Eismo saugumo komisija atsižvelgė į sodų bendrijos „Žemaitija-2“ gyventojų prašymą įrengti pėsčiųjų taką, vedantį link Padurbinio gatvės. Tačiau nuo sprendimo pastatyti greičio ribojimo ženklus minėtoje gatvėje susilaikė. Esą ji patenka į miesto zoną, tad maksimalus greitis – 50 km per valandą. O ir žvyrkelis duobėtas – daugiau nei leistina gyventojai „nepalakstys“.
Antanas NEKRAŠIUS
Birželio mėnesį į Telšių rajono savivaldybės Eismo saugumo komisiją kreipėsi sodų bendrijos „Žemaitija-2“ valdybos nariai. „Išlipę iš miesto autobusų Plungės gatvėje nuo stotelės prie UAB „Telšių vandenys“ nesaugiai turime eiti iki Padurbinio gatvės. Sode gyvena daug vaikų, kurie priversti žingsniuoti šalikele, važiuoti dviračiu, o moterys – stumti vaikiškus vežimėlius važiuojamąja kelio dalimi, – rašte dėstė gyventojai. – Šiuo klausimu buvo kreiptasi 2020 m. spalio mėnesį. Atsakymą gavome, kad Savivaldybė kreipsis į Lietuvos automobilių kelių direkciją. Koks tolesnis šio klausimo sprendimas – neaišku. Reikalaujame, kad būtų įrengtas saugus takas šioje atkarpoje, kol neįvyko nelaimė.“
Taip pat gyventojai prašė Padurbinio gatvės pradžioje pastatyti greitį ribojantį ženklą, kadangi gatvėje nėra kelkraščio ir gyventojams nesaugu eiti važiuojamąja kelio dalimi, nes automobiliai lekia dideliu greičiu.
„Padurbinio gatvė yra miesto teritorijoje, tad leistinas greitis joje 50 km per valandą, – svarstant klausimą nuomonę išsakė Eismo saugumo komisijos narys Saulius Staigis. – O ir kelias duobėtas – daugiau kaip 50 km per valandą nepavažiuosi.“
Eismo saugumo komisijos pirmininkas Rimantas Adomaitis kolegą paprotino, kad tai – ne argumentas: „Mes juk gyventojams neatsakysime, kad turit gatvę su duobėm ir daugiau 50 km per valandą greičiu nepalakstysit…“
R. Adomaitis pasiūlė riboti greitį Padurbinio gatvėje iki 30 km per valandą. Tačiau iškart susidūrė su problema: į gatvę veda dar 10 kelių, tad prie kiekvieno iš jų tektų pastatyti po ženklą iš abiejų pusių. O tai jau – 20 kelio ženklų!..
Greitį ribojančių ženklų pastatymo klausimą komisijos nariai nusprendė atidėti, kadangi nutarė atsižvelgti į sodų bendrijos gyventojų prašymą / reikalavimą Plungės gatvės atkarpoje – nuo autobusų stotelės link Padurbinio gatvės – įrengti 130 m ilgio pėsčiųjų taką. O jeigu tiksliau – pratęsti jau esamą dviračių ir pėsčiųjų taką.
Eismo saugumo komisijos pirmininkas R. Adomaitis pasiūlė dar šiemet Statybos ir urbanistikos skyriaus Statybos poskyrio vedėjui Adomui Žvirzdinui kreiptis į Lietuvos automobilių kelių direkciją dėl projekto sąlygų ir iki metų pabaigos parengti ir suderinti pėsčiųjų tako projektą. „Šiemet mes niekaip to tako nepaklosime, bet jeigu turėsime pasiruošę projektą – tai numačius lėšų kitų metų biudžete galėsime ir darbus kitąmet atlikti“, – teigė R. Adomaitis. Komisijos nariai bendru sutarimu pirmininko siūlymui pritarė.