![](https://tzinios.lt/wp-content/uploads/2025/02/GEISMU-TRAMVAJUS_poster.png)
Vasario 8, 9, 11 dienomis 18 val. Telšių Žemaitės dramos teatras visus kviečia į premjerą!
Režisierius Badri Tserediani pristato spektaklį „Geismų tramvajus“, remdamasis viena garsiausių Tennessee Williamso pjesių, užkariavusia teatro scenas visame pasaulyje. Spektaklis kviečia įsigilinti į veikėjų vidinį pasaulį ir galbūt pamatyti save per jų istorijas.
Aurelija SERVIENĖ
Finansavimas
Žemaitės dramos teatro direktorius Deividas Rajunčius su nekantrumu laukia premjeros, kurios mintis, jo teigimu, pirmiausia užgimė režisieriaus B. Tserediani galvoje. Jis ne vienerius metus nešiojosi šią medžiagą savyje ir pribrendo šiai idėjai.
„Praėjusiais metais teikėme projektą Lietuvos kultūros tarybai daliniam finansavimui užsitikrinti. Jį užsitikrinome kiek mažesne apimtimi, nei planavome, bet džiaugiamės gavę lėšų tiek iš Kultūros tarybos, tiek 30 proc. prisidėjimą iš Telšių rajono savivaldybės bei sulaukdami nuolatinio rėmėjų indėlio, kuris visuomet padeda įgyvendinti tokius ar panašios krypties projektus“, – apie finansinę pusę kalbėjo direktorius.
Pasak D. Rajunčiaus, šis naujas spektaklis – tai teatre dirbančių aktorių ir režisieriaus, kurių didžioji dalis šiandien yra įdarbinti 0,5 ar 0,25 etato, veiklos rezultatas. „Didžiausios išlaidos šiuo atveju yra kviestinių kūrėjų honorarų dalyse, bet ir tai ganėtinai menkose.
Kituose teatruose jie turi galimybę susitarti dėl keleto–keliolikos tūkstančių eurų honorarų už atliktą darbą, – tvirtino direktorius. – Mes iš projektų finansavimo išgalime sumokėti viso labo 1 000–1 500 eurų už atliktą darbą per 3 mėnesius.“
Spektaklio išskirtinumas
Anot direktoriaus, šis pastatymas išsiskiria iš kitų teatro repertuare esančių spektaklių savo trukme – 2 dalys su pertrauka. Kitas svarbus aspektas – tai ypač profesionali kūrybinė komanda, kurią sudaro visi Žemaitės dramos teatro etatiniai aktoriai, režisierius, kviestiniai scenografas, kompozitorius ir kostiumų dailininkė, taip pat išskirtinumas ir aktorių sudėties variacijos pasitelkiant dubliuojamus vaidmenis kelete personažų.
Direktorius labai tikisi auditorijos suvokimo kismo, ne destruktyvaus, bet kritinio mąstymo formavimo krypties.
Spektaklis skirtas auditorijai nuo 16 metų, nes jame gausu ir emociškai paveikių, fiziškai stiprių scenų, kuriose atskleidžiama šiuolaikinė drama.
Nauja paroda prieš premjerą
Ypač svarbi bus vasario 8-oji. Tądien 17.30 val. naują parodą Stanisławui Ignacy Witkiewicziui-Witkacy atminti teatre pristatys menotyrininkas, teatrologas Helmutas Šabasevičius.
Spektaklis kviečia įsigilinti
Režisieriaus B. Tserediani teigimu, „Geismų tramvajus“ – tai ne tik dramaturgijos klasika, bet ir labai aktualus kūrinys. Jame atskleidžiama, kokios trapios gali būti žmogaus iliuzijos, kaip sudėtinga susitaikyti su realybe ir kokią kainą už tai tenka sumokėti. Kūrėjo nuomone, spektaklio temos apie saviapgaulę, prievartą, socialinę atskirtį ir empatijos stoką šiandien yra ne mažiau svarbios nei tada, kai pjesė buvo parašyta.
„Norime, kad žiūrovai pajustų, jog kiekvienas žmogus turi savo tiesą, savo baimes ir silpnybes. Spektaklis kviečia įsigilinti į veikėjų vidinį pasaulį ir galbūt pamatyti save per jų istorijas. Tai priminimas apie tai, kaip lengva pasmerkti, bet kaip sunku suprasti kitą žmogų“, – pasakojo B. Tserediani. Jo tvirtinimu, šiame pastatyme dalyvauja stipri aktorių komanda – skirtingų kartų menininkai, kurių sąveika scenoje padeda išryškinti personažų konfliktus. Aktoriai į šį darbą įdėjo daug asmeninių išgyvenimų, kūrybiškumo ir pastangų.
Spektaklio emocinė įtampa ir tikrumas kyla būtent iš jų atsidavimo ir gilaus vaidmenų supratimo.
„Tikimės, kad po spektaklio žiūrovai dar ilgai jį apmąstys. Norime, kad jie susimąstytų apie visuomenės žiaurumą, apie tai, kiek galime suprasti ir atjausti kitus žmones. Taip pat kad įsivardytų savo iliuzijas – galbūt jos taip pat slepia kažką skaudaus ar nepriimtino“, – mintimis dalijosi režisierius.
B. Tserediani atviravo, jog kiekviena premjera jam yra jaudinanti, tačiau ši – ypatingai. „Šį kartą eksperimentuojame su erdvės, šviesos ir garso sprendimais, kurie padeda perteikti veikėjų vidinius konfliktus. Tai ne tik psichologinė drama, bet ir vizualiai daugiasluoksnis pasakojimas, kurio interpretacija priklauso ir nuo žiūrovo patirties“, – sakė režisierius.