
„Nordplus Junior“ projektas „Our Baltic Sea“ sėkmingai tęsiasi, o šįkart dalyviai susitiko Estijos sostinėje Taline, Humanitarinėje gimnazijoje („Humanitaargümnasium“). Tai didelė, rusakalbiams skirta mokykla, kurioje mokosi 1 100 mokinių ir dirba 100 mokytojų. Projekto dalyviai – mokiniai iš Švedijos, Suomijos, Danijos, Latvijos, Estijos ir Lietuvos. Telšių Žemaitės gimnazijos komandą šįkart sudarė mokytojos Elė Kakanauskienė ir Rosita Gaižauskienė bei antrokai Gintarė Bitanaitė ir Emilis Diržininkas.
Pirmąją dieną dalyviai susipažino per įvairius žaidimus, o vėliau susidūrė su nemažu iššūkiu – komandiniu žaidimu „Kiaušinio iš kosmoso nusileidimas“. Šio žaidimo misija – išgelbėti Baltijos jūrą. Mokiniai turėjo pademonstruoti savo kūrybiškumą ir komandinio darbo įgūdžius, kad sėkmingai įvykdytų užduotį.
Po pietų mokiniai leidosi į pažintinį turą po gimnaziją. Dalyvius sužavėjo spalvingos mokyklos sienos, išpieštos pačių mokinių. Vėliau, naudodami „Actionbound“ programėlę, mokiniai ir mokytojai susiskirstė į komandas ir leidosi tyrinėti Talino miestą.

Mokytojos taip pat turėjo galimybę aplankyti kelias įdomias Talino vietas: XIV amžiaus gotikinę Švč. Dvasios liuteronų bažnyčią, Storosios Margaritos bokšto istorijos muziejų ir Sveikatos muziejų. Visi šie objektai paliko didelį įspūdį savo interaktyvumu ir informatyvumu.
Antroji projekto diena prasidėjo nuo praėjusios dienos refleksijos. Mokiniai turėjo atlikti įvairias užduotis mieste: surasti vienuolio skulptūrą, medžio raižinius su varle ir gyvate, išrinkti turgelyje gėlių puokštę, simbolizuojančią Taliną, ir visa tai užfiksuoti nuotraukose. Be to, kiekviena komanda gavo sąvaržėlę, kurią turėjo kuo sėkmingiau išmainyti į kokį nors daiktą gatvėje, kalbindami praeivius. Ryte mokiniai dalijosi savo istorijomis, iššūkiais ir sunkumais, patirtais atliekant šias užduotis.
Kitos užduotys buvo susijusios su Baltijos jūra. Mokiniai kalbėjosi apie tai, ką jūra reiškia kiekvienam iš jų, piešė Baltijos jūros simbolius ir aiškino jų reikšmes kitiems. Grupėse vyko diskusijos apie politikos, aplinkosaugos problemas, buvo pabrėžtas Baltijos jūros gamtos grožis. Galiausiai, naudodami didžiulį rėmą, mokiniai turėjo sukurti „gyvą paveikslą“, atspindintį vieną iš Baltijos jūros problemų.
Po pietų mokiniai keliavo į paplūdimį, kur atliko dar vieną užduotį: užfiksuoti pakrantėje du teigiamus ir du neigiamus dalykus, darančius įtaką Baltijos jūrai.
Po darbų mokiniai leido laiką miesto ledo čiuožykloje, o mokytojos tyrinėjo Telliskivi – buvusį pramoninį rajoną, kuris pavirto įdomia, meniška, patraukla ir modernia erdve.
Trečioji projekto diena prasidėjo nuo paplūdimio tyrimų rezultatų pristatymo. Mokiniai pristatė savo darytas nuotraukas paplūdimyje, kuriose fiksavo momentus, darančius įtaką Baltijos jūros gyvenimui. Dauguma komandų atkreipė dėmesį į šiukšles pakrantėje, tačiau taip pat nepamiršo pabrėžti ir jūros grožio.
Didelio susidomėjimo sulaukė šalių maisto mugė, kurios metu mokiniai pristatė savo tradicinius užkandžius ir saldumynus. Jie taip pat mokė vieni kitus savo šalies šokių ir žaidimų. Lietuviai projekto dalyvius išmokė žaisti „Karštą bulvę“.
Po pietų projekto dalyvių laukė sudėtinga simuliacija „Tvarusis Baltijos regionas 2050“. Kiekviena komanda gavo situaciją, kuriai reikėjo rasti sprendimo būdus. Mokiniai turėjo įrodyti teisėjų komisijai, kad jų pateikti pasiūlymai yra verti finansavimo. Problemos, su kuriomis susidurs Baltijos šalių regionas 2050 metais, buvo gana rimtos: kibernetinės atakos, potvyniai, mikroplastiko dalelės gyvuose organizmuose, vandens tarša, socialinės problemos.
Diena baigėsi refleksija ir bendra vakariene.
Talino gimnazijos mokytojų ir mokinių komanda puikiai padirbėjo priimdama tokį gausų projekto dalyvių būrį. Gegužės mėnesį projekto veiklos persikels į Telšių Žemaitės gimnaziją, todėl telšiškiams teks pasistengti.
Šis „Nordplus Junior“ projekto susitikimas Taline ne tik suteikė mokiniams galimybę susipažinti su kitų šalių kultūra ir bendraamžiais, bet ir paskatino juos susimąstyti apie Baltijos jūros apsaugos svarbą. Projektas parodė, kaip svarbu ieškoti tvarių sprendimų Baltijos jūros regionui ir kaip tarptautinis bendradarbiavimas gali padėti spręsti sudėtingas problemas.
Projekto dalyvės Elė KAKANAUSKIENĖ ir Rosita GAIŽAUSKIENĖ