me­nė­je bai­gus gim­na­zi­ją, dau­gu­ma da­ly­vau­ja ar pa­tys ini­ci­juo­ja įvai­rias ak­ci­jas, yra ak­ty­vūs rin­ki­muo­se. Šių­me­čiai gim­na­zis­tai, tu­rin­tys am­žiaus cen­zą, jau da­bar do­mi­si me­ro rin­ki­mais ir, nea­be­jo­ju, bus ak­ty­vūs rin­kė­jai.

– Ar jau­no­ji kar­ta ge­ba „na­vi­guo­ti“ in­for­ma­ci­jos gau­so­je?

– Mo­ki­niams sun­ku su­ras­ti in­for­ma­ci­ją di­des­nio tu­ri­nio kon­teks­te, nes dė­me­sį su­kau­pia la­bai trum­pai. Tad sly­pi grės­mė už­kib­ti už skam­baus straips­nio pa­va­di­ni­mo, ku­ris vi­sai neats­pin­di straips­nio ak­tua­lu­mo ar es­mės. Bet man at­ro­do, kad iš es­mės jiems pa­vyks­ta orien­tuo­tis in­for­ma­ci­jos gau­so­je. Jau­ni­mas tik­rai ma­žiau ti­ki me­la­gie­no­mis nei pra­džio­je, kai jos pa­si­py­lė, jo­mis ne­si­da­li­ja, ne­ko­men­tuo­ja.

– Ar ge­ba at­skir­ti de­zin­for­ma­ci­ją nuo fak­tų?

– Mo­ki­niams vi­sa­da kar­to­ju – jei ga­li, nie­kuo ne­ti­kėk, tik­rink in­for­ma­ci­ją, būk kri­tiš­kas. Vi­sa­da ką nors ko­men­tuo­da­ma mo­ki­niams pa­brė­žiu, kad pa­tei­kiu fak­tą, bet jei dis­ku­tuo­ja­me, tei­giu, kad tai ma­no, jū­sų nuo­mo­nė.

– Ar jiems tai ak­tua­lu? Ar kal­ba­si apie tai su mo­ky­to­ju?

– Vos pra­si­dė­jus pan­de­mi­jai, ėmus sklis­ti są­moks­lo teo­ri­joms, pir­miau­sia mums, mo­ky­to­jams, rei­kė­jo at­skir­ti me­lą nuo tie­sos. Rei­kė­jo lai­ko, kol ga­vo­me pa­gal­bos iš vals­ty­bi­nių ins­ti­tu­ci­jų, ES. Jo­mis iš­kart da­li­jo­mės su mo­ki­niais, kvie­tė­me da­ly­tis, dis­ku­tuo­ti su šei­mos na­riais. To­kia pa­ti si­tua­ci­ja iš­ti­ko vi­suo­me­nę pra­si­dė­jus ka­rui Uk­rai­no­je. Vėl pa­na­ši gran­di­nė nu­si­tie­sė. Tik da­bar pa­mo­kos bu­vo iš­mok­tos ir apie de­zin­for­ma­ci­ją ka­ro klau­si­mais la­bai ope­ra­ty­viai į pa­gal­bą mo­ky­to­jams atė­jo Kraš­to ap­sau­gos ir Švie­ti­mo, moks­lo ir spor­to mi­nis­te­ri­jos. Vai­kai do­mi­si ak­tua­li­jo­mis, klau­sia nuo­mo­nės, pa­tys dis­ku­tuo­ja. Ta­čiau daž­nai jun­ta­mas at­si­neš­tas šei­mos po­žiū­ris pa­gal uži­ma­mą sta­tu­są vi­suo­me­nė­je, po­li­ti­nes pa­žiū­ras, so­cia­li­nę pa­dė­tį.

– So­cia­li­niai tink­lai. Ar ma­to­te pro­pa­gan­dos pa­vo­jų? Ar pa­de­da­te jau­ni­mui orien­tuo­tis?

– Tai la­bai keb­lus klau­si­mas. Mes ne­ži­no­me, ko­kiais tink­lais mo­ki­niai nau­do­ja­si, to­dėl lie­ka tik pa­si­kliau­ti, kad pa­mo­ko­se iš­mok­ta teo­ri­ja apie de­zin­for­ma­ci­ją bus pri­si­me­na­ma ir tai­ko­ma.

Apie tai, kaip atpažinti dezinformaciją socialiniuose tinkluose, apie pilietiškumą ir kritinį mąstymą kalba Žemaitės gimnazijos moksleiviai Lukrecija Birškytė ir Simas Ramondas.

Že­mai­tės gim­na­zi­jos mo­ki­nė Luk­re­ci­ja Birš­ky­tė tei­gia, jog so­cia­li­niai tink­lai yra neats­ki­ria­ma moks­lei­vių gy­ve­ni­mo da­lis, to­dėl, jos ma­ny­mu, jau­ni­mas yra ge­rai in­for­muo­tas ne tik apie jų įta­ką jau­nų žmo­nių mąs­ty­mui, bet ir apie juo­se sklan­dan­čios de­zin­for­ma­ci­jos mas­tą.

Gim­na­zis­tės nuo­mo­ne, de­zin­for­ma­ci­jos kie­kis ypač išau­go nuo ka­ro Uk­rai­no­je pra­džios, tai ta­po pa­spir­ti­mi dar kri­tiš­kiau ver­tin­ti me­di­jų tu­ri­nį, at­kreip­ti dė­me­sį į in­for­ma­ci­jos šal­ti­nius.

„Daž­nai at­pa­žįs­tu de­zin­for­ma­ci­ją pa­gal tu­ri­nio au­to­riaus ke­ti­ni­mą su­ža­din­ti emo­ci­jas, kai fak­tai per­tei­kia­mi ne konk­re­čių įvy­kių ei­ga, o pa­dri­kai iš­mė­ty­to­mis, ne­konk­re­čio­mis įvy­kių de­ta­lė­mis“, – sa­kė Luk­re­ci­ja.

Šei­ma L. Birš­ky­tei vi­suo­met bu­vo pui­kus pi­lie­tiš­ku­mo pa­vyz­dys. Mer­gi­na au­go ap­lin­ko­je, ku­rio­je lie­tu­vių kal­bos, is­to­ri­jos ir pa­pro­čių pa­ži­ni­mas užė­mė svar­bią da­lį „na­mų“ gy­ve­ni­me. Luk­re­ci­ja dė­kin­ga tė­vams ir se­ne­liams už išug­dy­tą mei­lę tė­vy­nei ir ar­ti­mui, vi­suo­me­niš­ku­mą bei sa­vo, kaip pi­lie­tės, iden­ti­te­to ir įsi­pa­rei­go­ji­mų su­vo­ki­mą vi­suo­me­nės gy­ve­ni­me.

„Mo­kyk­lo­je at­ran­du pui­kią ter­pę pi­lie­tiš­ku­mui ug­dy­ti, kai ga­liu pri­si­dė­ti prie pa­ra­mos Uk­rai­nai ak­ci­jų pil­dy­mo. Ma­nau, jog šių die­nų, t. y. ka­ro Uk­rai­no­je, kon­teks­te ypač svar­bu su­vok­ti, jog Lie­tu­vos, o kar­tu ir vi­so pa­sau­lio, atei­tis pra­si­de­da nuo kiek­vie­no iš mū­sų. Švie­sios min­tys, kri­ti­nis mąs­ty­mas, smul­kios pa­lai­ky­mo nuo ka­ro ken­čian­tiems iš­raiš­kos yra gy­vy­biš­kai svar­būs sie­kiant ne­pra­ras­ti dva­sios ra­my­bės ne­ra­mu­mų su­kaus­ty­to­je kas­die­ny­bė­je“, – įsi­ti­ki­nu­si gim­na­zis­tė.

Nė­ra su­dė­tin­ga Luk­re­ci­jai at­pa­žin­ti ir sklei­džia­mą pro­pa­gan­dą: „Pro­pa­gan­dą at­skir­ti, kai ją sklei­džia abe­jo­ti­nos re­pu­ta­ci­jos žmo­nės ar­ba liau­diš­kai va­di­na­mi „vat­ni­kai“, ne­sun­ku. Daž­niau­siai juos at­pa­žįs­ta­me iš ne­tai­syk­lin­go kal­bė­ji­mo, ra­di­ka­lių pa­si­sa­ky­mų prieš Lie­tu­vos ar už­sie­nio val­džią, ap­gai­lė­ti­nų ban­dy­mų kel­ti re­vo­liu­ci­jas. Kur kas sun­kiau at­pa­žįs­ta­ma pro­fe­sio­na­lų tink­lo ku­ria­ma, net po­li­ti­kų sklei­džia­ma pro­pa­gan­da. Ją at­skir­ti pa­de­da vi­suo­me­ni­nin­kų or­ga­ni­zuo­ja­mi ty­ri­mai, po ku­rių į kiek­vie­ną iš­si­reiš­ki­mą rea­guo­ju vis ma­žiau pa­tik­liai. Mo­kyk­lo­je apie pro­pa­gan­dą daug dis­ku­tuo­ja­me per is­to­ri­jos pa­mo­kas, ten su­ži­nau apie ma­ni­pu­lia­ci­jos emo­ci­jo­mis bū­dus, ku­rie pa­ker­ta pro­pa­gan­dis­tų au­kų sa­vi­mo­nę, net jei tos au­kos yra pla­čiai iš­si­la­vi­nę ir są­mo­nin­gi žmo­nės.“

Že­mai­tės gim­na­zi­jos mo­ki­nio Si­mo Ra­mon­do nuo­mo­ne, so­cia­li­niuo­se tink­luo­se nė­ra la­bai daug de­zin­for­ma­ci­jos, bet kar­tais ją pa­si­tai­ko su­tik­ti to­kio­se sve­tai­nė­se kaip „Fa­ce­book“. Daž­niau­siai, ti­ki­na mo­ki­nys, de­zin­for­ma­ci­ją jam pa­vyks­ta at­pa­žin­ti.

Šių die­nų įvy­kių kon­teks­te svar­biau­sia su­pra­tin­gu­mas, šal­tas pro­tas.

„Mo­kyk­la – lais­vė, pro­tas, gru­pi­nis dar­bas. Šei­ma – su­pra­tin­gu­mas, at­vi­ru­mas, nuo­šir­du­mas“, – apie pi­lie­ti­nį ug­dy­mą pa­si­sa­kė tel­šiš­kis.
Į klau­si­mą, kaip pa­vyks­ta vie­šo­jo­je erd­vė­je at­pa­žin­ti pro­pa­gan­dą, S. Ra­mon­das tei­gė, jog ją at­ski­ria pa­gal tai, iš ko­kios per­spek­ty­vos ji yra pa­teik­ta. Apie tai mo­ki­niai daž­nai kal­ba­si su mo­ky­to­jais.

Kitas įrašas

Nekeptas tortas su mandarinais

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

CAPTCHA vaizdas
Atkurti Vaizdą

*

Video rekomendacijos:

Taip pat skaitykite:

Pirmas puslapis

Tel­šiš­kės sėk­mė tarp­tau­ti­nia­me kon­kur­se Is­pa­ni­jo­je
Odon­to­lo­gas Ta­das But­ri­mas: „Že­mai­tis be sa­vo kraš­to – kaip dan­tis be šak­nies“
„Že­mai­ti­jos tau­rė-2025“
Grilyje kepti jautienos kebabai su jogurtiniu padažu
Sa­vi­val­dy­bė pirks bu­tą Bir­žu­vė­nų dva­re
Ki­tu kam­pu: Bia­lys­to­ko „Ca­ri­to“ ir sen­jo­rų „ma­ra­to­nas“ Že­mai­ti­jo­je

Žemaičių kultūra

Tradicinės ir naujos šventės – neatsiejama vasaros dalis
Sekmadienį prasideda IV tarptautinis vargonų muzikos festivalis
Mykolo Biržiškos anūkė: „Jūs esate mūsų žmonės, o mes esame jūsų“
Kur augai tu, šventasis Kryžiaus medi?
Kuopos gretose – jau pustrečio šimto šaulių
Seime eksponuojama Sigito Strazdausko nuotraukų paroda

Laisvalaikis

„Že­mai­ti­jos tau­rė-2025“
Grilyje kepti jautienos kebabai su jogurtiniu padažu
Jubiliejinis „Varnių kermošius 2025“
„Tulp­me­džio žy­dė­ji­mas“ – tra­di­ci­nė šven­tė De­gai­čiuo­se
Kon­cer­tų cik­las „Sie­los mu­zi­ka 2025“ Ga­dū­na­vo Švč. Jė­zaus Šir­dies baž­ny­čio­je
Tūkstančiai kilometrų – dviračiais

Sveikata

Karštis ir sveikata: kaip apsisaugoti karštomis vasaros dienomis?
Kei­čia­si gy­dy­mo įstai­gų ver­ti­ni­mas: at­si­žvelgs ne tik į veik­lą ir fi­nan­sus, bet ir į po­žiū­rį į pa­cien­tą
Siū­lo­ma plės­ti de­fib­ri­lia­to­rių tink­lą: lai­ku su­teik­ta pa­gal­ba pa­dė­tų iš­gel­bė­ti tūks­tan­čius žmo­nių
Sveikatos priežiūra šiuolaikiniame pasaulyje
Kodėl profesionali burnos higiena svarbi net tiems, kurie valosi dantis du kartus per dieną?
Patarimai į ką atkreipti dėmesį renkantis žuvų taukus
No Result
View All Result

Laikraštis

Apklausa

Pasak atlikto tyrimo, kas antras vaikas Lietuvoje nesikalba apie savo problemas su tėvais ar seneliais ir jaučiasi vieniši. Kaip manote – ar jūsų vaikai jums pasipasakoja apie bėdas?

Rezultatai

Loading ... Loading ...
  • Archyvas

Orai

Orai Telšiuose
Orai
Orai Telšiuose 2 savaitėms
  • Naujienos
  • Teminiai puslapiai
  • Teisėsauga
  • Laisvalaikis
  • Archyvas
  • Prenumeratos kaina
  • Reklama
  • Kontaktai

Visos teisės saugomos © 2021 tzinios.lt

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
No Result
View All Result
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video

Visos teisės saugomos © 2021 tzinios.lt

Skip to content
Open toolbar Pritaikymo neįgaliesiems įrankiai

Pritaikymo neįgaliesiems įrankiai

  • Padidinti tekstąPadidinti tekstą
  • Sumažinti tekstąSumažinti tekstą
  • Nuorodos pabraukimasNuorodos pabraukimas
  • Skaitomas šriftasSkaitomas šriftas
  • Reset Reset