
Kaip matematikos mokytoja ir kaip STEAM centro darbuotoja vasario 19–23 d. lankiausi Vokietijoje, „Didacta 2024“ parodoje. Iš Lietuvos vyko 14 agentūros darbuotojų, dėstytojų ir mokytojų. Stažuotės tikslas – susipažinti su „EdTech“ (švietimo technologijų) kuriamomis inovacijomis, verslo siūlomais sprendimais švietimo sektoriui, metodinėmis priemonėmis, sužinoti, kaip jos gali padėti efektyviau mokyti(s).
Viena didžiausių pasaulyje švietimo mugė „Didacta 2024“ vyko penkias dienas Vokietijos mieste Kelne. Ji pritraukė iš 60 pasaulio šalių daugiau kaip 63 000 lankytojų, kurie domėjosi inovatyviais švietimo sprendimais. Mugės tema „Bildung mit Zukunft – Jetzt gestalten!“ (liet. „Švietimas su ateitimi – kurkime dabar!“) nurodė aktualiausias švietimo problemas ir ateities iššūkius. Renginio metu vyko gausybė seminarų, paskaitų, diskusijų ir dirbtuvių, kuriuose politikos, verslo, mokslo ir visuomenės ekspertai dalijosi savo įžvalgomis ir patirtimi.
Svarbiausios „Didacta 2024“ temos – skaitmenizacija, kompetencijų ugdymas, įtrauktis ir tvarumas – aktualios ir Lietuvoje. Mugės dalyviai turėjo galimybę susipažinti su naujausiomis technologijomis, skirtomis švietimui, tokiomis kaip dirbtinis intelektas, virtualioji realybė, robotai, STEAM laboratorijų įranga. Didelę parodos dalį užėmė moderni įranga profesiniam ugdymui. Šalia aukštųjų technologijų buvo pristatomos programos ir edukacijos, atgręžiančios žmogų į gamtą. Demonstruojama, kaip atsiranda maisto produktai – net kaip užauga bulvės, gyvuliai ir augalai. Taip pat parodoje buvo gausu spaudos leidinių ir priemonių, skirtų skirtingo amžiaus mokinius įtraukti į mokymosi procesą.
Džiaugiuosi, kad mugėje galėjau ne tik apžiūrėti ekspozicijas, bet ir pabendrauti su kolegomis iš Lietuvos, diskutuoti apie aktualiausias problemas.
Telšių STEAM atviros prieigos centro metodininkė Liana LIUBIENĖ