• Pagrindinis
  • Kontaktai
  • Prenumeratos kaina
  • Reklama
  • Balsavimų archyvas
  • Pranešk naujieną
Telšių žinios - Telšių apskrities laikraštis
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video
No Result
View All Result
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video
No Result
View All Result
Telšių žinios - Telšių apskrities laikraštis
No Result
View All Result

Dūseikių geležinkelio tęsinys: perėjos negrąžins ir įrengs pertvaras

admin
30 spalio, 2013
Pirmas puslapis
0
Tarpusavyje nesusikalbančios institucijos dūseikiškius varo į nežinią. AB „Lietuvos geležinkeliai“ tikina nestatysianti garso izoliacinės sienos vykdydama Dūseikių geležinkelio stoties perono rekonstrukciją bei rengdama antrąjį geležinkelio taką. O Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos laikosi priešingos pozicijos – garsą slopinančios sienos turi būti įrengtos remiantis triukšmo valdymą reglamentuojančiais teisės aktais. Tokios sienos pastatymas atimtų iš dūseikiškių galimybę kirsti geležinkelio bėgius jiems įprastoje vietoje – ten, kur šią vasarą buvo panaikinta pėsčiųjų perėja. Taip būtų saugiau, bet ne patogiau – keliems šimtams gyventojų iki kitos perėjos tektų kulniuoti nemažą atstumą laukais. 

„Telšių ŽINIOSE“ rašėme apie perėjos netekusių dūseikiškių nepasitenkinimą. Jie prašo sugrąžinti ilgus metus ties geležinkelio stotimi buvusią pėsčiųjų perėją ir nesutinka su planais įrengti triukšmą slopinančias sienutes. Jų buvimas atimtų galimybę į kaimo centrą patekti trumpiausiu keliu – tektų apeiti sienas ar naudotis gana toli esančiomis perėjomis.
Šiemet Lietuvoje žuvo 14 geležinkelio bėgiais ėjusių asmenų. Kasmet skaičius išauga iki 20–26 aukų. Dar nuo vasaros dūseikiškiai nepaiso saugumo reikalavimų ir kerta geležinkelio bėgius jiems įprastoje vietoje. Ar įmanoma gyventojų saugumą suderinti su patogumu ir ar išeitis iš šios situacijos gali būti rasta?
Perėjas draudžia teisės aktai
Kaip pažymi Valstybinės geležinkelio inspekcijos Saugos ir sąveikos skyriaus vedėjas Tomas Tatarėlis, rekonstruojamame geležinkelio ruože per Dūseikius traukinių greitį numatyta padidinti iki 160 km per val., tad kyla didelis pavojus per geležinkelį einančių žmonių gyvybei. Pirmoji dūseikiškiams liūdna žinia: jų noras sugrąžinti pėsčiųjų perėją buvusioje vietoje negali būti išpildytas. Šiuo metu per bėgius vedančios vieno lygio pėsčiųjų perėjos neatitinka galiojančių teisės aktų. Vienas iš teisės principų – įstatymas atgal negalioja: pirmiausia pėsčiųjų perėjos per geležinkelį buvo įrengtos ir tik po to priimti tai draudžiantys teisės aktai. Perėjų per geležinkelį Lietuvoje palaipsniui mažėja įgyvendinant įvairius rekonstrukcijos projektus.
Viena iš susiklosčiusios situacijos išeičių – buvusioje pėsčiųjų perėjos vietoje pastatyti užkardą. Svarstyta, jog jį galėtų reguliuoti geležinkelio stoties darbininkas: artėjant traukiniui – nuleisti, nuvažiavus – pakelti ir leisti eiti gyventojams. Tačiau reguliuojamo užkardo pastatymas tampa neįmanomas sužinojus apie vieno lygio perėjų draudimą: juk geležinkelio bėgius pėstiesiems vis vien tektų kirsti, o tai yra draudžiama.
Viltys sugrąžinti buvusią perėją ties Dūseikių geležinkelio stotimi dužo. Užkardo idėja taip pat neįmanoma. Yra dar dvi išeitys, kurias siūlo  Valstybinės geležinkelio inspekcijos Saugos ir sąveikos skyriaus vedėjas: kreiptis į Telšių rajono savivaldybę su prašymu pakoreguoti teritorijų planavimo dokumentus: numatyti dviejų lygių pėsčiųjų perėją – tiltą arba požeminį tunelį. Bet ir šios išeitys vargiai įmanomos dėl lėšų stokos. Telšių rajono savivaldybės meras Vytautas Kleiva į tokią galimybę žiūri realiai ir tuščiais pažadais nesišvaisto: kelių milijonų litų viaduko ar tunelio įrengimo darbams šiuo metu nepavyktų rasti.
Visgi Telšių r. vadovas rankų nenuleidžia. Jis buvo nuvykęs pas „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūros direktorių Albiną Ragauskį. Netrukus pas jį vėl ketina vykti. „Tikrai dėsiu visas pastangas dėl gyventojų patogumo“, – patikina V. Kleiva. Jo teigimu, greitasis 160 km per val. važiuojantis traukinys per Dūseikius pradės važiuoti tik 2016-aisiais, tad laiko išeičiai rasti ir įvairiems sprendimams priimti dar yra.
Bėgiai bus atitverti
Šioje istorijoje iškyla dviejų institucijų nesusikalbėjimas dėl triukšmą slopinančių sienų įrengimo. „Lietuvos geležinkelių“ atstovas Vidmantas Gudas informavo, jog nei Dūseikių geležinkelio stoties peronų rekonstrukcijos projekte, nei Europos Sąjungos lėšomis dalinai finansuojamame ir geležinkelio stoties ir jo prieigų neapimančiame projekte „Antrojo kelio statyba ruože Telšiai–Dūseikiai“ garso izoliacinės sienutės statyba Dūseikių geležinkelio stoties ribose nenumatyta.
Tokį pat atsakymą iš „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūros direktoriaus A. Ragauskio išgirdo ir Telšių r. savivaldybės meras. „Jis mane patikino, jog kol kas projekte nenumatytas nei tinklinis, nei betoninis atitvaras“, – sakė V. Kleiva.
Tačiau Valstybinės geležinkelio inspekcijos Saugos ir sąveikos skyriaus vedėjas T. Tatarėlis pažymėjo, jog per Dūseikius einantis geležinkelis turės būti atitvertas nuo gyvenvietės. Triukšmą slopinančios sienutės turi būti įrengiamos, jei nustatoma, kad vykdant ūkinę veiklą (šiuo atveju – geležinkelių transporto) kils pavojus šalia geležinkelių gyvenančių žmonių sveikatai. „Atsižvelgiant į tai, kad šį geležinkelių ruožą ketinama rekonstruoti ir padidinti traukinių greitį iki 160 km/h, jame turės būti numatytos žmonių prieigą prie geležinkelio ribojančios priemonės (pvz., tvora). Jeigu bus pastatytos triukšmą slopinančios sienutės, jos atliks tvoros funkcijas ir papildomų priemonių gali nereikėti įrengti. Taigi atlikus rekonstrukciją, per Dūseikius einantis geležinkelis bet kokiu atveju turės būti atitvertas“, – patikino Valstybinės geležinkelio inspekcijos Saugos ir sąveikos skyriaus vedėjas.
Liaudies patarlė byloja: jei pats nesisaugosi – ir Dievas neapsaugos. Kol padėtis dar neaiški, dūseikiškiams svarbiausia laikytis saugumo. 
Kitas įrašas

Girtas vairuotojas spruko apgadinęs keturias mašinas

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

CAPTCHA vaizdas
Atkurti Vaizdą

*

Video rekomendacijos:

Taip pat skaitykite:

Pirmas puslapis

Jubiliejinis „Varnių kermošius 2025“
„Tulp­me­džio žy­dė­ji­mas“ – tra­di­ci­nė šven­tė De­gai­čiuo­se
Tarptautiniuose kursuose – Telšių gydytojo operacija gyvai
Kon­cer­tų cik­las „Sie­los mu­zi­ka 2025“ Ga­dū­na­vo Švč. Jė­zaus Šir­dies baž­ny­čio­je
Tel­šiš­kės sėk­mė: „Te­le­lo­to“ lo­te­ri­jo­je lai­mė­jo au­to­mo­bi­lį
Edu­ka­ci­ja žir­gy­ne stip­ri­nant šei­mas per pa­tir­tį ir bend­ra­vi­mą

Žemaičių kultūra

Tradicinės ir naujos šventės – neatsiejama vasaros dalis
Sekmadienį prasideda IV tarptautinis vargonų muzikos festivalis
Mykolo Biržiškos anūkė: „Jūs esate mūsų žmonės, o mes esame jūsų“
Kur augai tu, šventasis Kryžiaus medi?
Kuopos gretose – jau pustrečio šimto šaulių
Seime eksponuojama Sigito Strazdausko nuotraukų paroda

Laisvalaikis

Jubiliejinis „Varnių kermošius 2025“
„Tulp­me­džio žy­dė­ji­mas“ – tra­di­ci­nė šven­tė De­gai­čiuo­se
Kon­cer­tų cik­las „Sie­los mu­zi­ka 2025“ Ga­dū­na­vo Švč. Jė­zaus Šir­dies baž­ny­čio­je
Tūkstančiai kilometrų – dviračiais
Tel­šių spor­to ir rek­rea­ci­jos cent­ro spor­ti­nin­kams – pa­dė­kos ir bai­gi­mo pa­žy­mė­ji­mai
Įteik­ti dip­lo­mai VDA Tel­šių fa­kul­te­to ab­sol­ven­tams

Sveikata

Karštis ir sveikata: kaip apsisaugoti karštomis vasaros dienomis?
Kei­čia­si gy­dy­mo įstai­gų ver­ti­ni­mas: at­si­žvelgs ne tik į veik­lą ir fi­nan­sus, bet ir į po­žiū­rį į pa­cien­tą
Siū­lo­ma plės­ti de­fib­ri­lia­to­rių tink­lą: lai­ku su­teik­ta pa­gal­ba pa­dė­tų iš­gel­bė­ti tūks­tan­čius žmo­nių
Sveikatos priežiūra šiuolaikiniame pasaulyje
Kodėl profesionali burnos higiena svarbi net tiems, kurie valosi dantis du kartus per dieną?
Patarimai į ką atkreipti dėmesį renkantis žuvų taukus
No Result
View All Result

Laikraštis

Apklausa

Pasak atlikto tyrimo, kas antras vaikas Lietuvoje nesikalba apie savo problemas su tėvais ar seneliais ir jaučiasi vieniši. Kaip manote – ar jūsų vaikai jums pasipasakoja apie bėdas?

Rezultatai

Loading ... Loading ...
  • Archyvas

Orai

Orai Telšiuose
Orai
Orai Telšiuose 2 savaitėms
  • Naujienos
  • Teminiai puslapiai
  • Teisėsauga
  • Laisvalaikis
  • Archyvas
  • Prenumeratos kaina
  • Reklama
  • Kontaktai

Visos teisės saugomos © 2021 tzinios.lt

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
No Result
View All Result
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video

Visos teisės saugomos © 2021 tzinios.lt

Skip to content
Open toolbar Pritaikymo neįgaliesiems įrankiai

Pritaikymo neįgaliesiems įrankiai

  • Padidinti tekstąPadidinti tekstą
  • Sumažinti tekstąSumažinti tekstą
  • Nuorodos pabraukimasNuorodos pabraukimas
  • Skaitomas šriftasSkaitomas šriftas
  • Reset Reset