Praėjusį sekmadienį Plungės pašonėje esančiame „Žemaitijos“ autosporto komplekse surengtas jau ketvirtasis šiemet Lietuvos automobilių kroso A ir B lygų čempionatų etapas. Priešpaskutines varžybas šių metų kalendoriuje čia surengė automobilių sporto klubas „EMsport Žemaitija“.
Varžybos pasižymėjo itin dideliu dalyvių skaičiumi. Čia užsiregistravo net 64 sportininkai ir tai buvo gausiausias etapas šiemet. Į Plungę atvyko ne tik visas Lietuvos autokroso elitas, bet ir mūsų šalyje lenktyniaujantys Latvijos atstovai. Per visą dieną žiūrovai galėjo išvysti net 42 startus, o dėl didelio dalyvių skaičiaus netgi dvi klases teko dalinti į atskirus pogrupius.
Daug artimos kovos buvo gausiausiose klasėse, tačiau dramos netrūko ir ten, kur dalyvių skaičius buvo mažesnis. Paradoksalu, tačiau daugiausiai specialiųjų efektų pademonstravo mažiausiai galingų automobilių klasės dalyviai. „Yaris Cup“ įskaitoje startavo šeši sportininkai – keturi lietuviai ir du latviai. Per visą dieną čia užfiksuoti net trys virtimai. Visi jie – tame pačiame posūkyje, kurio rebusą sunkiai sekėsi spręsti ir kitų kategorijų dalyviams. Šiame dešiniame posūkyje fizika automobilius versdavo ant šono. Norint šią atkarpą pravažiuoti saugiau pilotai turėjo rinktis vidurinę trasos dalį, tačiau jausdami varžovų spaudimą dauguma vis tiek važiuodavo vidine trajektorija ir keldavo savo automobilius į orą dviem ratais.
Visgi visais keturiais ratais atsiplėšti nuo žemės ir aplankstyti stogą garbė atiteko „Yaris Cup“ klasės dalyviams – Katrinai Kleščevskai, Ignui Petreikiui ir Matui Rimkui. Visiems jiems tai buvo pirmasis virtimas dar trumpose savo karjerose. Visą dieną lyderiavęs Matas Rimkus virto finale. Nors sportininkas nusileido ant ratų ir tęsė savo pasirodymą, pavyti oponentų jam jau nebepavyko ir jaunuolis liko ketvirtas. Nugalėtoju šioje klasėje tapo dar dienos pradžioje toje pačioje vietoje irgi apvirtęs Ignas Petreikis. Tačiau jis po šios nesėkmės visą dieną kilo pozicijomis aukštyn ir galiausiai iškovojo pirmąją vietą. Antroje vietoje finišavo Kernius Šulinskas, o trečioje vietoje įsitvirtino Latvijos atstovas Klavs Žvagins.
„Mini Buggy“ įskaitoje, kurioje varžosi vaikai, jau ketvirtą etapą iš eilės šiemet laimėjo ir čempiono vardą praktiškai užsitikrino Kristupas Pilipavičius. Į antrąją vietą prasibrovė visą dieną stabiliai ir be didesnių kluptelėjimų važiavęs Patrikas Dungveckis. Ąžuolui Dungveckiui šįkart teko garbė žengti ant trečiosios vietos laiptelio.
„Super 1600“ klasėje niekas neprilygo šiemet neįprastai greitai ir stabiliai važiuojančiam Karoliui Petreikiui, kuris visą dieną diktavo tempą ir varžovams pagalvoti apie pirmąją vietą nesuteikė net menkiausių galimybių. Antroje vietoje įsitvirtino Latvijos lenktynininkas Kristaps Savickis, o trečioje vietoje įsitvirtino Mantas Laskovas. Tiesa, varžybų teisėjams teko analizuoti ir filmuotą medžiagą, kurioje nagrinėtas Manto Laskovo, Eriko Narbuto ir Roberto Steniulio kontaktas.
„Super 2000“ klasė subūrė net trylika dalyvių ir dėl šios priežasties visi jie kvalifikacijose varžėsi atskiruose pogrupiuose. Galiausiai viską į vietas sudėliojo finalinis važiavimas. Jame triumfavo Edvinas Miknius, kuris tądien turėjo užduotį ne tik lenktyniauti. Jis buvo šių varžybų organizatorius, tad pergalė šiame etape ir sklandžiai įvykusios varžybos jam yra tarsi dviguba dovana. Antroje vietoje įsitvirtino taip pat stabiliai ir greitai visą dieną važiavęs Laurynas Paulauskas, už savęs palikęs patyrusį, tačiau su technikos problemomis susidūrusį autokroso vilką Arną Kanapecką.
„SuperCars“ klasėje važiavimai buvo išties permainingi. Čia didžiąją dienos dalį į prizininkų gretas taikėsi Dalius Valiukas su „Audi TT“. Nors jis ir finale lyderiavo keletą ratų, vėliau jam teko sudėti ginklus. Dėl techninių problemų praradęs greitį jis į priekį praleido pagrindinius savo oponentus. Nugalėtoju čia tapo Audrius Stanis, vairavęs „Volkswagen Polo“, o trečioje vietoje įsitvirtino Jonas Ramanauskas su „Subaru“.
„Buggy 1600“ klasė šįkart ir vėl nesusidarė ir šiemet jų čempionatas jau nebebus laikomas įvykusiu, tačiau organizatoriai rado būdą, kaip bagių klasę išlaikyti. Ji buvo pavadinta „Buggy Cup“ ir joje susirinko tiek galine, tiek abiem ašimis varomų bagių vairuotojai. Nugalėtoju čia tapo Tomas Skrodenis, antrąją vietą iškovojo Robertas Janulis, o vyriausias šių varžybų dalyvis Vytautas Skabeikis žengė ant trečiosios vietos pakylos laiptelio.
Komandinėje Lietuvos automobilių kroso čempionato A lygos įskaitoje nugalėjo ekipa „EMsport“, kuri surinko net 79 taškus. Jie už savęs vienodu pranašumu paliko net dvi komandas, surinkusias po 45 taškus, tačiau vadovaujantis reglamentu aukštesnėje, antroje pozicijoje klasifikuota „Muša Kross“ komanda. Trečiosios vietos taurės įteiktos „Motorsport Šiauliai“ ekipai.
Lietuvos automobilių kroso B lygo čempionato klasėje 1600 varžėsi aštuoni dalyviai. Vienam iš jų rikiuotės Matui Pociui taip pat teko išmėginti savo „Civic“ stogo tvirtumą. Jis vertėsi ten pat, kur ir „Yaris Cup“ sportininkai. Nugalėtoju šioje klasėje po atkaklios kovos ir pavyzdingos gynybos tapo Liutauras Mockus. Dainis Zemnieks pasirodymą baigė antroje vietoje, o trečioje pozicijoje finišavo po ilgos pertraukos į autokrosą iš ralio sugrįžęs Paulius Kiudys.
Klasėje 2000 susibūrė net trylika dalyvių, todėl čia irgi prireikė dviejų pogrupių. Galiausiai finale nugalėtoju tituluotas Deividas Kusas. Jam sunkiai, bet pavyko apsiginti nuo visą dieną itin stabilų tempą demonstravusio Edvino Jevgrafovo. Trečiosios vietos taurė iškeliavo į Latviją. Ją itin sunkiai iškovojo Juris Mesters. Į pagrindinį finalą jis pateko tik iš paguodos finalo ir į trečią vietą prasibrauti sugebėjo po starto iš paskutinės eilės. Šioje klasėje užfiksuota ir keletas incidentų ir susidūrimų. Vieną rimtesnių smūgių į atitvarus patyrė varžovo kliudytas Gediminas Ašakėnas. Jam lenktynės ten ir baigėsi dėl smarkių automobilio apgadinimų. Labai apmaudžiai pergalė iš rankų išslydo Gyčiui Šatkauskui. Nors jis lyderiavo didžiąją finalo dalį, likus vos pusei rato iki finišo neatlaikė jo automobilio priekinė pakaba.
Komandinėje B lygos čempionato įskaitoje triumfavo ASK „Extempas“ rinktinė, sukaupusi 36 taškus. Dėl antrosios ir trečiosios vietų čia susiklostė analogiška situacija kaip ir A lygos komandinėje įskaitoje. Antrą ir trečią vietas užėmusios komandos surinko po 30 taškų. Antros vietos trofėjus skirtas ASK „Žaibas“ komandai, o Biržų ASK ekipa įsitvirtino trečioje vietoje.
Paskutinis, penktasis Lietuvos automobilių kroso A ir B lygų čempionatų etapas įvyks jau po dviejų savaičių. Rugsėjo 18-ą dieną paskutinis mūšis dėl taškų, po kurio paaiškės naujieji šių metų čempionai ir prizininkai, bus surengtas Uoginių autokroso trasoje, Kupiškio rajone. Finalinį šio sezono akordą čia organizuos Kupiškio „auto-moto sporto“ klubas.
Organizatorių nuotr.